  • 1. Data: 2010-06-06 19:02:24
    Temat: Dysk twardy Seagate- Odzyskiwanie danych
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    Hej
    Padl mi dysk Seagate 250 GB, 2,5" w laptopie. Po prostu pewnego razu
    komputera uruchomic sie nie dalo- dysk zaczal wygrywac dziwna melodyjke (nie
    stukanie ale raczej gwizdanie). Podlaczenie po USB do innego komputera nic
    nie dalo. Dysk nie jest wykrywany.
    Dysk nie upadl, temperatura byla normalna, nie zostal zalany, nic mu nie
    zrobil zaden wirus. Po prostu przestal dzialac.
    Jest na gwarancji, ale to oznacza tyle, ze moge dostac nowy dysk, a mi
    chodzi o dane, nie o nowy dysk (juz kupilem nowy dysk do laptopa; oczywiscie
    nie Seagate)
    Z tego, co sie orientowalem to odzyskanie danych moze kosztowac do 5000 zl,
    czyli dosyc sporo.
    Ale moze ktos mial dysk Seagate Momentus 5400.4 ST9250827AS, ktory padl w
    podobny sposob i odzyskiwal z niego dane i moze powiedziec ile to
    kosztowalo?
    Czy jest sens szukac podobnego dysku, ale dzialajacego (moze by w firmie
    odzyskujacej mogli przeniesc dobre czesci do zlego dysku czy cos)?

    Wydaje mi sie, ze dzwiek wydawany przez dysk jest podobny do tego:
    http://www.sendspace.com/file/fzqxtn
    (a dzwiek mam z jednego forum, gdzie ktos opisuje podobny pad dysku z tej
    samej serii wlasnie)
    Nie chce znowu podlaczac dysku, zeby dzwiek nagrac, bo boje sie, ze moze
    ulec jakims dalszym uszkodzeniom.

    --
    Alf

  • 2. Data: 2010-06-06 20:02:38
    Temat: Re: Dysk twardy Seagate- Odzyskiwanie danych
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-06 21:02, Użytkownik aaaa napisał:

    > Czy jest sens szukac podobnego dysku, ale dzialajacego (moze by w firmie
    > odzyskujacej mogli przeniesc dobre czesci do zlego dysku czy cos)?

    Jeśli padła elektronika to szuka się takiego dysku, przekłada
    elektronikę i kopiuje dane.
    Jak padł silnik, sterowanie głowicą czy łożyskowanie talerzy
    to zostaje profesjonalna firma. Oni sobie już części dobiorą.
    Pytanie czy te dane są warte pieniędzy jakie firma weźmie.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-06 20:30:16
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-06 21:02, aaaa pisze:
> [...]
    > stukanie ale raczej gwizdanie). Podlaczenie po USB do innego komputera nic

    Może coś się da zrobić tym programem:
    http://www.programosy.pl/program,undelete.html

    --
    animka

  • 4. Data: 2010-06-06 20:36:38
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    aaaa wrote:
    > Hej
    > Padl mi dysk Seagate 250 GB, 2,5" w laptopie.

    ludzie dziela się na tych co robią backupy i na tych co je będą dopiero
    robić.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 5. Data: 2010-06-06 20:48:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Może coś się da zrobić tym programem:
    > http://www.programosy.pl/program,undelete.html

    Jak ma użyć programu, skoro fizycznie dysk się uszkodził...

  • 6. Data: 2010-06-06 20:49:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "aaaa" <a...@a...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Z tego, co sie orientowalem to odzyskanie danych moze kosztowac do 5000 zl,
    > czyli dosyc sporo.

    Trzeba było robić backup, a nie ryzykować. Możesz próbować przełożyć
    elektronikę.

  • 7. Data: 2010-06-06 21:28:53
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-06-06 22:48, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak ma użyć programu, skoro fizycznie dysk się uszkodził...

    Jeszcze nie wiadomo czy się uszkodził.
    Można sprawdzić tym programem, do którego podałam link.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-06-06 21:38:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-06 23:28, Animka napisał/a:

    > Jeszcze nie wiadomo czy się uszkodził.
    > Można sprawdzić tym programem, do którego podałam link.

    Napiszę wprost - nie pieprz głupot.
    Przeczytaj pierwszy post tego wątku i zamilknij.

    --
    Cz.

  • 9. Data: 2010-06-06 21:39:05
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-06 23:28, Animka pisze:

    > Jeszcze nie wiadomo czy się uszkodził.
    > Można sprawdzić tym programem, do którego podałam link.

    umiesz czytać ? to przeczytaj co napisał autor

  • 10. Data: 2010-06-06 21:40:37
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-06 23:39, ApanasBudriszko napisał/a:

    > umiesz czytać ? to przeczytaj co napisał autor

    Cóż z tego, że umie, skoro nie potrafi zrozumieć tego co przeczytała?

    --
    Cz.