eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDywagacje na temat rdzyRe: Dywagacje na temat rdzy
  • Data: 2019-11-30 08:52:44
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 30.11.2019 o 00:22, yabba pisze:

    >>> Pierwszy właściciel chce mało zapłacić za samochód (nie dotyczy marek
    >>> luksusowych) i żeby on wytrzymał bez problemu 3-5 lat.
    >>
    >> Akurat mazda do tanich nie należy.
    >
    > Nie postrzegam jej jako marki luksusowej czy jak to teraz nazywają premium.

    No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.

    >> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    >> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
    >
    > Podobno nie ma już blach bez ocynku. Jedynie może on być lepszy lub gorszy.

    No wiec tym bardziej zastanawiam się jak jest różnica w cenie.
    Teoretycznie można by się zastanawiać między ocynkiem blach przed
    montażem w nadwozie i po montażu całości... ale gnije nie tylko na
    łączeniach a również na nadkolach...

    >> Bo jednak koszty mazda ponosi - mają opinie samochodu co go ruda
    >> chrupie i jednak jakieś koszty wizerunkowe to są. A kupę kasy wydają
    >> na to, żeby wizerunek był jednak dobry.
    >
    > Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to klienci
    > Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na którego
    > zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od konkurencji).

    To raczej domena klasy premium i luksusowej.

    > Jeśli rdza wychodzi u trzeciego właściciela, to jest już dawno po
    > gwarancji i o jej występowaniu można poczytać tylko na forach marki i w
    > dziale "Kupujemy używane" w czasopismach motoryzacyjnych. Potencjalny
    > nabywca nowej Mazdy w 90% przypadkach nie zapozna się z żadnym z tych
    > źródeł. Pozostałe 9% stwierdzi, że problem i tak go nie będzie dotyczył.
    > Może 1% zrezygnuje z zakupu.

    Tym niemnej mazda ma opinie rdzewiejącej, a to jakaś wymierna strata
    wizerunkowa jest. Nie po to wydają ogromne pieniądze na marketing, żeby
    potem na mieście gadali, że fajny ale gnije.

    > Dla klientów Mazdy ważny jest wygląd samochodu, mistyczna otoczka w
    > reklamach, poczucie posiadania nietuzinkowego samochodu, skórzana
    > tapicerka, rozbudowane multimedia w środku, ładne kolory. (Tu muszę
    > przyznać, że czerwony metalik Mazdy bardzo mi się podoba.)

    No ba...

    > Zupełnie inaczej będzie wyglądać sytuacja, gdy ta rdza pojawi się w
    > czasie gwarancji. Wtedy to rzeczywiście wyglądałoby nieciekawie i mało
    > kto ponownie kupiłby nową Mazdę.

    I takie wpisy się już pojawiają.


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: