  • 101. Data: 2024-08-05 12:07:16
    Temat: Re: Dzień bez ICE
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Na plaży masz morze, to się możesz schłodzić.

    Bez chłodzenia. Ludzie mają opory a mokrzy nie leżą.

    > No tak, jak jeździsz w taki sposób, że Twizy się sprawdza, to super. Dla
    > ciebie :)

    Normalna jazda miejska albo wiejska.

    > I kupić taki z klimą? :D

    Na to by wychodziło :-)

  • 102. Data: 2024-08-05 12:10:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja nie siedzę ciągle w lodówce, a przy 30+ pocę się jak świnia, a jak się
    > jeszcze zacznę ruszać i tak naprawdę robić cokolwiek (nawet chodzić), to
    > już w ogóle.

    No ale w samochodzie niczego nie robisz tylko jesteś owiewany.

    > Rowerem akurat jeżdżę często :)

    No to nie powinieneś tak negatywnie reagować na wysoką temperaturę. Może
    Ci te klimy szkodzą.

  • 103. Data: 2024-08-05 13:30:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 11:20:06 +0200, Cavallino wrote:

    > Z drugiej strony grzanie w zimie do 30 stopni w domu, żeby nie zmienić
    > przyzwyczajeń, jest dużo droższe, trudniejsze i mniej zdrowe....

    A kto bogatemu zabroni :-)

    Podobno Arabowie narzekają w Zakopanem, ze w pokojach zimno.
    Teraz latem.

    Ale bez przesady - zimą 20, latem 25 - można się przyzwyczaic lub
    ubrac odpowiednio.
    A jak kolega lubi 30 ... na plaży, w cieniu parasola, w zasadzie też
    lubię :-)

    J.

  • 104. Data: 2024-08-05 13:37:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-08-2024 o 13:30, J.F pisze:

    > Ale bez przesady - zimą 20, latem 25 - można się przyzwyczaic lub
    > ubrac odpowiednio.

    Jak się ubierzesz jak śpisz, a przy 21 jest ci za gorąco?
    Osobiście nie lubię spać spocony jak mysz kościelna.

  • 105. Data: 2024-08-05 15:56:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 13:37:43 +0200, Cavallino wrote:

    > Jak się ubierzesz jak śpisz, a przy 21 jest ci za gorąco?
    > Osobiście nie lubię spać spocony jak mysz kościelna.

    Hm, cos nie tak ze zdrowiem?
    21C to wcale nie tak ciepło.

    Czy piżama lub kołdra za ciepla

    J.

  • 106. Data: 2024-08-05 16:39:11
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.08.2024 o 13:37, Cavallino pisze:

    > Osobiście nie lubię spać spocony jak mysz kościelna.

    Mysz kościelna jest biedna, nie spocona. Spocony jest szczur :>
    --
    Pixel(R)??

  • 107. Data: 2024-08-05 23:56:07
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.08.2024 o 12:04, io pisze:

    > Weź takie cabrio, jedziesz sobie, deszczyk pada a nic do środka nie
    > wpada. W Twizy mam jeszcze dach. To jak niby miałbym moknąć?

    Zboku :]

    --
    Pixel(R)??

  • 108. Data: 2024-08-06 06:32:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-08-2024 o 15:56, J.F pisze:

    > Hm, cos nie tak ze zdrowiem?
    > 21C to wcale nie tak ciepło.

    Na tej samej zasadzie, 19 to jeszcze nie tak zimno, więc po co grzać więcej?

  • 109. Data: 2024-08-06 13:19:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Aug 2024 06:32:55 +0200, Cavallino wrote:

    > Na tej samej zasadzie, 19 to jeszcze nie tak zimno, więc po co grzać więcej?

    No i jest to całkiem dobra rada na zimne dni. Ekologiczna, oszczędna
    :-)

    Aczkolwiek ... chwalilem ZX Spectrum 128+, bo mozna było sobie ręce
    ogrzać na radiatorze w zimie.
    Ale ile wtedy miałem w mieszkaniu ... 19 czy ciut mniej :-)

    Aczkolwiek są przepisy - w pokojach 20, w łazience 24, w klasach
    szkolnych 18.

    I googgle jeszcze podpowiada
    https://biznes.interia.pl/finanse/news-ogrzewanie-mi
    eszkania-w-bloku-to-obowiazek-minimalna-tempera,nId,
    7303620

    "Pod koniec 2022 roku w Gdyni miała miejsce sprawa, która mocno odbiła
    się echem w mediach. Mandat za nieogrzewanie mieszkania dostała
    mieszkanka, która przykręcała kaloryfery w ciągu dnia. Zarządcy ze
    spółdzielni analizując rozliczenia odkryli, że zużycie ciepła jest
    zdecydowanie niższe niż wymagane. W wewnętrznym regulaminie zapisano
    bowiem zakaz utrzymywania w lokalu temperatury poniżej 16 stopni."

    Dopłata w zasadzie słuszna, ale czy ktoś tu nie przekroczył
    uprawnien/ostało się w apelacji?

    Regulamin jakby bezprawny, skoro ma być 20C, wątpię aby pani zeszła
    ponizej 16, chyba że wietrzenie ostre robiła, pani coś tam ogrzewała,
    wieć nie wiem czy można było wykryć ze nie ogrzewa w ciągu dnia ...

    Te nowoczesne podzielniki elektroniczne cwane, może dało się odczytac
    temperaturę w pomieszczeniach i wyszło 15C ..

    J.

  • 110. Data: 2024-08-06 15:15:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.08.2024 o 23:56, Pixel(R)?? pisze:

    > Zboku :]

    To samo.