  • 1. Data: 2014-05-07 21:35:21
    Temat: Dysk z partycjami GPT w kieszeni USB
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Mam sobie dysk wyjęty z laptopa z Win8, dysk ma partycje typu GPT. Nie chcę ich
    ruszać, bo idea jest taka, że w razie ew. awarii nowego dysku w laptopie,
    wkładam właśnie ten stary (wcześniej wyjęty) i mam system gotowy do pracy w parę
    minut.

    Szkoda jednak, aby dysk 1TB leżał i gnił. Chcę go włożyć do jakiejś kieszeni
    USB3 i czasem używać do kopii danych lub np. jako podręcznego magazynu filmów -
    podłączanego do mediaplayera.

    Ale - skoro taki np. Win XP nie widzi tych partycji GPT, to czy zobaczą je
    urządzenia typu mediapleyery lub telewizory? I czy może to zależeć od użytek
    kieszeni USB (jej elektroniki i firmware) czy tylko i wyłącznie od możliwości
    urządzenia, do którego dysk podłączę?

    Sprawdzę to nieabwem sam, ale póki co nie mam kieszeni, a ciekawość mnie zżera,
    więc pytam tu :)

    Dzieki.

  • 2. Data: 2014-05-08 14:21:24
    Temat: Re: Dysk z partycjami GPT w kieszeni USB
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    On 07/05/2014 20:35, Latet wrote:

    > Ale - skoro taki np. Win XP nie widzi tych partycji GPT, to czy zobaczą
    > je urządzenia typu mediapleyery lub telewizory? I czy może to zależeć od

    Wiekszosc uzrzadzen ma oprogramowanie oprarte na Linuksie wiec problemy
    Win Xp nie powinne ich dotyczyc.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2014-05-08 14:41:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 08.05.2014 G Nowak <g...@c...ac.uk> napisał/a:

    > Wiekszosc uzrzadzen ma oprogramowanie oprarte na Linuksie wiec problemy
    > Win Xp nie powinne ich dotyczyc.

    Większy jest problem z formatem partycji niż z GPT. Co nie znaczy że problemów
    nie będzie. Sporo systemów embeded ma jednak pocięte na maxa kernele bo mają
    mało flopsów/ramu/flash itd.