  • 1. Data: 2011-12-28 13:24:26
    Temat: Dziwna rozdzielczość multimetru
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Witam,

    planuję kupić sobie kolejny multimetr i latając po Allegro natrafiłem na
    coś takiego:
    http://allegro.pl/ut61e-multimetr-miernik-uniwersaln
    y-ut-61e-24gwar-i2000602052.html.
    No i teraz każde dziecko wie, że maksymalne wskazanie 20000 to 4 i 1/2
    cyfry a 40000 to 4 i 3/4 cyfry. Ale za cholerę nie wiem ilu cyfrom
    odpowiada max. wskazanie 22000. Jak dla mnie to jest ono jakieś takie
    "od czapki". Ma ktoś jakiś pomysł?

  • 2. Data: 2011-12-28 13:59:28
    Temat: Re: Dziwna rozdzielczość multimetru
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-12-28 14:24, JDX pisze:
> [...]
    > cyfry a 40000 to 4 i 3/4 cyfry. Ale za cholerę nie wiem ilu cyfrom
    > odpowiada max. wskazanie 22000. Jak dla mnie to jest ono jakieś takie

    Potrzebujesz pomysłu na zgrabne nazwanie tego zakresu? Może 3 i 1/2 i 1/2?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2011-12-28 14:00:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >cyfry a 40000 to 4 i 3/4 cyfry. Ale za cholerę nie wiem ilu cyfrom
    >odpowiada max. wskazanie 22000. Jak dla mnie to jest ono jakieś takie

    Mysle ze z czystym sumieniem mozesz napisac ze to jest 4.55 cyfry :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-12-28 14:44:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-12-28 15:00, J.F wrote:
    [.....]
    > Mysle ze z czystym sumieniem mozesz napisac ze to jest 4.55 cyfry :-)
    Jeśli już to raczej 3.55 cyfry ponieważ cyfra "tysięcy" może przyjmować
    tylko wartości 0 lub 1. Podobnie jak cyfra "dziesiątek tysięcy".
    Przynajmniej ja tak to rozumiem. IMO baaaardzo niestandardowe rozwiązanie.

  • 5. Data: 2011-12-28 14:45:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JDX,

> [...]
    > cyfry a 40000 to 4 i 3/4 cyfry. Ale za cholerę nie wiem ilu cyfrom
    > odpowiada max. wskazanie 22000. Jak dla mnie to jest ono jakieś takie

    4 i 5/8 ;D

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-12-28 16:17:37
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko wartości 0 lub 1. Podobnie jak cyfra "dziesiątek tysięcy".
    > Przynajmniej ja tak to rozumiem. IMO baaaardzo niestandardowe rozwiązanie.

    No to rozum wymaga kalibracji.
    P.G.

  • 7. Data: 2011-12-28 22:51:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    No coś mi się pochrzaniło z tymi tysiącami. Ale tak czy inaczej nadal
    nie wiadomo ile to jest cyfr. :-)

  • 8. Data: 2011-12-29 09:52:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > No coś mi się pochrzaniło z tymi tysiącami. Ale tak czy inaczej nadal
    > nie wiadomo ile to jest cyfr. :-)

    Ale żeś się uparł.
    Czy wyrażenie zakresu w ilości cyfr jest:
    - jakimś przymusem,
    - jednostką międzynarodową,
    - wymagane przez jakąś normę/dyrektywę,
    - określone w standardzie jakości ISO ?

    Mnie by nie zdziwiło, gdyby miernik miał podany zakres
    wskazań -32768...+32767, a wręcz się dziwię, że tak nie mają.
    P.G.

  • 9. Data: 2011-12-29 10:09:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Mnie by nie zdziwiło, gdyby miernik miał podany zakres
    >wskazań -32768...+32767, a wręcz się dziwię, że tak nie mają.

    Co poniektore maja.
    Inne, od poczatku projektowane na wyswietlanie liczb, maja strukture
    dekadowa, jak sie da.

    J.

  • 10. Data: 2011-12-29 10:29:19
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-12-29 10:52, Piotr Gałka wrote:
    [.....]
    > Ale żeś się uparł.
    > Czy wyrażenie zakresu w ilości cyfr jest:
> [...]
    Nie jest, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Ale z drugiej strony
    istnieje coś takiego jak "standard de facto" -
    http://en.wikipedia.org/wiki/De_facto_standard. Tak czy inaczej
    chciałbym to wiedzieć po prostu z czystej ciekawości. Bo chyba
    przyznasz, że 22000 jest jednak dosyć "niestandardowe".

    > Mnie by nie zdziwiło, gdyby miernik miał podany zakres wskazań
    > -32768...+32767, a wręcz się dziwię, że tak nie mają.
    No i dla mnie taki zakres wskazań również wydaje się być naturalny. :-)
    Chociaż pewnie coś takiego by mnie zdziwiło/zainteresowało ponieważ
    odbiega od powszechnie przyjętych (de facto) standardów.