  • 111. Data: 2024-08-06 15:29:42
    Temat: Re: Dzień bez ICE
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 06.08.2024 o 13:19, J.F pisze:

    > No i jest to całkiem dobra rada na zimne dni. Ekologiczna, oszczędna
    > :-)
    >
    > Aczkolwiek ... chwalilem ZX Spectrum 128+, bo mozna było sobie ręce
    > ogrzać na radiatorze w zimie.
    > Ale ile wtedy miałem w mieszkaniu ... 19 czy ciut mniej :-)
    >
    > Aczkolwiek są przepisy - w pokojach 20, w łazience 24, w klasach
    > szkolnych 18.
    >
    > I googgle jeszcze podpowiada
    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-ogrzewanie-mi
    eszkania-w-bloku-to-obowiazek-minimalna-tempera,nId,
    7303620

> [...]
    > zdecydowanie niższe niż wymagane. W wewnętrznym regulaminie zapisano
    > bowiem zakaz utrzymywania w lokalu temperatury poniżej 16 stopni."
    >
    > Dopłata w zasadzie słuszna, ale czy ktoś tu nie przekroczył
    > uprawnien/ostało się w apelacji?
    >
    > Regulamin jakby bezprawny, skoro ma być 20C, wątpię aby pani zeszła
    > ponizej 16, chyba że wietrzenie ostre robiła, pani coś tam ogrzewała,
    > wieć nie wiem czy można było wykryć ze nie ogrzewa w ciągu dnia ...
    >
    > Te nowoczesne podzielniki elektroniczne cwane, może dało się odczytac
    > temperaturę w pomieszczeniach i wyszło 15C ..

    Pofatygowałem się za Was

    OBWIESZCZENIE
    MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII1)

    z dnia 15 kwietnia 2022 r.

    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    budynki i ich usytuowanie

    "§ 134. 1. Instalacje i urządzenia do ogrzewania budynku powinny mieć
    szczytową moc cieplną określoną zgodnie z Polskimi Normami dotyczącymi
    obliczania zapotrzebowania na ciepło pomieszczeń, a także obliczania
    oporu cieplnego i współczynnika przenikania ciepła przegród budowlanych.

    2. Do obliczania szczytowej mocy cieplnej należy przyjmować temperatury
    obliczeniowe zewnętrzne zgodnie z Polską Normą dotyczącą obliczeniowych
    temperatur zewnętrznych, a temperatury obliczeniowe ogrzewanych
    pomieszczeń - zgodnie z poniższą tabelą

    +20°C

    - przeznaczone na stały pobyt ludzi bez okryć zewnętrznych,
    niewykonujących w sposób ciągły pracy fizycznej

    pokoje mieszkalne, przedpokoje, kuchnie indywidualne wyposażone w
    paleniska gazowe lub elektryczne, pokoje biurowe, sale posiedzeń

    5. W budynku zasilanym z sieci ciepłowniczej oraz w budynku z własnym
    (indywidualnym) źródłem ciepła na olej opałowy, paliwo gazowe lub
    energię elektryczną, regulatory dopływu ciepła do grzejników powinny
    działać automatycznie, w zależności od zmian temperatury wewnętrznej w
    pomieszczeniach, w których są zainstalowane. Wymaganie to nie dotyczy
    budynków jednorodzinnych, mieszkalnych w zabudowie zagrodowej i
    rekreacji indywidualnej, a także poszczególnych mieszkań oraz lokali
    użytkowych wyposażonych we własne instalacje ogrzewcze.

    6. Urządzenia, o których mowa w ust. 5, powinny umożliwiać użytkownikom
    uzyskanie w pomieszczeniach temperatury niższej od obliczeniowej, przy
    czym nie niższej niż 16°C w pomieszczeniach o temperaturze obliczeniowej
    20°C i wyższej."

    Czyli ... 'urządzenia powinny' a nie 'użytkownik powinien'. Stąd
    odwołanie się do przepisów o należytym stanie o który już użytkownik
    powinien dbać.

  • 112. Data: 2024-08-16 22:46:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Kabelek ma np metr długości, czyli 2 metry średnicy koła w którym można
    > urządzenie ładować a ładowarka ile?

    Ładowarka ma zero, i nie ma to znaczenia. Jak potrzebuję telefonu to biorę
    go do ręki, jak nie potrzebuję to odkładam na ładowarkę.

    --
    - Panie doktorze, mam dopiero czterdzieści lat i już jestem zupełnie
    łysy.

  • 113. Data: 2024-08-16 22:46:33
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Raczej odwrotnie by było.

    No nie, grubi ludzie gorzej znoszą upały, chudzi mróz.

    --
    Na egzaminie na uczelnie o profilu informatycznym pytaja się nowego
    kandydata jakie zna komedy jakiegos jezyka programowania.

  • 114. Data: 2024-08-16 22:47:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak jest. A potem ta przykra chwila, gdy się z samochodu wychodzi, a
    > upał ciągle nieznośny.

    Tak jest. Czasem dramatycznie.

    --
    Amerykański kosmonauta zwierza się koledze:
    -Wstyd mi się przyznać, ale nie wiem jak działają silniki odrzutowe w

  • 115. Data: 2024-08-16 22:52:04
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A ja po paru godzinach jazdy w upale mam na piwo wyjątkowy apetyt.

    Ja bym chyba spać po jednym poszedł w takim upale. A na pewno nie czułbym
    się dobrze, choć w zasadzie nie potrafię powiedzieć, gdzie w ciele byłoby
    mi niedobrze. Chyba po prostu całościowo.

    --
    Anemik mówi do drugiego anemika:
    -Jak to dobrze, że żyjemy na Ziemi, a nie na Księżycu.

  • 116. Data: 2024-08-16 22:54:37
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Bez chłodzenia. Ludzie mają opory a mokrzy nie leżą.

    Mają opory tzn.?

    Na plaży bywa tak gorąco że piasek parzy.

    > Normalna jazda miejska albo wiejska.

    Ja w ostatni tydzień zrobiłem 1200 km. Tankowałem dwa razy (albo trzy, nie
    pamiętam). Ile razy (i godzin) musiałbym ładować przez ten czas Twizy? Czy
    zmieściłbym do niego dwa rowery?

    > Na to by wychodziło :-)

    Chyba nie znajdę, ale mogę się mylić.

    Hm, jednak się mylę.
    https://www.scigacz.pl/Klimatyzacja,na,motocyklu,be,
    cool,12308.html

    --
    Pacjent mówi do lekarza:
    - Ugryzł mnie pies.

  • 117. Data: 2024-08-16 22:59:44
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > A zmierz sobie poziomy glukozy naczczo ale niejednokrotnie? Może Ci
    > życie uratuję, znaczy resztę?

    Z 97 jest, mierzyłem jakiś czas temu. Tyle samo było z 6-7 lat temu.
    Sporo, ale chyba nie ma dramatu. Wiem że powinienem schudnąć i przestać
    żreć tyle słodyczy.

    > Adamie, w wieku 40+ lat to już obowiązek :) Po posiłku, też sobie zmierz
    > i sprawdź statystyki :)

    Nadal wypieram swój wiek ;)

    Bardziej mnie niepokoi że po jedzeniu czasem robię się bardzo senny. Za
    bardzo. I nie wiem od czego to zależy, bo czasem (najczęściej) tak nie
    jest.

    --
    Po upojnej nocy ze słonicą, mrówek ledwo żywy kładzie się pod drzewem.
    Podchodzi do niego kolega.

  • 118. Data: 2024-08-17 09:50:31
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Bardziej mnie niepokoi że po jedzeniu czasem robię się bardzo senny. Za
    > bardzo. I nie wiem od czego to zależy, bo czasem (najczęściej) tak nie
    > jest.

    I o tym piszę. Po jedzeniu, jest możliwy spory wzrost poziomu glukozy i
    stąd senność. Glukometry dzisiaj są tanie albo za darmo + jakieś paski.
    Co do schudnięcia to jakiś dietetyk by się przydał i jeszcze więcej ruchu.

    --
    Pixel(R)??

  • 119. Data: 2024-08-17 12:58:34
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > I o tym piszę. Po jedzeniu, jest możliwy spory wzrost poziomu glukozy i
    > stąd senność.

    Prawdopodobnie tak właśnie jest.

    > Glukometry dzisiaj są tanie albo za darmo + jakieś paski.

    Mam jeden, właśnie za darmo.

    > Co do schudnięcia to jakiś dietetyk by się przydał i jeszcze więcej
    > ruchu.

    Tu nie potrzeba dietetyka tylko odstawienia batoników :D

    Jak sie zawziąłem, odstawiłem słodycze, wszedłem na dietę keto, to
    schudłem 20 kg i to bez zmiany zwyczajów (ruchu itd.). Ale było zbyt
    restrykcyjnie, wróciłem do węgli, waga też wróciła.

    --
    Przychodzi żaba do lekarza. Lekarz pyta:
    - Co pani dolega?

  • 120. Data: 2024-08-17 18:26:19
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Tu nie potrzeba dietetyka tylko odstawienia batoników :D

    Marchewki chrup :D...no tak, tutaj potrzeba też stomatologa :D

    > Jak sie zawziąłem, odstawiłem słodycze, wszedłem na dietę keto, to
    > schudłem 20 kg i to bez zmiany zwyczajów (ruchu itd.). Ale było zbyt
    > restrykcyjnie, wróciłem do węgli, waga też wróciła.

    Efekt jojo i wyniszcza organizm. Wincyj warzyw i owoców :) No i MZ
    (mniej żreć a częściej). Wiem, że prosto to pisać, bo metabolizm już
    zwolnił i zwalnia...zdrowiej jednak się przegładzać niż jeść byleco.
    Noi wincyj kasiory zostaje w kieszeni :D

    --
    Pixel(R)??