  • 1. Data: 2011-01-10 05:52:25
    Temat: Dysk usb do backup zdjęć
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Gdzieś te zrobione zdjęcia trzeba zachowywać na zapas więc
    kupiłem taki dysk usb:

    http://itbiznes.pl/art37269.html

    Ponieważ jest to mój pierwszy dysk tego typu i nie mam żadnych
    doświadczeń to może ktoś pomoże. Dysk ma służyć tylko do
    backupu, a więc będzie podpinany do usb i obciążany akcjonalnie.

    Czy taki dysk musi w trakcie zapisu leżeć, czy może stać i
    pracować w pozycji pionowej.

    Dysk ma swoje własne etui ze skóropodobnego materiału, coś na
    kształt wsuwalnej kopertki. Czy przy tak akcjonalnej pracy może
    bezpiecznie pracować bez wyciągania go z etui? Będąc w etui ma
    dostęp do portu usb więc nie w tym problem. Raczej czy
    termicznie mu to nie zaszkodzi?

  • 2. Data: 2011-01-10 06:46:26
    Temat: Re: Dysk usb do backup zdjęć
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    ab napisał:
> [...]
    > backupu, a więc będzie podpinany do usb i obciążany akcjonalnie.
    >
    > Czy taki dysk musi w trakcie zapisu leżeć, czy może stać i

    Wg testów o jakich kiedyś czytałem używanie dysku w pozycji pionowej
    zmniejsza jego żywotność o 20-25%. Jeszcze bardziej szkodliwe jest
    trzymanie go na ukos (50%).

    m.

  • 3. Data: 2011-01-10 09:36:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikolaj Machowski napisa?(a):

    > Wg testów o jakich kiedyś czytałem używanie dysku w pozycji pionowej
    > zmniejsza jego żywotność o 20-25%. Jeszcze bardziej szkodliwe jest
    > trzymanie go na ukos (50%).

    Podaj proszę źródło tych rewelacji.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-01-10 10:53:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 10 Jan 2011 06:46:26 GMT, Mikolaj Machowski wrote:
    >Wg testów o jakich kiedyś czytałem używanie dysku w pozycji pionowej
    >zmniejsza jego żywotność o 20-25%. Jeszcze bardziej szkodliwe jest
    >trzymanie go na ukos (50%).

    Cala masa serwerow ma dyski w pionie, a producent dopuszcza wiele
    pozycji .. ale nie ukosne :-)

    J.

  • 5. Data: 2011-01-10 15:55:16
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    januszek napisał:
    > Mikolaj Machowski napisa?(a):

    > Podaj proszę źródło tych rewelacji.

    Dead-tree prasa komputerowa sprzed X lat.

    m.

  • 6. Data: 2011-01-10 17:23:10
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ab" napisał
    > Czy taki dysk musi w trakcie zapisu leżeć, czy może stać i
    > pracować w pozycji pionowej.
    było kiedyś takie powiedzenie "czy się stoi czy się leży..." ;) nie ma to
    znaczenia, szczególnie przy pracy okazjonalnej. uderzenie/upadek dysku
    podczas pracy może spowodować uderzenie głowicą w talerz i fizyczne
    uszkodzenie dysku, więc lepiej żeby leżał/stał stabilnie. przy długotrwałej
    pracy ważne jest też aby dysk był zawsze w tej samej pozycji (ponoć zmiany
    położenia negatywnie wpływają na pracę łożysk talerzy)

> [...]
    > bezpiecznie pracować bez wyciągania go z etui? Będąc w etui ma
    > dostęp do portu usb więc nie w tym problem. Raczej czy
    kilka minut kopiowania plików raczej mu nie zaszkodzi. generalnie
    temperatura dysków nie powinna przekraczać 60 stopni celsjusza

  • 7. Data: 2011-01-15 21:04:58
    Od: "Kiss" <J...@i...pl>

    ?Mam dysk 2,5' Seagate FreeAgent Go z oryginalną stacją dokującą.
    Stacja jest tak wykonana że dysk umieszczony jest pionowo pod lekkim skosem.
    Producent to debil że nie wiedział, że tak nie można ?

  • 8. Data: 2011-01-16 09:04:25
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Kiss napisał:
    > ?Mam dysk 2,5' Seagate FreeAgent Go z oryginalną stacją dokującą.
    > Stacja jest tak wykonana że dysk umieszczony jest pionowo pod lekkim skosem.
    > Producent to debil że nie wiedział, że tak nie można ?

    Producentom nie zależy na trwałości sprzętu.

    m.