eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 82

  • 71. Data: 2012-02-07 23:10:27
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** btn pisze tak:

    > Dzięki za wszystkie porady, wskazówki i pouczenia. Zmierzyłem
    > miernikiem i wyszło mi... 30V.

    Pamietaj że jak na wyswietlaczu miernika pojawi się symbol BAT czyli
    słaba bateria to pomiar już jest niewiarygodny.

    Przeważnie mierniki zawyżją wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a
    miernik pokaże 16 volt

    ale te 30 volt to jest dużo za dużo. Pawdopodobnie masz uszkodzony
    alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w środku)

    Nie tak łatwo jest spalić żarówkę. Przez krotką chwilę wytrzymuje nawet
    20 volt choć świeci wtedy jak Hiroszima.


    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 72. Data: 2012-02-07 23:24:34
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2012-02-07 23:10, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** btn pisze tak:
    >
    >> Dzięki za wszystkie porady, wskazówki i pouczenia. Zmierzyłem
    >> miernikiem i wyszło mi... 30V.
    >
    > Pamietaj że jak na wyswietlaczu miernika pojawi się symbol BAT czyli
    > słaba bateria to pomiar już jest niewiarygodny.
    >
    > Przeważnie mierniki zawyżją wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a
    > miernik pokaże 16 volt
    >
    > ale te 30 volt to jest dużo za dużo. Pawdopodobnie masz uszkodzony
    > alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w środku)
    >
    > Nie tak łatwo jest spalić żarówkę. Przez krotką chwilę wytrzymuje nawet
    > 20 volt choć świeci wtedy jak Hiroszima.
    >
    >


    Wiecie co, podejrzewam, że mój akumulator już dożywa swoich dni. Jest to
    jakiś Perion z 2006r, który kilkukrotnie zeszłych sezonów był
    rozładowywany niemal do zera, z elektrolitem też jest nieciekawie.
    Sąsiad sprawdzając go stwierdził że już zasiarczony lekko jest :)
    Niemniej trzyma się dzielnie i może jak się uda to przetrzyma jeszcze
    trochę.
    Odnośnie miernika to jest sprawny, baterie również niedawno wymieniane
    na nowe także prawdopodobnie wina akumulatora.


  • 73. Data: 2012-02-07 23:28:53
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/07/2012 04:09 PM, Wmak wrote:
    >
    > Prawdziwy Mężczyzna nigdy nie czyta instrukcji obsługi.
    > Gdyby nawet przeczytał, to nie znajdzie tam podstaw elektrotechniki i nie będzie
    > rozumiał pojęć, jak (nie wytykając palcem) niejaki K...45.
    >
    Nie no czyta. Po fakcie żeby sprawdzić czy dobrze wszystko zrobił.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 74. Data: 2012-02-07 23:37:27
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** btn pisze tak:

    > Odnośnie miernika to jest sprawny

    no to jak tam jest faktycznie 30 volt albo jakiś pulsujacy przebieg
    który miernik łapie jako 30 volt to możesz sobie pouszkadzać coś w
    samochodzie np radio spalić. Trzeba naprawiać to szybko.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98


  • 75. Data: 2012-02-08 01:11:59
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:50:56 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2012-02-07 22:31, J.F. pisze:
    >>> He he - kolejny wymysł polskiego "rzemiosła"
    >>> takiego jak H4 na taki jak w R2 - pasowało do starych reflektorów).
    >>
    >> Tez "polskie rzemioslo" ?
    >> http://allegro.pl/tungsram-h-12v-60-55w-p45t-41-5207
    0-i2063334950.html
    >
    > Pieniądz jest pieniądz. Znalazłeś na alledrogo po kodach podstawek,
    > które podałem? :)

    Tak jest :-)

    >>>> Maluch podobno ich nie tolerowal bez przekaznikow, nie bardzo wiadomo
    >>>> czemu, bo moc mialy cos 5W wieksza.
    >>> R2 miały 45/40W, te kombinowane miały 60/55W - to była H4 z innym
    >> Wydaje mi sie ze rozne byly np 45/50... a moze to R2 byly rozne i
    >> porownywalem z 50/55, a nie pomyslalem ze maluch mial 40W
    > Szczerze? Ja może mam problem z pamięcią (przynajmniej w teorii
    > z racji wieku), ale jakoś sobie nie przypominam Twoich rewelacji.
    > R2 45/40W i H4 z różnymi podstawkami 60/55W.

    Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta
    wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.
    A halogenow z cokolem R2 byla duza roznorodnosc, wiec moze to jakas inna
    para.

    >>>> Choc odmian bylo wiecej, mile wspominam 4*75W, wtedy jeszcze dalo sie na
    >>>> dlugich jezdzic :-)
    >>> A ja źle wspominam okres, kiedy takie żarówki były powszechnie dostępne
    >>> z adnotacją "not for use in europe", ponieważ sporo było takich
    >>> ze 100/90W.
    >> Na tych R2 chyba nie bylo - byc moze jeszcze sie nie zalapaly na
    >> homologacje.
    > To R2 udało Ci się kupić w większej mocy?

    cokol R2, ale raczej halogen. Choc glowy nie dam - moze i zwykle byly
    roznych mocy. O, byly i sa
    http://allegro.pl/zarowka-bosma-12v-r2-75-70w-p45t-3
    516-i2055450166.html

    >>> BTW - po co Ci te 4x75W? W normalnym samochodzie z reflektorami
    >>> w dobrym stanie w zupełności starczają standardowe.
    >> Zalezy od samochodu - w fordach np sa kiepskie swiatla :-(
    > Zmień markę.

    Wiele innych rzeczy jest za to dobre :-)

    >> Ale czemu mam miec oswietlenie wystarczajace, kiedy moge miec dobre ?
    > Ekhem - ja mam dobre i zgodne z przepisami.

    Widelki swiatlosci na dlugie sa dosc szerokie. Tylko te cholerne
    homologacje nakladaja dodatkowe wymogi.

    J.


  • 76. Data: 2012-02-08 01:21:07
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 20:07:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2012-02-07 19:13, J.F pisze:
    >>>> Moze wraz z nowym samochodem zafundowales sobie "lepsze" zarowki ?
    >>> Z nowym samochodem raczej ciężko o H4 jako takie - teraz częściej
    >>> używane są jednowłóknowe.
    >>
    >> Lepsze w sensie marki/modelu. Blu costam.
    >
    > Nie wiem co masz na myśli, ale jeżeli chodzi o BlueVision to nie
    > są one montowane fabrycznie.

    Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie.
    Nie wiem na czym to polega, bo strumien maja w normie okreslony,
    ale trwaja krocej.

    >> Przedostatnie byly H1 - juz nie pamietam kiedy kupowalem, wiec chyba nie
    >> psuja sie zbyt czesto.
    > Otóż to - jednowłóknowe wytrzymują dłużej, tak mi przynajmniej mówi
    > moje długie doświadczenie :)

    Cos odwrotnego chyba pisales - ze to H4 dluzej.
    Mniejsza o to - sa i dlugozyciowe H4.

    >> Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.
    > Parametry czego?

    Wlokna.

    > Nie wiem co RoMan polecał, ale premium H4 zmieniałem parę razy (pewnie
    > przynajmniej raz do roku). Tyle, że one tez zdaje się są w różnych
    > wersjach (+30%, +50%). Możliwe, że kiedyś były +30% i wytrzymywały
    > dłużej niż niby te same +50%, ale już tych +30% nie ma w sprzedaży :)

    Ostatnio musialem H7 kupic, to tez ograniczony wybor.

    J.


  • 77. Data: 2012-02-08 09:38:14
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Wednesday, February 8, 2012, 1:11:59 AM, you wrote:

    [...]

    > Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila ta
    > wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.

    Tobie trzeba tłumaczyć? Przy takiej samej mocy znamionowej żarówka
    halogenowa będzie miała mniejszą rezystancję na zimno od żarówki
    klasycznej. Znacznie mniejszą.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 78. Data: 2012-02-08 10:30:14
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-02-08 01:21, J.F. pisze:

    > Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie.
    > Nie wiem na czym to polega, bo strumien maja w normie okreslony,
    > ale trwaja krocej.

    ZTCP to gdzieś czytałem, że chodzi o geometrię włókna - jest krótsze i
    tak ukształtowane, żeby wysyłać więcej światła tam gdzie ono jest
    najbardziej potrzebne

    --
    Pozdr.
    Michał


  • 79. Data: 2012-02-08 10:41:38
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,
    >> Ja tez juz nie pamietam szczegolow, pamietam tylko ze mnie dziwila
    >> ta
    >> wrazliwosc malucha, bo roznica mocy nie byla duza.

    >Tobie trzeba tłumaczyć? Przy takiej samej mocy znamionowej żarówka
    >halogenowa będzie miała mniejszą rezystancję na zimno od żarówki
    >klasycznej. Znacznie mniejszą.

    Ile znacznie ? Dwa razy czy 10% ?

    J.


  • 80. Data: 2012-02-08 13:03:32
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-08 01:21, J.F. pisze:
    (...)
    > Kazda firma ma teraz "lepsze" zarowki w ofercie.
    > Nie wiem na czym to polega, bo strumien maja w normie okreslony,
    > ale trwaja krocej.

    Inna konstrukcja żarnika - o szczegóły pytaj producentów. Strumień
    całkowity tak, ale można żonglować geometrią/barwą itd. co daje różnice
    w zależności od miejsca. Aż tak dokładnie nie wnikałem - zasadniczo
    wystarczy mi, że lepiej oświetlają drogę i niestety są krócej żyją.
    Coś za coś - to się postęp nazywa ;)

    >> Otóż to - jednowłóknowe wytrzymują dłużej, tak mi przynajmniej mówi
    >> moje długie doświadczenie :)
    >
    > Cos odwrotnego chyba pisales - ze to H4 dluzej.

    Nie, nie - właśnie H4 krócej.

    > Mniejsza o to - sa i dlugozyciowe H4.

    Na upartego może się znajdzie.

    >>> Zreszta parametry maja w sumie zblizone do H4.
    >> Parametry czego?
    >
    > Wlokna.

    Zbliżone być może.

    > Ostatnio musialem H7 kupic, to tez ograniczony wybor.

    Sam widzisz :)


    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: