  • Data: 2012-04-08 11:41:30
    Temat: Re: Dzieci wesoło wybiegły ze szkoły...
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-08 11:30, Tomek pisze:

    > Jaki to sygnał zatrzymania podaje kierowca autobusu i czy jest do tego
    > uprawniony?

    Art. 6. 1. Polecenia lub sygnały może dawać uczestnikowi ruchu lub innej
    osobie znajdującej się na drodze:

    (...)

    7) kierujący autobusem szkolnym w miejscach postoju związanych z
    wsiadaniem lub wysiadaniem dzieci;

    2. Osoby, o których mowa w ust. 1 i ust. 4 pkt 2, powinny być łatwo
    rozpoznawalne i widoczne z dostatecznej odległości, zarówno w dzień, jak
    i w nocy.

    3. Przepis ust. 2 w zakresie łatwej rozpoznawalności:

    (...)

    2) nie dotyczy kierującego autobusem szkolnym, jeżeli sygnał do
    zatrzymania innych pojazdów dawany jest przez tę osobę bez wychodzenia z
    odpowiednio oznaczonego pojazdu.

    Art. 57a. 1. Kierujący autobusem szkolnym podczas wsiadania lub
    wysiadania dzieci jest obowiązany włączyć światła awaryjne.

    --
    RomanS