  • Data: 2011-02-22 20:54:57
    Temat: Re: Dzisiejszy wypadek na Puławskiej
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-22 20:34, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Bardzo istotne,

    Nieistotne.

    > jazda samochodem jest dużo łatwiejsza niż jazda rowerem
    > 70 km/h albo skakanie ze schodów przy 30-40 km/h.

    Jeździłem rowerem 70km/h nawet po drogach publicznych. Skakanie to już
    domena młodszych pokoleń.

    > Jesteś z tych, co uważają, że bezpieczna prędkość dla każdego auta jest
    > taka sama?

    Nie, jestem z tych, którzy znają fizykę oraz fizjologię. Dodatkowo
    miałem okazję przeżyć dość poważny wypadek bez braku możliwości jego
    uniknięcia po jakich ~25 latach posiadania prawa jazdy. Nieistotne
    jest Twoje przekonanie i tej 'bezpiecznej' prędkości. Sprawca też
    był o tym przekonany.

    > Zachowanie marginesu bezpieczeństwa oznacza kontrolowanie takiego
    > obszaru, że NIE MA PRAKTYCZNIE MOŻLIWOŚCI żeby na torze kolizyjnym
    > pojawiło się coś przed czym nie da się zahamować lub tego ominąć.

    Dla mnie bomba. Normalnie zabijasz swoimi teoriami.

    Nie ma czegoś takiego, jak kontrolowanie obszaru i swoje krzyki
    możesz sobie darować. Najwyżej można aktywnie obserwować środowisko
    i reagować stosownie do zaobserwowanych zachowań. Zresztą te zachowania
    nie muszą być akcentowane wprost - po latach praktyki można nauczyć
    się przewidywania co potrafi zrobić jeden klient z drugim i stosownie
    reagować wcześniej.

    > Oczywiście w razie potrzeby trzeba też zwolnić, czasami prawie do zera,
    > ale na pewno nie w sytuacji, gdy są trzy pasy wolne, a jakiś debil pakuje
    > się przez wysepkę. ;-)

    Nie sprawdzaj tego jadąc 150km/h po śliskiej nawierzchni...