  • Data: 2007-02-22 18:39:27
    Temat: Re: Działania UKE pogarszają konkurencyjność rynku
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ciekawe rozumowanie. Wyobraz sobie taka sytuacje: jestes firma ktora
    >potrzebuje dostepu hurtowego liczonego w dziesiatkach Mbit z rutingiem
    >bgp i w jej lokalizacji jest tylko tp i inny operator. Cena u tp to
    >jakies 200-300 zl i cena u innego operatora to np 100 zl. Potrzebujesz
    >miec rowne wielkosci stykow z nimi i wypelnia te styki tylko w polowie
    >potrzebujac niezawodnosci polaczenia. Co wtedy powiesz: "ta firma nie
    >potrzebuje dostepu hurtowego" ?

    to jednak operatorski.
    Nie widze problemu - dogadujesz się z firmą (nie tp) na to, że bierzesz
    50Mbit ciągle
    ale może Ci się zdażyć pad 2giego styku i wtedy będziesz potrzebował
    100Mbit.
    Taki średni czas awarii i korzystania ze 100Mbit da się wyliczyć jakoś
    statystycznie i przeliczyć na pieniądze.
    A wszelki nadmiar poza tę średnią też się da na pieniądze zamienić.

    Nie wiem czy z TP się można tak dogadać oficjalnie, pewnie ciężko bo to
    korporacja betonowa,
    ale możesz spróbować.
    Z innymi będzie łatwiej.

    Sam coś takiego przerabiałem (nie z TP) i się dało.

    >Prosze, bez osobistych wycieczek. Megabity internetu nie sa zadnym
    >wyjatkiem, gdyz sa takim samym towarem jak wspomniane pampersy, nawet
    >jesli Ci sie to nie podoba.

    nie wiem czy mi się podoba czy nie, poprostu uważam to za normalne.
    Choćby ze względu na technolgię i koszty podłączenia.
    Już nie wspomnę że ten detaliczny ruch jest asymetryczny.

    Niech ktoś mi przypomni - ile by kosztował w TP iDSL w przypadku 1/1Mbit
    (wiem, up to niecały 1Mbit max)

    Marcin