-
Data: 2011-02-23 17:12:02
Temat: Re: Dzisiejszy wypadek na Puławskiej
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-02-23 11:57, LEPEK pisze:
> W dniu 2011-02-22 12:52, The_EaGle pisze:
>> W dniu 2011-02-22 12:17, Artur Maśląg pisze:
>
>>> Aha, znaczy 100km/h przy uderzeniu to już nie jest zbyt duża prędkość...
>> To jest prędkość przy jakiej jeździ 90% kierowców po puławskiej.
>>
>>> Ciekawe, czy ta wcześniejsza tez nie była zbyt duża - ot typowa dla
>>> mistrzów...
>>
>> Typowa dla 90% kierowców w tym miejscu.
>
> No tak... Wiem, że zaraz oberwę PLONKiem od kogoś, ale czy nikt nie
> widzi tego związku? Związku pomiędzy dozwoloną prędkością, a warunkami
> na drodze? Przecież to takie oczywiste... Jest 50 km/h, to znakomita
> większość olewa, a niektórzy dodatkowo domagają się podwyższenia limitu.
> Jeśli jednak ktoś wywali w latarnię, to winna jest latarnia :) Bo za
> blisko stoi... Czy to nie jest oczywiste, że ograniczenie jest właśnie
> dla tego, że ta latarnia tam stoi? Dla mnie jest... Owszem - można
> podwyższyć limit, ale to wymaga dostosowania drogi - latarnie, bariery itp.
Widzisz, problem jest chyba głębszy. Po pierwsze nieprawdą jest, że 90%
kierowców jeździ po Puławskiej 100km/h - ludzie jeżdżą tam zazwyczaj
60-80km/h. Oczywiście są i tacy, którzy mają to w poważaniu itd.
Nie jest też prawdą, że Puławska jest jakoś specjalnie niebezpieczna,
tragicznie zabezpieczona czy źle oznakowana. Ja osobiście byłem
za tym, by urealnić tam ograniczenie prędkości do 70km/h, ale
patrząc po tym co wyrabia wielu kierowców to chyba by było za szybko,
ponieważ zbyt wielu by uznało, że te 20-30km/h szybciej to oczywiście
można, a do prędkości rzędu 100km/h to ona nigdy nie będzie i nie
powinna być dostosowywana, ponieważ jest to droga dokładnie w terenie
zabudowanym, z mnóstwem świateł, przejść dla pieszych i sporym
ruchem - w tym z ulic podporządkowanych. To nie jest trasa szybkiego
ruchu i nigdy nie będzie. Przypomnę tutaj, że ograniczenie poza
terenem zabudowanym to 90/100km/h. Większość wypadków to
niestety są skutki nadmiernej prędkości, wypadki z pieszymi (tych
ostatnimi czasy ubywa, ponieważ dostawiane są kolejne światła,
pozostało chyba już tylko jedno przejście bez świateł
- gdyby ludzie pieszych przepuszczali to nie trzeba by stawiać
takiej ilości świateł), oraz najechania na tył samochodu
poprzedzającego, co niestety znów wprost wynika z zapier****
ile się uda. Wymuszenia z dróg podporządkowanych są absolutną
rzadkością choć zdarzają się czasem dziwaczne zdarzenia na
skrzyżowaniach z sygnalizacją (w zasadnie na jednym), że amator
zapierdlacz uzna, że zdąży na bardzo czerwonym żółtym i trafi
takiego zjeżdżającego. Czyli znów mamy prędkość + brak
wyobraźni/rozsądku. Co się z tego obrazu wyłania? Ano brak nadzoru na
ruchem i absolutna dowolność części kierowców, ponieważ marne szanse,
że ktoś ich złapie. Puławska ma jedną 'wadę' - dwie jezdnie po 3 pasy
w każdym kierunku, więc jak się zrobi pusto (albo i nie) to niektórym
palma odbija i zapierniczają jakby świat miał się za chwilę skończyć.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.11 22:02 Pszemol
- 23.02.11 22:45 to
- 23.02.11 22:48 masti
- 23.02.11 22:53 to
- 23.02.11 22:55 masti
- 24.02.11 00:54 to
- 24.02.11 00:59 to
- 24.02.11 01:22 to
- 24.02.11 01:23 to
- 24.02.11 01:23 to
- 24.02.11 01:24 to
- 24.02.11 07:53 Artur Maśląg
- 24.02.11 07:59 Artur Maśląg
- 24.02.11 11:25 masti
- 24.02.11 14:54 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=