    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk do NAS - jaka seria?
    Date: Wed, 02 Jul 2014 11:55:03 +0200

    Irokez wrote:

    > Kupiłem Zyxela NSA-310S. Na razie potestuję jak przyjdzie z WD green 1TB
    > EARS bo taki się wala w szafie od 2 lat (denerwował mnie co chwila się
    > wyłączając), ale chciałbym wsadzić 3TB.
    > Green się kompletnie nie nadaje bo parkuje co 8 sekund głowice.

    Posiadam w swoim ReadyNASie dwa dyski WD Green EARS. Początkowo były one
    nawet na liście zgodności. Jednak po roku działania na jednym dysku było
    500 tys. parkowań/odparkowań, a na drugim dysku 350 tys. Znalazłem
    program do zmiany ustawień dot. parkowania/odparkowania w firmware
    dysków. Było z tym trochę zabawy, ponieważ trzeba wyjąć dyski z NASa,
    podłączyć do PC-ta posiadającego kontroler SATAII on-board, wypalić
    butowalną płytę z oprogramowaniem do zmiany ustawień firmware dysków,
    uruchomić PCta z tej płyty, wykonać operację zmiany ustawień na jednym
    dysku, potem wyłączyć PCta, zamienić dyski, znów włączyć PCta z
    butowalnej płyty, zmienić ustawienia, wyłączyć przełożyć dyski spowrotem
    do NASa i już spokój - tempo przyrostu liczby parkowań/odparkowań spadło
    do poziomu prawie niezauważalnego.
    Ale w sumie WD Green nie polecam do NASa. Lepiej chyba dopłacić do WD RED.