    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk i Reallocated Sector
    Date: Sat, 01 Aug 2009 15:29:29 +0200

    Arek pisze:
    > Czy to nie po przez realokację, dysk ukrywa bad-sectory?

    Nie.

    Realokacja służy do tego, by wykluczyć z użycia niepewne
    obszary dysku bez utraty danych. Niekoniecznie uszkodzone:
    po prostu *niepewne*. Czyli takie, w których choć raz
    wystąpił odczyt niezgodny z sumą kontrolną.

    Przy obecnej gęstości upakowania danych rzadko zdarza się
    egzemplarz dysku, na którym nie ma ani jednego "słabszego"
    miejsca na nośniku. Stąd właśnie mechanizm realokacji.

    "Widoczne" dla systemu uszkodzone sektory pojawiają się do-
    piero w momencie, gdy obszar realokacji zostaje wyczerpany,
    a więc talerze dysku faktycznie są zdecydowanie gorszej ja-
    kości, niż przewidzieli projektanci dysku. Bad-sector po-
    jawia się też wtedy, gdy dysk nie jest w stanie w ogóle
    odczytać jakiegoś sektora i przeprowadzić realokacji.

    Skoro masz tylko *kilka* realokowanych sektorów, to znaczy,
    że masz i tak dysk wysokiej jakości jak na średnią.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |