    From: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dziwna sprawa z Asrock P4I45GV.
    Date: Fri, 15 Oct 2010 10:56:32 +0200

    W dniu 2010-10-15 10:22, marko1a pisze:
    > A więc tak. Mam P4 3GHz Prescott SL7PM który na bank nie był nigdy kręcony.
    > Wpadła mi w ręce tytułowa płyta ale z uszkodzonymi kondensatorami.
    > Wymieniłem 16 kondensatorów i okazało się że rusza ale procek nie chce
    > śmigac wyżej niż 2GHz. Zacząłem mierzyć napięcia i stwierdziłem że Vcore
    > pływa od 1,4 do 1,55V. Znalazłem przyczynę, zimny lut przy regulatorze
    > napięcia pod procem i teraz napięcie jest w miarę sztywne w okolicach
    > 1,4V. Pamięci to 2 szt DDR400. Po usunięciu tej usterki płyta wstaje ale
    > da się popędzić max do 190MHz*15 czyli nadal nie uzyskałem 3GHz.
> [...]

    Idąc za stroną Asrocka, versja 5.0 tej płyty obsługuje następujące procki
    http://www.asrock.com/mb/cpu.pl.asp?Model=P4i45GV R5.0

    natomiast versja 3.0 takie oto procki obsługuje
    http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=P4i45GV R3.0

    Jak widać twojego procka na FSB 800MHz nie jest w stanie obsłużyć. Sam
    miałem kiedyś taką płytę v3.0 i chodziła ładnie, stabilnie ale słaba
    lista obsługiwanych procków spowodowała, że długo u mnie nie zagościła