  • 21. Data: 2016-09-18 23:24:43
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Zakończeniem kopiowania pliku jest powstanie pełnej kopii na dysku
    > docelowym i zamknięcie pliku. Tu nie przeskoczysz fizycznego
    > ograniczenia na interface dysku docelowego.

    Nie muszę niczego przeskakiwać. Potrzebowałem przekopiować plik 2,5 GB z
    jednego dysku na drugi. Wyświetliło się, że kopiowanie zakończone.
    Więcej nic nie mogę/nie potrzebuję/nie chcę robić - dla mnie sprawa jest
    zamknięta raz na zawsze.

  • 22. Data: 2016-09-18 23:44:41
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 18/09/2016 20:18, Poldek wrote:

    > U mnie zapis pliku 2,5 GB odczytywanego z SSD na Seagate Desktop SSHD
    > 2TB trwa mgnienie oka nie zdążam kliknąć "Więcej szczegółów" i
    > przeczytać, jaka wyświetla się przepustowość kopiowania.

    LOL!
    To może też napisz o Twojej metodologii testowania.
    Ile razy wcześniej kopiowałeś ten sam plik, że wylądował w cache?
    Zrób podobny test na kilkunastu różnych plikach (powiedzmy jakiś ISO
    albo filmy) i te Twoje wyniki można między bajki włożyć.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 23. Data: 2016-09-19 00:28:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 18.09.2016 o 18:28, ggs pisze:

    > Częsciowo na pewno tak , obszar SSD w praktyce jest moim zdaniem zbyt
    > mały. Zamiast śmiesznych (przy 2 TB) 8GB powierzchni SSD niech dadzą
    > 40GB - wtedy miało by to większy sens.
    >
    > Spróbuj pomiaru dokonac ze 2-3 razy , powinna zadziałac tzw Adaptive
    > Memory Technology i moze wtedy bedzie jakis efekt.
    > Dawno temu miałem 2.5'' Seagate Momentusa z 4 GB SSD i w benchmarkach
    > byl efekt po kilku probach.

    Zapewne masz rację lecz z mojego specyficznego punktu widzenia nie ma to
    sensu. Gdybym używał takiego dysku jako systemowego, to ok. Jednakże
    zamierzam zapisywać i odczytywać głównie duże pliki i to w
    nieprzewidywalny sposób. Chodzi o prace graficzne. Czyli otwieram jakiś
    plik, grzebię w nim i co pewien czas zapisuję, co niestety trwa chwilę
    więc staram się ją skrócić ile się da. Potem pracuję z innym plikiem itd.

    Oczywiście kwestie ekonomiczne wchodzą w grę. Chcę wypośrodkować i
    przynajmniej nie mieć gorzej niż obecnie po zmianie dysku na większy. A
    jest to jak widzę bardzo trudne... :-(

    > A to ciekawe , w moich zabawach RAIDami 0 zazwyczaj bywał wzrost
    > niemal dwukrotny. Jakie to kontrolery były ?

    Hardware'owego nie pamiętam a na płycie mam dwa kontrolery, z czego
    używam dla dysków AMD SB950.Bardzo dobrze współpracuje on z dyskami
    Seagate w sensie transferów. Wyciska z nich tyle ile mają transferu
    wewnętrznego w/g kart katalogowych. Dlatego zależy mi na dyskach z
    dobrym wewnętrznym transferem. Tymczasem w tych popularnych już takich
    nie ma albo nie potrafię znaleźć.

    > Mówisz o pojemności czy o predkości ?

    Ups, miałem na myśli 2TB pojemności. Sorki za literówkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2016-09-19 00:43:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 18.09.2016 o 22:30, ToMasz pisze:

    > Wątkotwórca ma coś skopane. Raid 0 przyśpiesza najbardziej kopiowanie
    > dużych plików. w takich testach ze stoperem - w zadzadzie dwukrotnie. to
    > co on pisze, wskazuje na jakieś ograniczenie transferu poza dyskiem, na
    > płycie głównej? Ale jak? co tam może być wąskim gardłem - niemam pojęcia.

    Tak na marginesie przytoczę kilka liczb. Na jednym kontrolerze mam dysk
    systemowy SSD Samsung 840 Pro i dysk twardy (wspomniany Seagate). Dla
    SSD uzyskuję realne transfery R/W 539/373 MB/s. Tak więc kontroler i
    środowisko wokół niego dają radę z wysokimi transferami. Na HD mniej
    więcej symetrycznie po 200 MB/s. Jakiś czas temu użyłem dwóch tych
    dysków do realizacji RAID 0 i uzyskałem ok 230 MB/s więc dałem sobie
    spokój z RAIDowaniem i drugi dysk przeznaczyłem na kopie.

    Podkreślę, że zależałoby mi przynajmniej na utrzymaniu prędkości 200
    MB/s po zmianie dysku na większy. Nie chcę się cofać w "rozwoju" sprzętu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2016-09-19 01:12:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 18.09.2016 o 18:20, ToMasz pisze:

    > czy ten parametr ma dla Ciebie istotne znaczenie?

    No raczej tak. Jeśli transfer wewnętrzny jest niski to niczego dobrego
    nie uzyskasz na zewnątrz przy zapisywaniu / odczytywaniu dużych plików.

    > (_czyli masz dwa dyski_?)

    Nooo, mam. SSD systemowy i HDD na dane. Ale skąd Twój wniosek? :-)

    > ale teraz mówisz o transferze zewnętrznym? Transfer w czasie odczytu
    > powinien być wyzszy niż w czasie zapisu. więc coś jest nie teges.

    Zewnętrzny transfer jest podobny do maksymalnego wewnętrznego. No i są
    sobie równe. Tak mi wychodzi w testach tym programem. Też mnie
    zastanawiało w czym rzecz bo w/g karty katalogowej:

    http://www.seagate.com/staticfiles/docs/pdf/datashee
    t/disc/barracuda-ds1737-1-1111us.pdf

    jest 210/156. Na dyskowe cache'owanie to za duże pliki. Może coś system
    od siebie daje, albo programik fałszuje dane. Nie wiem, nie znam się na
    tym aż tak dobrze aby zdiagnozować przyczynę.

> [...]
    >
    > Timing cached reads: 26258 MB in 2.00 seconds = 13141.91 MB/sec
    > Timing buffered disk reads: 606 MB in 3.00 seconds = 201.78 MB/sec

    Zapis 26 GB w 2 sekundy dla HDD???

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2016-09-19 01:23:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 18.09.2016 o 18:29, Irokez pisze:

    > Bo wymieniłeś dysk 7200obr na 5400obr

    Jeszcze nie wymieniłem. Dopiero szukam dysku jaki mogę zastosować. Czy
    dysk Seagate SSHD 2TB (ST2000DX002), do którego się przymierzam ma 5400?
    W karcie katalogowej:

    http://www.seagate.com/www-content/product-content/f
    irecuda-family/firecuda/files/firecuda-ds-1903-1-160
    6us.pdf

    nie piszą o tym ale jest tam zdanie, które mnie zmyliło "Game up to 5x
    faster than with traditional 7200-RPM hard drives...", co niekoniecznie
    oznacza, że ten dysk ma 7200, jak się zasugerowałem.

    > a te SSD 8GB w nim to taki hłyt matetingowy.
    > Nauczy się szybciej system odpalać i... koniec jego zalet.

    No więc właśnie. Mi zależy na dysku na dane a nie odpalanie systemu.

    > Wymień na SSD 512GB to poczujesz różnicę (lub dobre 256GB, generalnie im
    > mniejsze tym wolniejsze a jak szybszy to 2x droższy za tą samą pojemność).

    Ale ja z 1TB już się nie mieszczę. Dlatego 2TB szukam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2016-09-19 01:31:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 18.09.2016 o 21:18, Poldek pisze:

    > Tzn. w jaki sposób ze zdumieniem stwierdziłeś te cyfry 156, 190 MB/sek?
    > Jakie to są te nowe dyski SSHD konkretnie, które modele testowałeś? Jak
    > testowałeś - jak podłączone dyski, jaki komputer itd.

    Czytam karty katalogowe. Nie testuję. Chcę kupić dysk przynajmniej tak
    szybki jak mój obecny ale 2x większy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2016-09-19 08:09:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.09.2016 o 01:12, Marek pisze:

> [...]
    > od siebie daje, albo programik fałszuje dane. Nie wiem, nie znam się na
    > tym aż tak dobrze aby zdiagnozować przyczynę.

    taaa. wewnątrz samego dysku. realne są te wyniki z drugiej linijki.
    czyli odczyt 700MB (film z 1 CD) kilka sekund
    ToMasz

  • 29. Data: 2016-09-19 09:28:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-18 o 23:44, Michal Lukasik pisze:

    > LOL!
    > To może też napisz o Twojej metodologii testowania.
    > Ile razy wcześniej kopiowałeś ten sam plik, że wylądował w cache?

    Nie kopiowałem wcześniej tego pliku.

    > Zrób podobny test na kilkunastu różnych plikach (powiedzmy jakiś ISO
    > albo filmy) i te Twoje wyniki można między bajki włożyć.

    Nie potrzebuję kopiować kilkunastu filmów w tym momencie i nie chce mi
    się. Autor wątku pisał o plikach 2-3 GB, że mu kopiowanie idzie wolno,
    więc zawiadamiam, że u mnie nie idzie wolno, tylko szybko.

  • 30. Data: 2016-09-19 09:30:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-19 o 01:31, Marek pisze:

    > Czytam karty katalogowe. Nie testuję. Chcę kupić dysk przynajmniej tak
    > szybki jak mój obecny ale 2x większy.

    Pobaw się jakiś czas komputerem, który ma taki dysk w środku. W kartach
    katalogowych piszą prawdziwe dane. Ale bardziej liczy się jak to działa
    w realnym życiu.