eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaDział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie liniiRe: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
  • Data: 2015-01-06 23:12:46
    Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    pan jedrek napisał:

    > Z praktyki też wiem, że szkoda korzystać z konkurencji, która
    > świadczy usługę na NIEswojej miedzi, bo jak się coś pieprzy to
    > problemów 2x więcej z odkręceniem, usunięciem awarii (bo jeden
    > na drugiego zwala przyczynę usterki i tak w kółko) niż korzystanie
    > z macierzystej infrastruktury dostawcy.

    Kilka razy tu o tym pisałem, ale co szkodzi po raz kolejny. Miałem
    telefon w tepsie. Wciąż się drucik gdzieś rwał, a wtedy maprawiali
    nieśpiesznie. Rekordem był czas usunięcia awarii 196 dni. Z tego
    tylko powodu zmieniłem operatora na takiego, co świadczy usługę na
    NIEswojej miedzi (tej samej, co miałem wcześniej). Jak się raz coś
    zepsuło w nocy z soboty na niedzielę (nie samo, to złodzieje druta
    ukradli) i zaraz fakt zgłosiłem, to już w niedziele rano była ekipa
    z nowym kabelkiem. Taka jest moja *praktyka*.

    Teraz teoria. Gdy się zerwie operatorowi jego własny drucik, to zanim
    go naprawi, po prostu przestaje zarabiać -- Prawo Telekomunikacyjne
    przewiduje zwrot abonamentu i nic więcej. Może podwójny zwrot, już
    nie pamiętam dokładnie. W każdym razie strata niewielka. Więc po co
    ma się śpieszyć? Gdy awaria nastąpi w infrastrukturze dzierżawionej
    (BSA/WLR), to całkiem inna historia. Umowa narzucona przez regulatora
    zakłada kary dla poszkodowanego *operatora* (nie, nie dla abonenta!)
    w wysokości kilkuset złotych od jednej nieczynnej linii. Dziennie.
    Ktoś może zechce teoretyzować dalej na temat poszukiwania przyczyn
    usterki, ale jej *skutek* jest jasny -- patrz punkt dotyczący praktyki.

    Na koniec moje stanowisko. Świadczenie usług telefonicznych i transmisji
    danych na SWOJEJ miedzi powinno być ustawowo zabronione. TPSA powinna
    zostać podzielona na część sieciową i resztę zanim doszło do przemalowania
    na pomarańczowo. Wielka szkoda dla nas wszystkich, że się to nie udało.

    Jarek

    --
    To wszystko tak długo trwało,
    Że przez ten czas całą Białą
    Przemalowano na zielono,
    A do Zielonej stonogi nie proszono.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: