  • 1. Data: 2010-09-17 15:22:24
    Temat: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Zamierzam kupić dysk zewnętrzny do tunera satelitarnego. Pojemność ma
    znaczenie drugorzędne (250-320G, może więcej). Ważne by był niezawodny,
    wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał
    problemów. Niektórzy użytkownicy narzekają na agresywne funkcje
    oszczędzania energii. Co polecacie?
    f.

  • 2. Data: 2010-09-17 18:25:56
    Temat: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-17 17:22, Piotr Fonon wrote:
> [...]
    > wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał
    > problemów. Niektórzy użytkownicy narzekają na agresywne funkcje

    2.5" czy 3.5" ?
    USB2.0 czy USB 3.0 ?

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2010-09-17 18:41:21
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Rafał Łukawski napisał(a):

    > 2.5" czy 3.5" ?
    Jak tani, to raczej nie 3.5", ale jeśli taki jest, to czemu nie.
    > USB2.0 czy USB 3.0 ?
    Jak w temacie.
    f.

  • 4. Data: 2010-09-17 19:12:04
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-17 20:41, Fonon wrote:

    > Jak tani, to raczej nie 3.5", ale jeśli taki jest, to czemu nie.
    > Jak w temacie.

    Racja racja.

    Z mojego pkt. widzenia /a troche dysków usb2 przetestowałem, może
    unikając najtańszych składanek, nie chodzi tylko o elektronikę, ale i
    jakość wykonania/, generalnie:
    - wydajnośc - praktycznie taka sama w każdym dysku USB2.0, powód
    wydajność obecnie produkowanych dysków 2.5 przewyższa wyraźnie to co
    oferuje interfejs USB 2.0 i każdy daje pi*oko max 30MB/s przy transferze
    blokowym

    - Prąd (moim zdaniem, bo tu niektórzy zwalają wine na kable), zawsze
    będzie problemem w przypadku USB2.0 i 2.5", ponieważ USB2.0 nie
    gwarantuje odpowiedniego prądu do rozkręcenia dysku. Stad też
    praktycznie każdy dysk ma dodatkowe wejście na 5V /np. z PS2, ale równie
    dobrze może być z innego USB (odpowiedni kabel) lub zasilacz/ lub też
    kabelki typu Y, z dwiema wtyczkami USB.

    Nie wiem co ten Twój sprzęt oferuje - ile możliwości zasilania dysku
    zewnętrznego, w razie czego zasilacz 5V zewnętrzny załatwi sprawę, ale
    proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nuż urzadzenie, z którego
    korzystasz da odpowiedni prąd.

    Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny
    znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

    Także de facto najistotniejsza z mojego pkt. widzenia jest sama obudowa,
    jakość gniazdek itp. Jedne z tańszych - transcendy są już wystarczająco
    solidne. jeżeli będziesz dużo nosił, polecam coś ze zintegrowanym kablem
    USB /np. PQI H560/, jak nie to szukaj w czymś tańszym. dowolny PQI,
    transcend /te akurat sprawdzałem/, swego czasu testowałem sporo obudów
    Welland, były wręcz problemy z utrzymaniem kontaktu pomiędzy obudową a
    wtyczką mini-USB, może po latach się poprawili /sporo tego się sprzedaje
    na allegro pod innymi nazwami - tzw. składaki/

    Przy pojemnościach 250-300, 2.5 jak najbardziej przy 1TB i większych -
    3.5 /de facto jeszcze nie ma dysków 2.5 2TB/.

    Inna istotna sprawa dyski 2.5 są praktycznie bezgłosnie /wiekszośc/,
    obudowy 3.5 mają wentylatory, także jeżeli mieszkasz gdzieś na uboczu,
    to też ma znaczenie.
    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 5. Data: 2010-09-17 20:28:50
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-09-17 17:22, Piotr Fonon pisze:
> [...]
    > wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał
    > problemów. Niektórzy użytkownicy narzekają na agresywne funkcje

    Dobry jest WD Passport - USB2.0, dysk 2.5" i zasilany z jednego kabelka.

    --
    Filip.

  • 6. Data: 2010-09-17 20:38:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-17 22:28, Filip Ozimek wrote:

    > Dobry jest WD Passport - USB2.0, dysk 2.5" i zasilany z jednego kabelka.

    Filip, generalni wszystkie MOGĄ być zasilane z jednego kabelka, ale nikt
    Ci nie da 100% gwarancji, że to zadziała w przypadku każdego gniazda i
    każdej płyty głównej. w tym cały ambaras!

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 7. Data: 2010-09-17 22:32:59
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > wystarczająco szybki, zasilany przez złącze USB i nie stwarzał

    To czy da radę zasilić przez złącze USB zależy też od Twojego sprzętu.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 8. Data: 2010-09-17 23:09:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-18 00:32, =Marcos= pisze:

    > To czy da radę zasilić przez złącze USB zależy też od Twojego sprzętu.

    Do prądu chyba też trzeba podłączyć tak jak mój.

    --
    animka

  • 9. Data: 2010-09-18 08:52:12
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, ale Kolega jakby porusza się nieco
    obok tematu

    > - wydajnośc - praktycznie taka sama w każdym dysku USB2.0,
    Mam tego świadomość, ale są rożnice. W niniejszym przypadku ważne są
    głównie parametry zapisu.

> [...]
    > zewnętrznego, w razie czego zasilacz 5V zewnętrzny załatwi sprawę, ale
    > proponuje kupowac po sprawdzeniu dysku, a nuż urzadzenie, z którego

    Założenie w poście jest takie, że dysk zasilany jest przez USB, a nie
    zewnętrzne zasilacze, PS/2 itp. Dysk może mieć dodatkowe wejście 5V, ale
    z założenia nie może wymagać dodatkowego zasilania.

    > Nic mi nie wiadomo o specjalnym zarządzaniu energią w USB2.0, jedyny
    > znany mi problem to własnie uruchamianie dysku.

    Nie pisałem o zarządzaniu energią w USB2.0, ale zarządzaniu energią w
    dysku. Chodzi o to, by dysk włączył się, gdy na złączu USB pojawi się
    napięcie zasilające i wewnętrzne algorytmy oszczędzania energii nie
    zakłócały możliwości nagrywania audycji.

    > jeżeli będziesz dużo nosił...
    Jak pisałem - dysk jest przeznaczony do tunera satelitarnego, a więc nie
    będzie często odłączany.

    Wsród dostępnych obecnie dysków - najtańsze wydają się Samsungi.
    Składaki wypadają drożej. Dotyczy to zarówno 2.5", jak i 3.5". 3.5", to
    chyba też większy pobór prądu. Zostańmy więc przy dyskach 2.5" w
    "firmowych", "fabrycznych" obudowach, chyba że się mylę.
    pzdr.
    f.

  • 10. Data: 2010-09-18 08:55:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak tani, to raczej nie 3.5", ale jeśli taki jest, to czemu nie.

    dyski 2,5 sa tansze niz 3,5?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.