    From: "jedrek" <jedrek@jedrek>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Date: Mon, 19 Sep 2016 14:03:47 +0200

    "Olaf Frikiov Skiorvensen"

    > Nawet na SATA 600 przy kopiowaniu 2,5 GiB nie zejdziesz <5 sekund.
    > Standard nie przewiduje więcej jak jakieś 550 MiB/s - cache systemu
    > napompowałeś.

    Jak jest z tą przepustowością 600MB/s?
    Czy ona jest osiągalna niezależnie dla wszystkich kanały SATA dostępnych na
    płycie? Czy dotyczy jednak łącznej przepustowości wszystkich kanałów SATA
    chipa, do którego są zapięte te kanały na płycie głównej?
    Czy dla każdego kanału jest ona gwarantowana?
    Przykładowo płyta
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    5rev_10/specs/
    Czy mam rozumieć, że jak np. do 8 dostępnych na niej kanałów SATA (6 główne,
    2 dodatkowe na osobnym chipie w tej płycie, pomijam już w rozważaniu kolejne
    2 e-sata) podepniemy 8 dysków twardych to jestem w stanie uzyskać 4
    równoległe transmisje (zakładamy, że dyski mają teoretyczną wydajność >>
    600MB/s) każda po te realne 550MB/s? Czyli z dysku 1 kopiujemy duży plik na
    dysk 2, w tym samym czasie z dysku 3 kopiujemy na 4, z dysku 5 kopiujemyna
    6, oraz z 7 dysku kopiujemy na dysk 8.
    Czy raczej 600MB/s podzieli się na 4 i uzyska się już wtedy dla tych 4
    wątków kopiujących tylko po średnia ~150MB/s dla każdego z nich? Czy raczej
    każde kopiowanie z 4 równoległych będzie się odbywać z max prędkością kanału
    600MB/s?

    Co rozumiesz pod pojęciem napompowania cache systemu?