  • 101. Data: 2015-03-04 14:06:27
    Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:64654809-c12b-4dd8-9b69-d0f7ec4ab1cd@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 1 marca 2015 22:31:32 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Ktoś kiedyś pisał tu w tym kontekście o Niechcemisiu. ;)

    No więc konkurencja likwiduje partykułę "nie" :)

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 102. Data: 2015-03-04 14:14:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jakby była konkurencja to by ciągnęli kabel do Ciaputkowa Dolnego?

    Aż by furczało. Stawiam kratę gorzały, że jak by tam ktoś zaczął zakładać,
    to szybko nie byłby sam...

    > UPC nie opłaca się ciągnąć jak jest za mało zainteresowanych w bloku.

    Wiele rzeczy się nie opłaca.

    > MYslisz, że ciągnęliby kabel po wsiach i przysiółkach?

    Jakby tylko ktoś inny zaczął zakładać...? Niemalże jestem pewien, że wtedy
    nie tylko oni. Może nie było by tam superszybkości, ale przypuszczam, że w
    pakiecie z telewizornią i telefonem, niemal na pewno. Mogli by pierwotnie
    coś pod telefon położyć, a jak by załapało, to necik panie sołtysie...
    A jak nie kabel, to np. minilinkami (szybkie łącza mikrofalowe niewielkiej
    mocy - ok. 0.1W) zrobili by "triangulację". I już można by po ludziach
    rozwidlać. Jest powiedzenie - kto chce psa uderzyć, kij znajdzie.
    Oczywiście, gdybam jedynie, ale nie z tzw. dupy, tylko z poczynionych
    obserwacji.

  • 103. Data: 2015-03-04 14:17:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro to co stare tanieje prawie do zera to jaki problem pociągnąć kawałek
    > druta dla starego klienta?

    Chęci najpewniej. A jak sołtys nie daje przekopać pod druty, to postawić
    stację wifi, czy wimax, kopać nie trzeba, a net, może i z przyległościami,
    jest.

    > Nie mam takiej siły argumentów. Nadal od 27 stycznia milczą.

    Tu mi trochę pachnie batem (bądź jego brakiem) na tyłku.
    Albo, myszy nie boją się kota, bo kot, to pizda, nie kot.

  • 104. Data: 2015-03-04 14:27:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > U mnie niestety jest tak, że jak była tepsa nie może/nie chce to inni
    > tym bardziej nie mogą.

    Widocznie mają za dużo kasy, to i się po leżącego grosza nie schylą (1), a
    jak wiadomo, grosz do grosza, będzie kokosza.

    (1) - kiedyś, na jakimś bazarku, handlowcy chcieli mnie "wrobić" w zgubione
    drobniaki, przechodzę i słyszę brzęk monet. Leży sobie chyba złotówka,
    nieważne. Wiedziałem, że na pewno żadnych drobnych nie zgubiłem, złotówka
    nie dała się ruszyć z kamienia, więc przyklejona... To szybka decycja "oho,
    to ja wam panowie tę zylówkę dmuchnę" zabrałem się kluczem takim
    podkowiastym do windy, za podważanie tej monety. Panowie byli ostro
    zaskoczeni, że ktoś się połapał w żarcie tak szybko, ostatecznie, złotówka
    została i ktoś inny zapewne został z jej pomocą "wkręcony". Więc - bywa, że
    pieniądz jest trudno odkleić, ale jak się odklei, to można chociaż do
    automatu z napojami wrzucić i kupić oranżadę... Ale trzeba chcieć.

  • 105. Data: 2015-03-04 14:44:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stację wifi, czy wimax, kopać nie trzeba, a net, może i z przyległościami,

    Chęci na pewno brak, ale też brak prawdziwej konkurencji. Co to za
    konkurencja na liniach jednego operatora (tpsa)? Konkurencja to stawia swoje
    i proponuje.

    > Tu mi trochę pachnie batem (bądź jego brakiem) na tyłku.
    > Albo, myszy nie boją się kota, bo kot, to pizda, nie kot.

    Moloch nie boi się klienta. Nie ten to na moje miejsce będzie inny.

    neelix

  • 106. Data: 2015-03-04 23:25:07
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 04.03.2015 o 14:14, ACMM-033 pisze:

    > Jakby tylko ktoś inny zaczął zakładać...? Niemalże jestem pewien, że
    > wtedy nie tylko oni.

    Nie opłaca się. Nikomu

  • 107. Data: 2015-03-05 02:04:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nie opłaca się. Nikomu

    Aż ktoś definitywnie prześpi wejście konkurencji. A wtedy rzeczywiście, już
    się stuprocentowo opłacać nie będzie, bo pyskować do ludzi we wsi, którzy
    mieli by już net, że może wezmą od tych drugich, to rzeczywiście, chyba już
    za duże ryzyko. Było wcześniej, gdy było to "nieopłacalne"...
    Ostatecznie wiocha skrzyknie się na jakiegoś tułeja (Tooway) którego lekramy
    pchane pod aplikacjami na Andruta wkurwiają nieziemsko, albo innego
    gołębiego srajda satelitarnego i solidarnie będą uiszczać, stanie u sołtysa,
    po WiFi poleci rozdział, telefony po SIP, czy w Skypie, net, może coś z
    telewizorni, chyba, że jakiś MPX blisko, bo do gołych cip to satelita i RTL
    już indywidualnie... chyba, że łącza styknie na jakiś streaming. Nie wiem,
    czy Tlenofon jeszcze istnieje, a jeśli, to czy nadal przejmuje numer, a
    Tlenofon, to chyba po SIP, który każdy śmiardfon chyba ma; myślę, że
    niewielkie zauważalne opóźnienie da się przeboleć...
    A wtedy, jak przyjcie Ciocia Tepsia z Oranżadką dla popitki, to sołtys
    powie, że "my już cioci nie kochamy".
    Tak, niby można po GSM, czy UMTS, itd. Ale czy miało by odpowiednią
    przepływność?

  • 108. Data: 2015-03-05 18:07:46
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 02:04:02 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:

    > Aż ktoś definitywnie prześpi wejście konkurencji. A wtedy rzeczywiście, już
    > się stuprocentowo opłacać nie będzie,

    Takich sytuacji znam sporo - rejonów wiejskich, które zostały podłączone do świata za
    pomocą łącza internetowego z TKtelekomu na najbliższej czynnej stacji kolejowej i
    stada tanich linków radiowych w darmowym paśmie 2,4 i 5 GHz. Wyrastały takie biznesy
    około 10 lat temu, oferowały przepustowości nawet po 8 Mb/s. Mimo technicznej
    degrengolady i niezgodności ze sztuką, "kolokacji" anten na dachach kościołów,
    silosów, co wyższych stodół, działało to jako tako, często działa nadal.
    Znam taką sieć w północnej Wielkopolsce, w której po łączach radiowych w paśmie 5 GHz
    jest dostępny streaming TV, klient dostaje "dekoder" IP, podłącza pod telewizor i
    ogląda.
    A TPSA jest... no cóż... technologicznie obciążona kopaniem rowów, pozwoleniami na
    budowę, uzgodnieniami, pasami drogowymi, przeciskami... i jej się nie opłacało.

    Pozdr.,
    js

  • 109. Data: 2015-03-06 01:48:29
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 05.03.2015 o 02:04, ACMM-033 pisze:
    '/.../
    > Aż ktoś definitywnie prześpi wejście konkurencji.

    Konkurencji też się nie opłaca.

  • 110. Data: 2015-03-13 12:17:31
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ba29d792-6d82-4fb7-aa9a-9e1f6b15b3c3@googlegrou
    ps.com...

> [...]
    > świata za pomocą łącza internetowego z TKtelekomu na najbliższej czynnej
    > stacji kolejowej i stada tanich linków radiowych w darmowym paśmie

    Wolne moce były, kasa jednak pachniała, to się schylili po te kilka groszy.

> [...]
    > nawet po 8 Mb/s. Mimo technicznej degrengolady i niezgodności ze sztuką,
    > "kolokacji" anten na dachach kościołów, silosów, co wyższych stodół,

    I na Ciotuchnę Tepsę-Sepsę się nie oglądają. Conajwyżej w miejscu punktu
    styku, jeśli już.

    > Znam taką sieć w północnej Wielkopolsce, w której po łączach radiowych
    > w paśmie 5 GHz jest dostępny streaming TV, klient dostaje "dekoder" IP,
    > podłącza pod telewizor i ogląda.

    Teoretycznie dało by się, żeby komp to robił, ale jeśli kompa można
    odciążyć, to chyba dobrze?
    W każdym razie, u mnie MediaBox się zachowuje, jakby to po IP szło, tylko
    nie określę, czy kontaktowym, czy nienumerowanym...? Ci co mieli/mają
    Packet-Radio z dojściem do netu, powinni wiedzieć, o co mi chodzi. (coś a-la
    encap) (sorry, nie chce mi się myśleć, odkąd mnie rano te *.* z firmy Welmax
    obudziły (więcej w osobnym newsie))

    > A TPSA jest... no cóż... technologicznie obciążona kopaniem rowów,
    > pozwoleniami na budowę, uzgodnieniami, pasami drogowymi,
    > przeciskami... i jej się nie opłacało.

    To ja myślę, że zbieractwo złomu powinno zrobić jak z (mogę kłamać co do
    szczegółów, bo dość dawno było) łączem Warszawa-Wołomin, gdzie notorycznie
    kradziono kabel. W końcu zrobiono radiolinię i kradzieże ustały :) Radiolkę
    do Sołtysa, antenkę na dachu, odpiorunioną, punkt dostępowy i jadziem po
    wifi. Ale czy się komu chce? Kolei się chciało...