  • Data: 2009-05-12 11:55:00
    Temat: Re: Dyskryminacja Nikona :-)
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gublcg$oa4$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam,
    > Trochę prowokacyjny temat - ale ja osobiście czuję się dyskryminowany.
    > Jestem szczęśliwym posiadaczem Nikona D50 i myślę, że powoli nadchodzi
    > czas aby wymienić go na "nowszy model" z serii amatorskiej Nikona.
    > Spodobał mi się model D5000 i myslę że, za 1/2 do 1 roku byłby dla mnie
    > atrakcyjny cenowo - ale do D50 mam szkła bez silniczka AF.
    > Po to sa pewne serie produktów aby użytkownicy mieli komfort wymiany
    > swojego sprzętu na nowsze modele - ale bedące ciagle w pewnej klasie
    > uzytkowej sprzętu.
> [...]

    To cena za wsteczną kompatybilność nikona. Canon dawno temu stwierdził, że
    nie będzie ciągnął starego mocowania tylko wprowadzi nowe - umarł system FD,
    a powstał EF ci co mieli stare szkiełka trochę pomarudzili, ale efekt jest
    taki, że od tego czasu (już ponad 20 lat) wszystkie szkiełka pasują do
    wszystkich body i mają zawsze wszystkie możliwości.

    Nikon poszedł inną drogą. Powoli zmieniał swój bagnet zachowując wsteczną
    kompatybilność. Ta kompatybilność jest w uproszczeniu tym większa im droższe
    body. W pewnym momencie uznali, że na rynku jest już wystarczająco dużo
    szkieł z wbudowanym silnikiem AF i można oszczędzić na nie montowaniu tego
    silnika wnajtańszych produktach zgodnie z zasadą chcesz wstecznej
    kompatybilności to za nią zapłać, a jak nie to kup nowe szkła.

    W Twoim przypadku masz dwa wyjścia albo droższe body (d80 d90), albo nowe
    szkiełka. A dlaczego nie ma wersji z wbudowanym silnikiem wielu popularnych
    szkiełek to pytaj w Nikonie albo zmień system :-) Nie to nie złośliwość
    tylko szczere zdziwienie, że można reformować system od dupy strony - czyli
    najpierw nowe korpusy do których nie ma co podpiąć, a dopiero później nowe
    szkła. To ja już wole tak jak w Canonie raz na pół wieku zmienić wszystko i
    przez następne lata nie wiedzieć co to problem z kompatybilnością :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo