  • Data: 2017-04-09 21:59:33
    Temat: Re: Dziwne wzory na przednim oknie...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-09 o 19:53, Maciek pisze:

    > http://www.dragon.com.pl/produkt.html?id=276

    Izobutanol, toluen, xylen, aceton, izopropanol i jeszcze kilka innych
    składników:
    http://www.dragon.com.pl/produkty/rozcienczalniki/ro
    zcienczalniki-ogolnego-stosowania/rozcienczalnik-uni
    wersalny/dru_karta-charakterystyki.pdf

    lub krócej: http://tinyurl.com/zupa-chemiczna

    Rzeczywiście, uniwersalny :(

    Uważaj, bo niektóre ze składników reagują z gumą, inne z lakierem
    samochodowym.
    Więcej Kogutek by wytłumaczył, ja nie czuję się na siłach.

    Osobiście stosuję jednorodne substancje, rozpuszczające (bądź
    rozcieńczające) tylko to, co potrzebuję.
    Szybę samochodową myłbym np. z brzozy benzyną lakową, a tą zmyłbym
    benzyną suchą, inne tłuste rzeczy izopropanolem, bo metanol niszczy
    gumę. Ewentualnie etanolem.

    Natomiast u Marka na szybie objawiła się prawdopodobnie polaryzacja, i
    paradoksalnie - im bardziej czyści, tym bardziej "wyskakuje". Być może
    pomógłby lakier ochronny na szybę lub "niewidzialna wycieraczka", coś
    tego typu:
    http://www.motochemia.pl/niewidzialna-wycieraczka-k2
    -vizio-do-szyb-samochodowych-200ml-p-203.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam