  • Data: 2009-10-12 19:12:36
    Temat: Re: Dyski SSD a SAS / SCSI
    Od: "Adas" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I tu też nawoływałbym do określenia, czy tak szybki dysk
    > jest potrzebny, bo z CAD/CAE bardziej mi się kojarzy dużo
    > pamięci, porządna grafika i szybkie CPU, a nie bardzo szybki,
    > losowy i wielodostępny odczyt/zapis wielu małych plików.
    > Ale nie jestem specjalistą, więc wątkotwórca musiałby
    > sprecyzować czy dysk *faktycznie* stanowi wąskie gardło,
    > czy też po prostu szuka czegoś, co skróci czas obliczeń
    > z godziny do 55 minut.

    Dysk nie jest wąskim gardłem w CAE (ale to też zależy od programu / typu
    obliczeń i przedmiotu obliczeń). W CAD najważniejsze sa 1. CPU i RAM 2. Karta
    pro (typu NVIDIA Quadro czy ATI FIRE GL). W CAE: CPU i RAM, a dalej dysk.

    Przykładowo w ANSYS-ie (to soft CAE który mamy w pracy) wydajność dysku nie jest
    najważniejsza, ale jest istotna - tu są rekomendacje ANSYS Inc.:

    http://www.kxinc.com/content/Products/ANSYS%20Genera
    l/ANSYS%2011.0%20Recommended%20configurations%20guid
    elines.pdf

    Ja nie chcę, nie zamierzam do domowych zastosowań budować macierzy RAID z dysków
    SSD SCSI żeby mieć super wydajność i zaoszczędzić jak kolega pisze ok. 10% czasu
    na całych obliczeniach, choć i to czasem byłoby na plus, bo obliczenia nie
    rzadko trwają kilka godzin (na moim Q6600 z 8 GB RAM). Choć bywało że i
    zajmowały 2,5 doby.

    Tak jak pisałem dysk nie jest najważniejszy, ale jest istotny. Pozostaje jednak
    przy kupnie jednego szybkiego dysku (na OS i programy CAD/CAE), a nie macierzy
    (RAID).

    Fajnie że wątek się rozrósł, będę przyglądał sie co się tu dzieje. Nie mogę za
    dużo pisać ze względu na ograniczenia niusy.onet.pl :(

    Dzieki!
    Adas