  • 1. Data: 2012-02-06 13:41:11
    Temat: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: btn <w...@b...pl>

    Kilka dni temu podczas załączenia świateł mijania przepaliły się 2
    żarówki H4 naraz (zaświeciły na 1s). Na drugi dzień włożyłem tymczasowo
    jakieś noname i zauważyłem, że lewa praktycznie wcale nie świeci. Mało
    tego, przy załączonych światłach mijania na desce rozdzielczej
    delikatnie podświetla się kontrolka świateł drogowych. Jak włącze
    drogowe to kontrolka świeci normalnym światełkiem, natomiast żarówki -
    tylko prawa.
    O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chciał że w środę przegląd a tu
    takie klocki...
    Accent'98, 1.3

  • 2. Data: 2012-02-06 13:47:32
    Temat: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/06/2012 01:41 PM, btn wrote:
> [...]
    > tylko prawa.
    > O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chciał że w środę przegląd a tu

    Posprawdzaj wtyczki żarówek pod względem przejścia między przewodami i
    sprawdź koniecznie jakość masy w owej, bo ja bym podejrzewał problem w
    tym kierunku. No i dwie żarówki na raz same z siebie nie padają, padło
    coś więcej ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-02-06 14:18:21
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    btn napisał(a):
    > [...]

    Sprawdź jaki masz prąd ładowania.
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2012-02-06 14:38:09
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

    Należy zmierzyć NAPIĘCIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu
    silnika.
    Czasem, może z powodu mrozu, potrafi uszkodzić się regulator NAPIĘCIA
    alternatora i napięcie w instalacji potrafi nawet przekroczyć 20V.
    Powinno być około 14.0 - 14,7V.

  • 5. Data: 2012-02-06 14:42:51
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-02-06 13:41, btn pisze:
> [...]
    > O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chciał że w środę przegląd a tu takie

    Sprawdź masę na wtyczkach i zmierz napięcie na klemach na biegu jałowym i na wyższych

    obrotach. Może regulator napięcia poleciał.

  • 6. Data: 2012-02-06 15:23:45
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Wmak napisał(a):
    > Należy zmierzyć NAPIĘCIE, jakie jest na zaciskach akumulatora po uruchomieniu
    > silnika.
    Właśnie to napisałem innymi słowy.
    > Czasem, może z powodu mrozu, potrafi uszkodzić się regulator NAPIĘCIA
    > alternatora i napięcie w instalacji potrafi nawet przekroczyć 20V.
    > Powinno być około 14.0 - 14,7V.
    Albo to co i stało się u mnie i co jutro się wyjaśni 00,0V :/
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2012-02-06 15:31:20
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > Czasem, może z powodu mrozu, potrafi uszkodzić się
    > regulator NAPIĘCIA
    > alternatora i napięcie w instalacji potrafi nawet

    Nawet takie napięcie nie powinno nagle spalić obu żarówek.
    Kiedyś w maluchu miałem popsuty regulator i napięcie rosło
    wraz z obrotami :-). Dochodziło do 22 V, żarówki H4
    wytrzymywały koło miesiąca :-). Ale teraz może robią
    gorsze...

  • 8. Data: 2012-02-06 15:43:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "btn" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >natomiast żarówki - tylko prawa.
    >O co kaman? Jakieś zwarcie czy co? Pech chciał że w środę przegląd a

    Masy nie ma w tej lampie.
    Wtyczka zle zalozona, kabelek urwany, albo nie zalozony na stosowny
    wtyk ..

    J.

  • 9. Data: 2012-02-06 16:30:22
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

    uruchomieniu silnika.

    > Właśnie to napisałem innymi słowy.

    Znaczącymi zupełnie co innego.
    Jeśli nie odróżniasz napięcia od prądu to nie moja wina tylko może twojego
    nauczyciela fizyki....

  • 10. Data: 2012-02-06 16:53:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/06/2012 03:23 PM, Krzysztof 45 wrote:
    > Właśnie to napisałem innymi słowy.

    Napięcie to innymi słowy prąd? Gratuluję.

    --
    Artur
    ZZR 1200