  • Data: 2018-01-12 22:40:06
    Temat: Re: Dziwne zachowanie przetwornicy na MC34063
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.01.2018 10:16, szod wrote:

    > Ja bym spróbował zmniejszyć wartość kondensatora 1nF i tym zwiększyć
    > częstotliwość pracy. Przykładowo na 470pF.

    Po wymianie kondensatora z 1nF na 470pF zupełnie nic się nie zmieniło.
    Napięcie wciąż jest za wysokie i wciąż zależy od zasilania na wejściu -
    różnica rzędu 40-50V. Powoli kończą mi się pomysły. W tej chwili tylko
    do głowy przychodzi mi jeszcze próbowanie wymiany transformatora albo
    spróbowanie z kolejnym egzemplarzem scalaka (chociaż wydaje mi się
    naprawdę mało prawdopodobne, żeby do tej pory trafiły mi się dwa różne z
    takim samym uszkodzeniem.
    Jakakolwiek wada w transformatorze w teorii może powodować taki efekt?
    Jak krytyczny jest rezystor 0,22 oma?

    Skończy się tak, że przeprojektuję płytkę z myślą o przetwornicy w
    wersji THT - ta do tej pory działa we wszystkich egzemplarzach
    poprzedniej wersji urządzenia...