  • Data: 2010-12-04 16:31:19
    Temat: Re: Działanie ESP
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 4 Dec 2010 11:21:53 +0100, Przemysław Czaja wrote:
    >Użytkownik "J.F."
    >>
    >Czyli mam rozumieć, że auto, które ma ESP z "automatu" ma również TC?

    Powiedzmy tak:
    -ABS wymaga mozliwosci zmniejszenia sily hamowania w kazdym kole z
    osobna, czujnikow predkosci kol i stosownego komputera,
    -Brake Assistance wymaga takze mozliwosci zwiekszenia sily hamowania
    przez komputer,

    -TC, przynajmniej w niektorych rozwiazaniach, sprowadza sie do
    wykrywania nadmiernego rozpedzania jednego kola i przyhamowania go.
    Wymaga tego co ABS/BA tylko lepszego oprogramowania w komputerze.

    -ESP wymaga tego co TC powyzej, plus dodatkowych czujnikow do
    komputera zeby wykrywal boczne poslizgi.

    Innymi slowy - jesli ktos dostarcza auto z ESP bez TC, to z czystej
    zlosliwosc lub checi nadmiernego zysku. Wszysko co trzeba jest, tylko
    pewnie jeden bit blokuje odpowiednie funkcje programu. No ale biznes
    chodzi roznymi drogami.

    J.