  • Data: 2024-08-06 15:29:42
    Temat: Re: Dzień bez ICE
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.08.2024 o 13:19, J.F pisze:

    > No i jest to całkiem dobra rada na zimne dni. Ekologiczna, oszczędna
    > :-)
    >
    > Aczkolwiek ... chwalilem ZX Spectrum 128+, bo mozna było sobie ręce
    > ogrzać na radiatorze w zimie.
    > Ale ile wtedy miałem w mieszkaniu ... 19 czy ciut mniej :-)
    >
    > Aczkolwiek są przepisy - w pokojach 20, w łazience 24, w klasach
    > szkolnych 18.
    >
    > I googgle jeszcze podpowiada
    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-ogrzewanie-mi
    eszkania-w-bloku-to-obowiazek-minimalna-tempera,nId,
    7303620

> [...]
    > zdecydowanie niższe niż wymagane. W wewnętrznym regulaminie zapisano
    > bowiem zakaz utrzymywania w lokalu temperatury poniżej 16 stopni."
    >
    > Dopłata w zasadzie słuszna, ale czy ktoś tu nie przekroczył
    > uprawnien/ostało się w apelacji?
    >
    > Regulamin jakby bezprawny, skoro ma być 20C, wątpię aby pani zeszła
    > ponizej 16, chyba że wietrzenie ostre robiła, pani coś tam ogrzewała,
    > wieć nie wiem czy można było wykryć ze nie ogrzewa w ciągu dnia ...
    >
    > Te nowoczesne podzielniki elektroniczne cwane, może dało się odczytac
    > temperaturę w pomieszczeniach i wyszło 15C ..

    Pofatygowałem się za Was

    OBWIESZCZENIE
    MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII1)

    z dnia 15 kwietnia 2022 r.

    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    budynki i ich usytuowanie

    "§ 134. 1. Instalacje i urządzenia do ogrzewania budynku powinny mieć
    szczytową moc cieplną określoną zgodnie z Polskimi Normami dotyczącymi
    obliczania zapotrzebowania na ciepło pomieszczeń, a także obliczania
    oporu cieplnego i współczynnika przenikania ciepła przegród budowlanych.

    2. Do obliczania szczytowej mocy cieplnej należy przyjmować temperatury
    obliczeniowe zewnętrzne zgodnie z Polską Normą dotyczącą obliczeniowych
    temperatur zewnętrznych, a temperatury obliczeniowe ogrzewanych
    pomieszczeń - zgodnie z poniższą tabelą

    +20°C

    - przeznaczone na stały pobyt ludzi bez okryć zewnętrznych,
    niewykonujących w sposób ciągły pracy fizycznej

    pokoje mieszkalne, przedpokoje, kuchnie indywidualne wyposażone w
    paleniska gazowe lub elektryczne, pokoje biurowe, sale posiedzeń

    5. W budynku zasilanym z sieci ciepłowniczej oraz w budynku z własnym
    (indywidualnym) źródłem ciepła na olej opałowy, paliwo gazowe lub
    energię elektryczną, regulatory dopływu ciepła do grzejników powinny
    działać automatycznie, w zależności od zmian temperatury wewnętrznej w
    pomieszczeniach, w których są zainstalowane. Wymaganie to nie dotyczy
    budynków jednorodzinnych, mieszkalnych w zabudowie zagrodowej i
    rekreacji indywidualnej, a także poszczególnych mieszkań oraz lokali
    użytkowych wyposażonych we własne instalacje ogrzewcze.

    6. Urządzenia, o których mowa w ust. 5, powinny umożliwiać użytkownikom
    uzyskanie w pomieszczeniach temperatury niższej od obliczeniowej, przy
    czym nie niższej niż 16°C w pomieszczeniach o temperaturze obliczeniowej
    20°C i wyższej."

    Czyli ... 'urządzenia powinny' a nie 'użytkownik powinien'. Stąd
    odwołanie się do przepisów o należytym stanie o który już użytkownik
    powinien dbać.