  • 31. Data: 2021-11-10 14:25:29
    Temat: Re: Dziwny problem z anteną UKF i wzmacniaczem antenowym
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Nov 2021 16:34:59 +0100, LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl>
    wrote:
    > http://www.waldiantena.com.pl/zwr1.php
    > Firma znana od <20 lat, jakbyś nie wiedział.

    Podoba mi się to "indukowanie programów".

    --
    Marek

  • 32. Data: 2021-11-10 14:42:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 08.11.2021 o 13:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Zapewne przy pomocy potencjometru.

    Potencjometr na 700MHz to chyba nie jest dobry pomysl.

    Potencjometr sterujacy wzmocnieniem wzmacniacza to dobry pomysl,
    ale tam ponoc jeden wspolny wzmacniacz.

    >W środku spodziewałbym się cewek i kondensatorów. W wykonaniach
    >wielkoseryjnych będą raczej linie paskowe.

    >https://www.dipol.com.pl/filtry_w_instalacjach_tele
    wizyjnych_bib17.htm

    >Jak najbardziej takie rzeczy były/są produkowane w Polsce.

    Dzieki za informacje

    >Firma MATT:
    >http://www.gniazda.com.pl/wgrane_pliki/rfz.pdf
    >http://www.filtryzwrotnice.com.pl/wgrane_pliki/ofg_
    h-ofg.pdf
    >http://www.matt.com.pl/

    >W Warszawie kiedyś działała firma Ratel (niedawno się zlikwidowali
    >zupełnie) produkująca seryjnie wzmacniacze CATV, filtry oraz
    >urządzenia z zakresu w.cz. na zamówienie.

    >Był SATEL w Warszawie produkujący elementy pasywne CATV i SAT:
    >gniazda, rozgałęźniki itp.
    >Nie mylić z Satelem od central alarmowych.

    >Idąc dalej, była też firma MIAP w Markach k/Warszawy produkująca
    >wzmacniacze i zasilacze magistralne do kablówki.

    >TELKOM-TELMOR nadal działa.

    >Vector też produkuje wzmacniacze pod swoją marką.

    J.

  • 33. Data: 2021-11-10 15:35:52
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 08.11.2021 o 13:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Schemat schematem - ale jak oni zrobili ten tlumik ?

    Wcale nie robili tylko kupili gotowy.

    Swego czasu (PRL) bodaj Telmor robił, ale strasznie d...e były. Nadawały
    się do wzmacniaczy kanałowych, ale do szerokopasmowych wcale. A może nie
    Telmor? Nie pamiętam. Wzmacniacze (kanałowe) były na pewno Telmora.
    Jak to teraz wygląda to nie mam pojęcia, ale na pewno nie używają tamtych.

    Pozdrawiam

    DD

  • 34. Data: 2021-11-10 16:03:52
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    LordBluzg(R) napisał(a):

    > W swojej okolicy też mam Rydzyka i jak przejeżdżam samochodem to mi
    > włazi w radio na słabych stacjach :) Nigdy nie zaobserwowałem tego w
    > okolicy innych stacji/nadajników "nieRydzyka" :)

    Jankosiu opowiedz nam o l. 2000 dostarczałeś klientom takie rozwiązania?
    https://youtu.be/csToax9Gc-g

    Skoro Ty nie lubisz płacić abonamentu, może i twoi klienci również nie lubili
    płacić?

  • 35. Data: 2021-11-12 12:09:22
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10.11.2021 o 14:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    pl...

    > Potencjometr na 700MHz to chyba nie jest dobry pomysl.

    Na 860 MHz. :)
    Przy odpowiedniej ilości kondensatorów i cewek można wyprostować jego
    charakterystykę.

    Jak znajdę zewnętrzny tłumik regulowany w rozbieralnej obudowie, to
    zrobię zdjęcia i tu wrzucę.

    > Potencjometr sterujacy wzmocnieniem wzmacniacza to dobry pomysl,
    > ale tam ponoc jeden wspolny wzmacniacz.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 36. Data: 2021-11-12 14:29:32
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2021-11-12 o 12:09, yabba pisze:
> [...]
    > charakterystykę.
    >
    > Jak znajdę zewnętrzny tłumik regulowany w rozbieralnej obudowie, to

    Chcesz to rozbierać czy pokazać?

    https://allegro.pl/oferta/2szt-tlumik-w-cz-75ohm-20d
    b-pcv328-7086948661

    Pozdrawiam

    DD

  • 37. Data: 2021-11-12 16:43:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 12.11.2021 o 14:29, Dariusz Dorochowicz pisze:
    pl...
    pl...

    > Chcesz to rozbierać czy pokazać?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/2szt-tlumik-w-cz-75ohm-20d
    b-pcv328-7086948661

    Miałem na myśli kompletne urządzenie:

    https://allegro.pl/oferta/tlumik-antenowy-sat-regulo
    wany-2xf-0-1-2400mhz-10248537460

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2022-03-14 10:29:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 07.11.2021 00:09, Rutkowski, Jacek wrote:
    [...]
    > Doś łatwo można namierzyć:
    > http://www.uke.gov.pl/o-nas/
    > dzwonisz i mówisz że nie możesz słuchać radia Maryja po południu gdy
    > jest msza za PiS i temat jest szybko załatwiony ... :)
    No to na 99% bez żadnego namierzania udało się namierzyć winowajcę - to
    nie Rydzyk, tylko konkurencyjny cech: https://orthodoxia.pl/ramowka/.
    Nadają od 16 do 21, co idealnie pokrywa się z zakłóceniami u mnie, a ich
    nadajnik jest jakieś 200 m ode mnie:
    https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/967.

    Wpadłem na to przez przypadek - w sobotę krzątając się koło domu
    słuchałem radia Jard, 4 kW ERP, które u mnie nadaje z tego samego
    miejsca co Rydzyk: https://radiopolska.pl/wykaz/obiekt/326. I około 16
    Jard zaczął być zakłócany przez jakieś cerkiewne śpiewy. :-) Sprzęt to
    stary radio-cd-magnetofon marki Sony, który od jakichś 10 lat stoi ,,po
    chmurką", tzn. pod tarasem, ale na świeżym powietrzu. Na domowym
    (lepszym) sprzęcie, z lepszą anteną śpiewów nie było słychać.

    Teraz trzeba zadzwonić do UKE, aby zrobili z tym porządek.

  • 39. Data: 2022-03-14 10:59:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JDX napisał:

> [...]
    > (lepszym) sprzęcie, z lepszą anteną śpiewów nie było słychać.
    >
    > Teraz trzeba zadzwonić do UKE, aby zrobili z tym porządek.

    Ale może to jest zgodne z normami? Normy na selektywność chyba się
    zmieniły. W latach osiemdziesiątych twierdzono, że nie da się zrobić
    dwóch ogólnopolskich programów stereofonicznych, bo stacje będą się
    wzajemnie zakłócać. Przy tamtym stanie techniki odbiorczej była to
    prawda. Dzisiaj mamy stacje jedną obok drugiej -- współczesny odbiornik
    sobie z tym radzi. Chociaż stare radio może śpiewać cienko.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2022-03-14 11:13:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > prawda. Dzisiaj mamy stacje jedną obok drugiej -- współczesny odbiornik
    > sobie z tym radzi. Chociaż stare radio może śpiewać cienko.

    No ale w 1 poście pisze że mu zakłóca MUX-y, radio wyszło tak przy
    okazji jak czytam, więc sprawa ewidentnie do urzędu.

    --
    Janusz