-
Data: 2015-01-06 23:12:46
Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]pan jedrek napisał:
> Z praktyki też wiem, że szkoda korzystać z konkurencji, która
> świadczy usługę na NIEswojej miedzi, bo jak się coś pieprzy to
> problemów 2x więcej z odkręceniem, usunięciem awarii (bo jeden
> na drugiego zwala przyczynę usterki i tak w kółko) niż korzystanie
> z macierzystej infrastruktury dostawcy.
Kilka razy tu o tym pisałem, ale co szkodzi po raz kolejny. Miałem
telefon w tepsie. Wciąż się drucik gdzieś rwał, a wtedy maprawiali
nieśpiesznie. Rekordem był czas usunięcia awarii 196 dni. Z tego
tylko powodu zmieniłem operatora na takiego, co świadczy usługę na
NIEswojej miedzi (tej samej, co miałem wcześniej). Jak się raz coś
zepsuło w nocy z soboty na niedzielę (nie samo, to złodzieje druta
ukradli) i zaraz fakt zgłosiłem, to już w niedziele rano była ekipa
z nowym kabelkiem. Taka jest moja *praktyka*.
Teraz teoria. Gdy się zerwie operatorowi jego własny drucik, to zanim
go naprawi, po prostu przestaje zarabiać -- Prawo Telekomunikacyjne
przewiduje zwrot abonamentu i nic więcej. Może podwójny zwrot, już
nie pamiętam dokładnie. W każdym razie strata niewielka. Więc po co
ma się śpieszyć? Gdy awaria nastąpi w infrastrukturze dzierżawionej
(BSA/WLR), to całkiem inna historia. Umowa narzucona przez regulatora
zakłada kary dla poszkodowanego *operatora* (nie, nie dla abonenta!)
w wysokości kilkuset złotych od jednej nieczynnej linii. Dziennie.
Ktoś może zechce teoretyzować dalej na temat poszukiwania przyczyn
usterki, ale jej *skutek* jest jasny -- patrz punkt dotyczący praktyki.
Na koniec moje stanowisko. Świadczenie usług telefonicznych i transmisji
danych na SWOJEJ miedzi powinno być ustawowo zabronione. TPSA powinna
zostać podzielona na część sieciową i resztę zanim doszło do przemalowania
na pomarańczowo. Wielka szkoda dla nas wszystkich, że się to nie udało.
Jarek
--
To wszystko tak długo trwało,
Że przez ten czas całą Białą
Przemalowano na zielono,
A do Zielonej stonogi nie proszono.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.15 23:19 jedrek
- 06.01.15 23:22 jedrek
- 07.01.15 00:05 Jarosław Sokołowski
- 07.01.15 07:41 Tomasz Śląski
- 07.01.15 12:17 jedrek
- 07.01.15 12:37 Ircys
- 07.01.15 19:46 Olek
- 07.01.15 21:16 Tomasz Śląski
- 07.01.15 21:17 Tomasz Śląski
- 07.01.15 23:19 Piotr C.
- 07.01.15 23:57 Smok Eustachy
- 08.01.15 00:30 Jacek Skórzewski
- 08.01.15 01:28 Smok Eustachy
- 08.01.15 07:19 brum
- 08.01.15 18:19 Tomasz Śląski
Najnowsze wątki z tej grupy
- "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- Hackowanie SS7
- nowe spamerstwo ?
- Przychodzące impulsy telefon nie dzwoni
- Re: Zgody...
- Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Czas umierać.
- [ot] aplikacja - ameryk. nr. telef + dzwonienie za free do stanow i kanady
- Vectra 'Plan domowy bez limitu'
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Re: Ponownie: androSRAJ i zarządzanie książką teleSRAną z bitMłyna
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Android, export/import książki telefonicznej
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=