eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaDział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie liniiRe: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    References: <54a937b4$0$34108$b1db1813$443c6447@news.astraweb.com>
    <0...@4...com>
    <7...@g...com>
    <5...@g...com>
    <54ac52fc$0$1178$b1db1813$788ffb35@news.astraweb.com>
    Organization: : : :
    Date: Tue, 6 Jan 2015 23:12:46 +0100
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 40
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1420582366 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2644 77.253.217.116:45500
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:238141
    [ ukryj nagłówki ]

    pan jedrek napisał:

    > Z praktyki też wiem, że szkoda korzystać z konkurencji, która
    > świadczy usługę na NIEswojej miedzi, bo jak się coś pieprzy to
    > problemów 2x więcej z odkręceniem, usunięciem awarii (bo jeden
    > na drugiego zwala przyczynę usterki i tak w kółko) niż korzystanie
    > z macierzystej infrastruktury dostawcy.

    Kilka razy tu o tym pisałem, ale co szkodzi po raz kolejny. Miałem
    telefon w tepsie. Wciąż się drucik gdzieś rwał, a wtedy maprawiali
    nieśpiesznie. Rekordem był czas usunięcia awarii 196 dni. Z tego
    tylko powodu zmieniłem operatora na takiego, co świadczy usługę na
    NIEswojej miedzi (tej samej, co miałem wcześniej). Jak się raz coś
    zepsuło w nocy z soboty na niedzielę (nie samo, to złodzieje druta
    ukradli) i zaraz fakt zgłosiłem, to już w niedziele rano była ekipa
    z nowym kabelkiem. Taka jest moja *praktyka*.

    Teraz teoria. Gdy się zerwie operatorowi jego własny drucik, to zanim
    go naprawi, po prostu przestaje zarabiać -- Prawo Telekomunikacyjne
    przewiduje zwrot abonamentu i nic więcej. Może podwójny zwrot, już
    nie pamiętam dokładnie. W każdym razie strata niewielka. Więc po co
    ma się śpieszyć? Gdy awaria nastąpi w infrastrukturze dzierżawionej
    (BSA/WLR), to całkiem inna historia. Umowa narzucona przez regulatora
    zakłada kary dla poszkodowanego *operatora* (nie, nie dla abonenta!)
    w wysokości kilkuset złotych od jednej nieczynnej linii. Dziennie.
    Ktoś może zechce teoretyzować dalej na temat poszukiwania przyczyn
    usterki, ale jej *skutek* jest jasny -- patrz punkt dotyczący praktyki.

    Na koniec moje stanowisko. Świadczenie usług telefonicznych i transmisji
    danych na SWOJEJ miedzi powinno być ustawowo zabronione. TPSA powinna
    zostać podzielona na część sieciową i resztę zanim doszło do przemalowania
    na pomarańczowo. Wielka szkoda dla nas wszystkich, że się to nie udało.

    Jarek

    --
    To wszystko tak długo trwało,
    Że przez ten czas całą Białą
    Przemalowano na zielono,
    A do Zielonej stonogi nie proszono.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: