  • 81. Data: 2015-02-22 22:13:07
    Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:02dd0f8f-d353-483d-81d3-e2790bb08cee@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 14:23:56 UTC+1 użytkownik neelix napisał:
    > dzierżawionej. A wystarczyło nie sprzedawać kluczowych firm obcym tylko
    > inwestować i rozwijać. Prywatyzacja i demonopolizacja wyszła nam bokiem.

    Obawiam się, że przy "państwowej" jakości zarządzania mogłoby nie wystarczyć
    nawet na utrzymanie sieci, o inwestycjach i rozwoju już nie mówiąc.
    -------------------

    Być może, ale jakoś 18 lat temu TP potrafiła zbudować sieć. To potem było
    gorzej. Abonament telef. kosztował 11 zł. Teraz 43 zł i nie ma rozwoju. Jak
    jest linia to zaraz jest internet i dodatkowe 49 zł. Dzisiaj jak usłyszałem
    w TVP, że z budżetu na wojsko (ok. 2% pkb) ~60% pieniędzy idzie na czynnik
    ludzki (wypłaty, renty, emerytury, itp) to mnie ręce opadły. Przeżerają
    nasze pieniądze. Dlatego wszystko leci na pysk.

    neelix

  • 82. Data: 2015-02-23 00:38:15
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 22.02.2015 o 22:13, neelix pisze:
    /..../

    > Być może, ale jakoś 18 lat temu TP potrafiła zbudować sieć.

    Teraz zakłada światłowód do 650 000 lokali.

    To potem
    > było gorzej. Abonament telef. kosztował 11 zł.

    Inflacja

    Teraz 43 zł i nie ma
    > rozwoju.

    32
    49 z rozmowami bez limitu.

    Jak jest linia to zaraz jest internet i dodatkowe 49 zł.

    A 18 lat temu nie było.

    OT

  • 83. Data: 2015-02-23 15:40:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 32
    > 49 z rozmowami bez limitu.
    > Jak jest linia to zaraz jest internet i dodatkowe 49 zł.

    A teraz nie będzie nawet linii :-(

    > OT

    Bo jeszcze nikt nie podał ile przeżerają zamiast inwestować?

    neelix

  • 84. Data: 2015-02-24 22:09:13
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 22:13:12 UTC+1 użytkownik neelix napisał:

    > Być może, ale jakoś 18 lat temu TP potrafiła zbudować sieć. To potem było
    > gorzej. Abonament telef. kosztował 11 zł. Teraz 43 zł i nie ma rozwoju.

    18 lat temu komórki były drogie i nie było zasięgu. TPSA miała niewiele konkurencji i
    dla wielu ludzi jedyną szansą na posiadanie telefonu było bycie klientem TPSA.
    Nie znam oficjalnych statystyk, nie wiem, czy w ogóle istnieją, ale te 18 lat to
    raczej czas systematycznego odpływu klienów. Za tym idzie pewnie spadek wpływów i
    wydatków na inwestycje.
    Nie mówiąc już o tym, że kiedyś taniej było zaprojektować i wybudować.

    Ale co ja się tam znam, 18 lat temu na wrotkach pod szafę wjeżdżałem.

    Pozdr.,
    js

  • 85. Data: 2015-02-25 00:36:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 24.02.2015 o 22:09, Jacek Skórzewski pisze:
    /.../
    > 18 lat temu komórki były drogie i nie było zasięgu.

    Rząd dopłacał do usługi powszechnej

  • 86. Data: 2015-02-25 08:41:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2015 13:09:13 -0800 (PST), Jacek Skórzewski

    > 18 lat temu komórki były drogie i nie było zasięgu. TPSA miała niewiele konkurencji
    i dla wielu ludzi jedyną szansą na posiadanie telefonu było bycie klientem TPSA.

    18 lat temu ... 1997 ? Jesli nie myle, to dopiero zaswital gsm.

> [...]
    > Za tym idzie pewnie spadek wpływów i wydatków na inwestycje.
    > Nie mówiąc już o tym, że kiedyś taniej było zaprojektować i wybudować.

    Ja w miare pamietam - w 1997 we wroclawiu TP zblizyla sie do nasycenia
    rynku, tzn juz niewiele osob zostalo czekajacych na telefon. To skutek
    wczesniejszej roboty.
    A potem przyszla powodz, TP dostalo ~1.5r napraw, wymian starych kabli
    itp. Przy okazji zapoznalo sie z technika radiowa (na ktorej modem
    dzialal do 9600)
    Gdzies na wsiach bylo gorzej.

    Potem ... TP jeszcze szlo rozpedem, weszlo w internet, ale gsm tez
    robil konkurencje i w miare obnizania cen jak piszesz - tracili
    klientow. W sumie to i tak zadziwiajaco malo.

    Tak czy inaczej - jeszcze pare lat i w miare rozwoju komorek sie
    pewnie okazalo ze siec stacjonarna sie nie oplaca. Za drogo ten kabel
    i centrala kosztuje ... chyba ze klient jest sklonny zaplacic ponad 50
    zl/mc - za internet i TV. I to pod warunkiem ze klient blisko.

    Takie czasy - telefonia przez radio, internet ... kto wie czy nie
    przez radio, a kable to miedzy BTS-ami :-)

    J.

  • 87. Data: 2015-02-28 13:19:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:6e4e7224-70b9-426e-a3e3-92f61a676f79@googlegrou
    ps.com...
> [...]

    Nie mówiąc już o tym, że kiedyś taniej było zaprojektować i wybudować.
    Ale co ja się tam znam, 18 lat temu na wrotkach pod szafę wjeżdżałem.
    --------------------------
    Odpływ to środkowo-ostatnie lata z tych 18, bo przy tak wysokim abonamencie
    wielu przeszło na komórki, które teraz to nawet dzieci mają, ale jak
    pojawiła się neostrada to ze słupa odchodzi po 5 linni i nie ma wolnej pary.
    Kiedyś tranzystor kosztował fortunę a teraz w jednym US są ich tysiące i
    kosztują kilka zł. Dzisiaj jest za dużo prezesów. Była afera, że jakiś
    byznesmen od stadionu narodowego dostał 0,5 mln zł, a to że drugi z nich
    dostał 1 mln zł to już przeszło bez większego echa. Dziki kraj i tyle.

    neelix

  • 88. Data: 2015-03-01 12:33:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "jedrek" <j...@s...2> napisał w wiadomości
    b.com...
    > szybszego w centrum miasta. Na szczęście na blokowisku jest UPC i łaski
    > nie robią.

    Bo UPC raczej zależy na klientach, dla pozostawienia go przy sobie gotowi są
    nawet zrezygnować z kar umownych, kto klient coś tam nawywija...

    > Skoro na osiedlu w mieście im się nie opłaca inwestować to im nigdzie się
    > nie opłaci...
    > Żal nie firma.

    Przypuszczam raczej, że jest tam zasada "czy się stoi, czy się leży...". I z
    własnego doświadczenia (jak jeszcze robiłem w tej firmie jako TPSA) wiem, że
    jak się pojawi realna konkurencja, która może im podjumać wyraźnie zyski, to
    nagle zmieniają zdanie... Akurat nie mój dział, ale ktoś opowiedział, że "W
    xxx obca firma zakłada, spieszmy się, zanim się rozwiną", mniej-więcej tak.
    Dokładnie, żal, firma spsiała totalnie. Ciekawe, jakby to Niemcy, nie
    Francuzi wzięli...? I zamiast ordnung must sein jest bla bla mła pizdelize
    :P

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 89. Data: 2015-03-01 12:50:36
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > korporacji. Odmawiasz mnie prawa do pretensji np. do Orange? Dlaczego mam
    > przenosić się do jakiegoś UPC? Tam taka sama lipa. Jak można nie oburzyć

    Ja powiem tak - i z diabłem interes zrobię, jeśli mi się opłaci. Miałem
    telefon w TPSA. Później wzięła to Netia/WLR, na tej samej centrali, z miękką
    preselekcją, nieco dłużej łączyło, było słychać dwuklik przekierowania przez
    centralę Netii. Później UPC, gdzie telefon nareszcie modemem zbzykiwał się
    za każdym razem powyżej 50 kbps, a jakość dźwięku jest bardzo dobra.
    Marketing, tu się zgodzę, mogli by mieć lepszy i nie ruchać tak klientów w
    dupę, ale technicznie nie narzekam. Poza sporadycznymi padami jakiegoś
    serwera raz na dwa lata, wszystko gra i buczy.
    Mówiąc po żołniersku - sram na to, czy UPC (ex Chello) jest firmą polską (na
    poczatku "polski oddział" był - PTK, oferowali zajebiście szybkie 512kbps,
    choć nie wszędzie), czy zagraniczną. mógłby i sam Kim Ir Sen do spółki z
    Łukaszenką to prowadzić. Dla mnie istotne jest, że działa i nie nawala. Choć
    TV jednak jest do dupy, technicznie OK, ale moralnie sieczka... Ale lojalka
    1.5 roku...
    Wcale też nie chcę naciskać, że oni są tylko cacy. Mam do nich zastrzeżenia
    (jednym z nich jest totalny brak IPv6, które przez mgłę pamiętam, że już
    gdzieś miałem bez tunelowania... SDI?, co miało być wg zapewnień na stronie,
    już 3 lata temu, a nie chcę zakładać tunelu, bo nie wiem, czy nie tuneluje
    on gdzieś jeszcze...), nieraz bardzo duże, do tego stopnia, że rozważam
    jednak przeniesienie się gdzieś, może znów Netia? Ale na razie bez
    pośpiechu, co ma chodzić, to chodzi, a i tak, nawet w razie sraki za
    niezapłacenie, mają (no, do niedawna mieli, ostatnio nie musiałem tego
    wykorzystywać) wyjątkowo tanią wznowę - zaledwie 10 PLN i nie biorą odsetek.

  • 90. Data: 2015-03-01 12:52:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    ps.com...
    > Ale co ja się tam znam, 18 lat temu na wrotkach pod szafę wjeżdżałem.

    A dziś Tepsa sama dla siebie jest konkurencją...