  • 41. Data: 2022-03-14 11:27:42
    Temat: Re: Dziwny problem z anteną UKF i wzmacniaczem antenowym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > No ale w 1 poście pisze że mu zakłóca MUX-y, radio wyszło tak przy
    > okazji jak czytam, więc sprawa ewidentnie do urzędu.

    Przeczytałem pierwotny opis problemu. Jasno z niego wynika zależność
    od konkretnego sprzętu (wzmacniacza antenowego). Nie wiem jak jest,
    bo i skąd, ale nietrzymanie norm kompatybilności elektromagnetycznej
    przez ten wzmacniacz jest tak samo prawdopodobne, jak to, że nadajnik
    nie jest z nimi zgodny.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2022-03-14 12:41:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2022 10:29:52 +0100, JDX wrote:
    > On 07.11.2021 00:09, Rutkowski, Jacek wrote:
    > [...]
    > No to na 99% bez żadnego namierzania udało się namierzyć winowajcę - to
    > nie Rydzyk, tylko konkurencyjny cech: https://orthodoxia.pl/ramowka/.

    Oni tu pisza 102.7 MHz.

    > Nadają od 16 do 21, co idealnie pokrywa się z zakłóceniami u mnie, a ich
    > nadajnik jest jakieś 200 m ode mnie:
    > https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/967.

    a tu 98.7

    > Wpadłem na to przez przypadek - w sobotę krzątając się koło domu
    > słuchałem radia Jard, 4 kW ERP, które u mnie nadaje z tego samego
    > miejsca co Rydzyk: https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/326. I około 16

    95.5 i jeszcze 102.0 z RM

    > Jard zaczął być zakłócany przez jakieś cerkiewne śpiewy. :-) Sprzęt to
    > stary radio-cd-magnetofon marki Sony, który od jakichś 10 lat stoi ,,po
    > chmurką", tzn. pod tarasem, ale na świeżym powietrzu. Na domowym
    > (lepszym) sprzęcie, z lepszą anteną śpiewów nie było słychać.

    Skoro cerkiewne spiewy, to pewnie oni bezposrednio, ale ja mialem
    ciekawszy przypadek - nadajnik na pobliskim kosciele powodowal,
    ze dalsze stacje byly slyszalne dodatkowo na innych czestotliwosciach.

    Ech te krosmodulacje ... a swoja droga - czy wtedy nie powinna sie
    jakos mieszac tresc obu nadajnikow ?

    A na TV-Mux, to juz w ogole moze byc sieczka.

    > Teraz trzeba zadzwonić do UKE, aby zrobili z tym porządek.

    Albo sie okaze, ze twoj wzmacniacz kiepski jest.

    Szczegolnie, ze na starym dzialalo.

    J.

  • 43. Data: 2022-03-14 12:56:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 14.03.2022 11:27, Jarosław Sokołowski wrote:
    [...]
> [...]
    > bo i skąd, ale nietrzymanie norm kompatybilności elektromagnetycznej
    > przez ten wzmacniacz jest tak samo prawdopodobne, jak to, że nadajnik

    Za źle zestrojonym zestawem antena/nadajnik przemawia jednak to, że
    odbiór pogarsza się na dwóch zupełnie niezależnych sprzętach. Jak nie
    zapomnę, to sprawdzę jeszcze jak zachowuje się radio samochodowe w
    samochodzie stojącym na podwórku.

  • 44. Data: 2022-03-14 13:16:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 14.03.2022 12:41, J.F wrote:
    [...]
    > Ech te krosmodulacje ... a swoja droga - czy wtedy nie powinna sie
    > jakos mieszac tresc obu nadajnikow ?
    Na amplitunerze nie (widocznie za dobry jest), ale na jamniku (z
    syntezą) miesza się. Na amplitunerze po prostu niektóre stacje są
    zaszumione, a te słabsze znikają.

    > A na TV-Mux, to juz w ogole moze byc sieczka.

    > Albo sie okaze, ze twoj wzmacniacz kiepski jest.
    No właśnie inny sprzęt (jamnik) też jest zakłócany.

    > Szczegolnie, ze na starym dzialalo.
    Kurcze, a może problem po prostu nie był tak dobrze przebadany jak na
    nowym wzmacniaczu. :-) W końcu nikt u mnie nie siedzi cały czas przed
    telewizorem bądź radioodbiornikiem. Wyszło to tak jakoś przy okazji
    wirusa, gdy więcej w chacie się siedziało. Zresztą widać, że problem nie
    jest zbytnio palący bo do tej pory nie jest rozwiązany. :-)

  • 45. Data: 2022-03-14 13:25:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Przeczytałem pierwotny opis problemu. Jasno z niego wynika zależność
    > od konkretnego sprzętu (wzmacniacza antenowego). Nie wiem jak jest,

    No to nie rozumisz co czytasz, autor wyraźnie napisał że
    "I teraz uwaga: przez większość doby jest OK, ale w godzinach 15:55-21:00
    są problemy z odbiorem niektórych MUX-ów oraz niektórych stacji
    radiowych."
    Czyli wg ciebie sprzęt jest do dupy w godz 16-21 a pozostałe jest dobry?

    > bo i skąd, ale nietrzymanie norm kompatybilności elektromagnetycznej
    > przez ten wzmacniacz jest tak samo prawdopodobne, jak to, że nadajnik
    > nie jest z nimi zgodny.

    A w reszcie doby jest kompatybilny? weź chłopie przestań się ośmieszać
    bo pleciesz jak wiejski filozof.

    --
    Janusz

  • 46. Data: 2022-03-14 13:28:29
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Za głębokiego PRL gramofon podłączony do wzmacniacza Meluzyna odbierał
    cichuteńko jakieś stacje radiowe. Nie mam pojęcia, w którym miejscu się
    robiła detekcja, ale cosik było słychać.

    MJ

  • 47. Data: 2022-03-14 14:09:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2022 13:25:02 +0100, Janusz wrote:

> [...]
    > Czyli wg ciebie sprzęt jest do dupy w godz 16-21 a pozostałe jest dobry?

    > A w reszcie doby jest kompatybilny? weź chłopie przestań się ośmieszać

    No nie osmieszaj sie sam.
    Powiedzmy, ze ustalono, ze zakłocenia są w czasie pracy pobliskiego
    nadajnika.

    I co - uważasz, ze nadajnik smieci poza pasmem, czy ze wzmaczniacz źle
    pracuje?
    A prypominam, ze poprzedni wzmacniacz dobrze pracował cała dobę.

    J.

  • 48. Data: 2022-03-14 14:20:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2022 13:16:51 +0100, JDX wrote:
> [...]
    > Na amplitunerze nie (widocznie za dobry jest), ale na jamniku (z
    > syntezą) miesza się. Na amplitunerze po prostu niektóre stacje są

    Ty opisujesz swoj przypadek, a ja swoj.

    Musialbym odszukac swoj stary post dla konkretów,
    ale powiedzmy ze stacja 1 nadaje na F1=95MHz,
    a stacja 2 ma F2=100MHz.

    A ja odbieram stacje 1 na 105MHz.
    I podejrzewam, ze to jest 2*F2-F1

    Obie stacje to FM, wiec czy nie powienienem uslyszec mieszanki obu
    audycji?

> [...]
    > wirusa, gdy więcej w chacie się siedziało. Zresztą widać, że problem nie
    > jest zbytnio palący bo do tej pory nie jest rozwiązany. :-)

    Moze i wirus jest tu winny :-)

    Podejrzewam, ze brak programu TV bys zauwazyl, ale jakies drobne
    smieci, szczegolnie w porze obiadu, to niekoniecznie.
    Albo TV nie ogladacie, tylko Netflixa :-)

    J.

  • 49. Data: 2022-03-14 14:21:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-03-14 o 14:09, J.F pisze:

    > No nie osmieszaj sie sam.
    Ja się ośmieszam? nie pleć głupot, autorowi wyraźnie coś sieje w
    określonych godzinach.
    koniec kropka. To że są lepsze i gorsze wzmacniacze to wiadomo, ale w
    pozostałej części doby mu chodzi DOBRZE! więc kto się ośmiesza, ja czy
    ty z takimi wnioskami?

    > Powiedzmy, ze ustalono, ze zakłocenia są w czasie pracy pobliskiego
    > nadajnika.
    Wiesz jakie częstotliwości ma jego MUX? i gdzie jest w stosunku do tego
    częstotliwość tego nadajnika? Bardzo daleko, co oznacza że nadajnik
    sieje harmonicznymi po eterze aż miło.

    > I co - uważasz, ze nadajnik smieci poza pasmem, czy ze wzmaczniacz źle
    > pracuje?
    > A prypominam, ze poprzedni wzmacniacz dobrze pracował cała dobę.
    No i co z tego? mógł mieć filtr na wejściu anty UKF, drugi tego nie ma
    co nie zmienia faktu że poza godzinami nadawania nadajnika działa dobrze.

    --
    Janusz

  • 50. Data: 2022-03-14 14:26:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

> [...]
    > radiowych."
    > Czyli wg ciebie sprzęt jest do dupy w godz 16-21 a pozostałe jest dobry?

    Dokładnie tak. W pozostałych godzinach jest wystarczający.

    > A w reszcie doby jest kompatybilny? weź chłopie przestań się ośmieszać
    > bo pleciesz jak wiejski filozof.

    To ja jednak bym polecił znalezienie kogoś inteligentnego i cierpliwego,
    kto wytłumaczy na czym polega kompatybilność elektromagnetyczna. Ja jakoś
    nie mam ochoty.

    --
    Jarek