  • 211. Data: 2010-02-25 13:30:16
    Temat: Re: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert_J wrote:

    > Kradnij jak większość, to nikt Cię nie nazwie złodziejem ;-)))). Czyżbyś
    > do tego zmierzał?

    Głupszego porównania nie udało Ci się wymyślić?

    Wynika to z kontekstu mojej wypowiedzi.

    --
    cokolwiek

  • 212. Data: 2010-02-26 23:24:55
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    mo pisze:

    > Może to NTG i bardziej na grupę o psychologii ale temat mnie interesuje
    > właśnie w tej kwestii. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie część osób
    > ocenia prędkość samochodu i styl jazdy na podstawie. marki?

    tak niestety nie jest. Jak na ograniczeniu zwolni jakaś wypasiona fura
    to 95 kierowców też zwolni i nie wyprzedzi natomiast jeśli zwolni Maluch
    to większość kierowców go wyprzedzi.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 213. Data: 2010-02-27 15:28:41
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-22 23:33:27 +0100, "mo" <t...@t...pl> said:

    > Czy faktycznie część osób ocenia prędkość samochodu i styl jazdy na
    > podstawie. marki?

    Tak.
    Mam wciąż takie same średnie prędkości i czas przejazdu, ale po zmianie
    samochodu z koreańczyka na niemca zauważyłem drastyczny spadek
    zajeżdżających mi drogę i szalony wzrost liczby ustępujących mi
    miejsca...

    --
    Bydlę

  • 214. Data: 2010-02-27 21:31:57
    Temat: Re: Dyskryminacja ze wzgledu na marke???
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > PS
    > dzi? zatrzyma?em sie przed przej?ciem aby przepu?ciae staruszka bo zimno i
    > ledwo na nogach sie trzyma?
    > zanim dziaduszek przetoczy? sie przez jeden pas przed moje auto na 3 pasie
    > jakie? 5 aut przelecia?o
    > a gdyby dziadek dosta? przy?pieszenia na pasach to by by?o po nim.....

    A jak ja hamuje przed pasami, jadac lewym (niby szybszym) widzac ze ktos
    z prawego robi to samo, to krew sie gotuje w kierownikach za mna... Ech...

    --
    AK

  • 215. Data: 2010-02-28 12:54:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Arek (G) pisze:
    > W dniu 2010-02-22 23:42, waperr pisze:
    > [...]
    >
    > I do takich właśnie sytuacji przydaje się kamerka w samochodzie. Z
    > największą przyjemnością, zaniósł bym wideo z nagranym kolesiem
    > wyprzedzającym na przejściu. I osobiście bym dopilnował, żeby sprawy nie
    > umorzyli.

    No jak generalnie jestem bardzo tolerancyjny na wszelkie cuda które
    wyczyniają inni kierowcy, to ten manewr to jest ten jeden gdzie
    najchętniej to bym publiczne kary cielesne wprowadził.

    Mam nawet takie "ulubione" przejście które mnie zawsze sporo nerwów
    kosztowało jak jeden pas hamował, a dla wielu kierowców był to sygnał że
    warto wyprzedzić tych hamujących.

    W sumie częsty problem na drogach gdzie jest więcej niż jeden pas do
    jazdy w jednym kierunku.

  • 216. Data: 2010-02-28 13:59:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > No jak generalnie jestem bardzo tolerancyjny na wszelkie cuda które
    > wyczyniają inni kierowcy, to ten manewr to jest ten jeden gdzie
    > najchętniej to bym publiczne kary cielesne wprowadził.

    dokładnie, jeden z najbardziej niebezpiecznych manewrów na drodze - za cos
    takiego dawałbym 10 punktów i 500zł.

  • 217. Data: 2010-02-28 14:01:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Budzik pisze:

    > dokładnie, jeden z najbardziej niebezpiecznych manewrów na drodze - za cos
    > takiego dawałbym 10 punktów i 500zł.

    Zdaje się tyle właśnie jest.

  • 218. Data: 2010-02-28 14:38:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Zdaje się tyle właśnie jest.

    no to z ta kara z taryfikatora sie zgadzam :)

  • 219. Data: 2010-02-28 14:44:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > dokładnie, jeden z najbardziej niebezpiecznych manewrów na drodze - za cos
    > takiego dawałbym 10 punktów i 500zł.

    Tyle to jest za to w taryfikatorze.

    Natomiast nie o samą wysokość kary chodzi, a o dysfunkcje mózgu którą
    trzeba mieć żeby taki manewr wykonać.

    Bo większość innych wykroczeń można jakoś wytłumaczyć - ktoś się uważa
    za mistrza kierownicy, to pędzi. Ktoś zajechał drogą bo nie zauważył
    albo nie popatrzył. Przejechał na czerwonym bo widział że zdąży, albo
    się zamyślił itp. itd.
    To wszystko jest oczywiście naganne, niemniej można znaleźć jakieś
    wytłumaczenie.

    A wyprzedzanie samochodu który zwalnia przed przejściem dowodzi
    kompletnej bezmyślności kierowcy, bo oczywistym jest że ten drugi
    zwalnia żeby pieszy przeszedł przez przejście. A przejechanie w tym
    momencie przez to przejście wiadomo czym się musi skończyć.

    I bezmyślność tego kalibru już IMO ciężko porównywać z innymi
    wykroczeniami. Raczej ciężar gatunkowy jak dla mnie jest rzędu jazdy po
    pijanemu i raczej podobne represje powinny spotkać kierowców którzy tak
    jeżdżą.

    Może moje spaczenie w stronę tego konkretnego wykroczenia jest związane
    z tym że w dzieciństwie miałem okna na przejście dla pieszych na
    dwujezdniowej drodze i się dokładnie takich wypadków naoglądałem bardzo
    dużo.

  • 220. Data: 2010-02-28 15:35:58
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 28 Feb 2010 12:54:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W sumie częsty problem na drogach gdzie jest więcej niż jeden pas do
    > jazdy w jednym kierunku.

    Częsty, aczkolwiek sam przepis jest IMO niedokładnie sformułowany. W czym
    rzecz - otóż są (i to często) sytuacje, kiedy właśnie wyprzedzając tuz
    przed przejściem zapewniasz sobie widoczność, zaś niewyprzedzanie może
    spowodować, że zaskoczy Cię pojawiający się pieszy.

    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98