eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
    Date: Wed, 09 Mar 2011 08:57:24 +0100

    W dniu 09.03.2011 08:02, EM pisze:
    > Witam
    > Ja osobiście proponuję zastanowić się nad sensem trzymania dużej ilości
    > danych oraz sprawą praw autorskich.
    > Nie jest trudno ścignąć TB różnych rzeczy, za które powinno się zpłacić.
    > Problem może się pojawić, gdy się z tego trzeba tłumaczyć.
    No patrz pan - nie mam pirackich programów a mój backup to 2 pełne DVD.

    > Natomiast dane/programy które nie są objęte prawami autorskimi zwykle
    > można ściągnąć w razie potrzeby i będą to najnowsze wersje. Oczywiście
    > istnieją wyjątki.
    Chyba, że aktualnie nie można, bo jest potrzebna pewna szczególna wersja.

    > Wiem na podstawie swoich zasobów. Płyty CD z przed 10 lat, mogę
    > praktycznie wyrzucić, bo nie ma tam już nic ciekawego. Chciałem robić
    > dalszy backup, ale to nie miało sensu.
    Backup się robi nie po to, żeby mieć dane z przed 10 lat (to
    archiwizacja) a po to, żeby móc z dużym prawdopodobieństwem dostać się
    do danych z przed tygodnia gdy się coś zdarzy.

    > Oczywiście wszelkiego rodzaju swoją pracę należy chronić, tym bardziej,
    > im jest cenniejsza oraz ww zależności od sentymentu do niej. Jednak
    > wydaje mi się, że nie jest tego zbyt dużo, jeśli chodzi o praktykę
    > elektronika.
    Zawsze zostaje backup przyrostowy. Ale co pewien czas i tak trzeba
    zrobić backup wszystkiego. A płyty/dyski nie są drogie.

    P.S.
    Wymyślono coś takiego jak szyfrowanie partycji. Przydatne gdy ujawnienie
    jakiś danych może nas narazić nawet nie na odpowiedzialność karną, ale
    np duże kary umowne.

    Michoo