  • 21. Data: 2014-06-24 15:41:00
    Temat: Re: Dysk do NAS - jaka seria?
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-06-24 12:56, Chris wrote:

    > Dublują produkty ?
    >
    > http://www.wdc.com/pl/products/products.aspx?id=170

    No wiec wlasnie. Stawialbym, ze na tym konkretnie moze
    planuja postawic krzyzyk.

    --

    memento lorem ipsum

  • 22. Data: 2014-06-24 20:37:32
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/06/2014 09:01, 666 wrote:
    > Nie chodzi o dysk "w" NAS (w takim przypadku usypianie dysków jest
    > obsługiwane przez oprogramowanie NAS, podobnie jak wentylator w niektórych
    > NAS), ale o dodatkowy dysk podłączony do NAS lub do tunera telewizyjnego
    > przez kabelek USB.

    No to ja mam na odwrot. Dysk wewnetrzyny w NAS (WD Red) chodzi non-stop a
    zewnetrzny na eSATA (Lacie) usypia.

    > Gdzieś w FAQ-u do swojego NAS wyczytałem, że oprogramowanie NAS nie
    > obejmuje usypiania dysku zewnętrznego (dodatkowego, po USB).
    > Brak usypiania jak dla mnie dyskwalifikuje takie rozwiązanie (z uwagi na
    > hałas).

    U mnie szumi tylko wtedy, kiedy sie uruchamia. Co jest bardzo denerwujace,
    bo takze zwalnia caly system, bo najpierw skanuje co tam na tym dysku jest.
    Ktos sie orientuje co z tym zewnetrznym dyskiem zrobic zeby on caly czas
    chodzil?

  • 23. Data: 2014-06-25 08:35:16
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-06-24 09:17, 2late pisze: ostatnio :)

    > No ja to nie jestem dobrym przykladem na pady jakiegokolwiek sprzetu.
    > Padl mi raz w zyciu dysk, taki z ery 10 GB seagate ale juz nie pamietam
    > okolicznosci. Mozliwy powod, to ze u mnie wszystkie komputery pracuja
    > non-stop, znaczy amatorsko non-stop, jak jakis upgrade to raz w miesiacu
    > sie zrestartuje.

    Ja jakiem miałem ostatnio pady to tylko w NAS, 2 x Seagate 2 x WD RED
    ale dyski non-stop pracują i nie nudzą się albo po prostu niefart.
    Jeśli chodzi o domowe to 2 lata temu ubiłem jeden ale z mojej winy :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 24. Data: 2014-07-02 11:55:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Irokez wrote:

    > Kupiłem Zyxela NSA-310S. Na razie potestuję jak przyjdzie z WD green 1TB
    > EARS bo taki się wala w szafie od 2 lat (denerwował mnie co chwila się
    > wyłączając), ale chciałbym wsadzić 3TB.
    > Green się kompletnie nie nadaje bo parkuje co 8 sekund głowice.

    Posiadam w swoim ReadyNASie dwa dyski WD Green EARS. Początkowo były one
    nawet na liście zgodności. Jednak po roku działania na jednym dysku było
    500 tys. parkowań/odparkowań, a na drugim dysku 350 tys. Znalazłem
    program do zmiany ustawień dot. parkowania/odparkowania w firmware
    dysków. Było z tym trochę zabawy, ponieważ trzeba wyjąć dyski z NASa,
    podłączyć do PC-ta posiadającego kontroler SATAII on-board, wypalić
    butowalną płytę z oprogramowaniem do zmiany ustawień firmware dysków,
    uruchomić PCta z tej płyty, wykonać operację zmiany ustawień na jednym
    dysku, potem wyłączyć PCta, zamienić dyski, znów włączyć PCta z
    butowalnej płyty, zmienić ustawienia, wyłączyć przełożyć dyski spowrotem
    do NASa i już spokój - tempo przyrostu liczby parkowań/odparkowań spadło
    do poziomu prawie niezauważalnego.
    Ale w sumie WD Green nie polecam do NASa. Lepiej chyba dopłacić do WD RED.

  • 25. Data: 2014-07-02 11:58:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    666 wrote:
    > A w takim razie po co parkuje?

    Poszukaj, w sieci są dość wyczerpujące informacje na ten temat. W
    skrócie - z Windows taki dysk działa jak zakładał producent i chodzi o
    maksymalne oszczędzanie energii (stąd nazwa serii "Green"). Pod Linuksem
    (a dobre NASy mają systemy oparte na różnych odmianach Linuksa) to się
    nie sprawdza i głowica jest parkowana i natychmiast odparkowana. Tak co
    parę sekund. Dlatego WD wypuścił serię WD RED przeznaczoną do NAS.

  • 26. Data: 2014-07-02 19:41:37
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    W dysku przeznaczonym do rejestratorów wideo zapis CCTV (choć to może być nieco inne,
    niż "video" z amatorskiej kamery lub nagrany
    film, bo trwa ze trzy tygodnie non-stop, co prawda zwykle oprogramowaniem
    rejestratora podzielone na godzinne kawałki) jest
    rozkładany na różne ścieżki dysku zamiast jechać po dysku jak igła gramofonowa po
    płycie.

    -----
    > do zapisu wideo pozbawionego wypadania klatek w przypadku pojedynczego bledu
    zapisu?