  • 11. Data: 2011-12-29 11:08:20
    Temat: Re: Dziwna rozdzielczość multimetru
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jdhfe1$2fh$1@news2.ipartners.pl...
    > Nie jest, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Ale z drugiej strony
    > istnieje coś takiego jak "standard de facto" -
    > http://en.wikipedia.org/wiki/De_facto_standard. Tak czy inaczej
    > chciałbym to wiedzieć po prostu z czystej ciekawości. Bo chyba
    > przyznasz, że 22000 jest jednak dosyć "niestandardowe".

    Projektowali na 20000, a okazało się, że ograniczenia (nieliniowości)
    pojawiają się w okolicy 23000 to zapodali 22000.
    P.G.

  • 12. Data: 2011-12-29 13:03:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-29 11:29, JDX pisze:
    > On 2011-12-29 10:52, Piotr Gałka wrote:
    > [.....]
    > Nie jest, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Ale z drugiej strony
    > istnieje coś takiego jak "standard de facto" -

    Cóż to za standard "de facto"? Ktoś dla popularnego zakresu typu 2000
    wymyślił, że 2 to jest 1/2 cyfry. Inni pociągnęli pomysł, że cyfra 4 to
    3/4 . A co z zakresem 3000. To będzie 3 i 1/3, czy może 2/3?
    A taki
    http://www.home.agilent.com/agilent/product.jspx?nid
    =-34618.980703.00&lc=eng&cc=PL
    ma zakres 6000. czyli 3 i 5/6?
    To nie jest żaden "de facto" standard, który miałby definiować
    nazewnictwo wszystkich możliwych zakresów pomiarowych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2011-12-29 21:44:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Dec 2011 14:03:14 +0100, Mario napisał(a):
    > Cóż to za standard "de facto"? Ktoś dla popularnego zakresu typu 2000
    > wymyślił, że 2 to jest 1/2 cyfry.

    Warto pamietac ze przy okazji wyswietlacz mial trzy pelne cyfry, a czwarta
    tylko 1 mogla pokazac. ale to powinno byc 3 i 2/7 cyfry :)

    > Inni pociągnęli pomysł, że cyfra 4 to
    > 3/4 . A co z zakresem 3000. To będzie 3 i 1/3, czy może 2/3?
> [...]

    Jest taka ladna funkcja, logarytm o podstawie 10, ktora w zasadzie podaje
    ilosc cyfr liczby :-)

    Niestety - log(2000) = 3.301.....

    J.