    From: "aaaa" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Dysk twardy Seagate- Odzyskiwanie danych
    Date: Sun, 6 Jun 2010 21:02:24 +0200

    Hej
    Padl mi dysk Seagate 250 GB, 2,5" w laptopie. Po prostu pewnego razu
    komputera uruchomic sie nie dalo- dysk zaczal wygrywac dziwna melodyjke (nie
    stukanie ale raczej gwizdanie). Podlaczenie po USB do innego komputera nic
    nie dalo. Dysk nie jest wykrywany.
    Dysk nie upadl, temperatura byla normalna, nie zostal zalany, nic mu nie
    zrobil zaden wirus. Po prostu przestal dzialac.
    Jest na gwarancji, ale to oznacza tyle, ze moge dostac nowy dysk, a mi
    chodzi o dane, nie o nowy dysk (juz kupilem nowy dysk do laptopa; oczywiscie
    nie Seagate)
    Z tego, co sie orientowalem to odzyskanie danych moze kosztowac do 5000 zl,
    czyli dosyc sporo.
    Ale moze ktos mial dysk Seagate Momentus 5400.4 ST9250827AS, ktory padl w
    podobny sposob i odzyskiwal z niego dane i moze powiedziec ile to
    kosztowalo?
    Czy jest sens szukac podobnego dysku, ale dzialajacego (moze by w firmie
    odzyskujacej mogli przeniesc dobre czesci do zlego dysku czy cos)?

    Wydaje mi sie, ze dzwiek wydawany przez dysk jest podobny do tego:
    http://www.sendspace.com/file/fzqxtn
    (a dzwiek mam z jednego forum, gdzie ktos opisuje podobny pad dysku z tej
    samej serii wlasnie)
    Nie chce znowu podlaczac dysku, zeby dzwiek nagrac, bo boje sie, ze moze
    ulec jakims dalszym uszkodzeniom.

    --
    Alf