  • 11. Data: 2010-08-28 01:15:02
    Temat: Re: Dysk USB 2.5" - który na pewno ruszy na jednym kablu usb?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-27 22:29, Użytkownik JoteR napisał:

    > Na jednaj płycie puszczał, a na drugiej już nie? Przypominam: kontroler
    > na PCI.

    Przy bardziej cienkich ścieżkach na płycie był większy spadek
    napięcia niż na poprzedniej płycie. Innego wytłumaczenia nie widzę
    skoro zasilacz ten sam.

    > Że niby tańsza płyta główna dostarczy więcej prądu temu kontroleru?

    Tańsza będzie bez zabezpieczenia prądowego na USB czyli
    puści tyle ile zasilacz poda.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-08-28 07:35:52
    Od: "Kristoffer" <f...@a...com>

    Z moich doswiadczen: im pojemniejszy dysk (czytaj nowszy), tym mniej pradu
    potrzebuje.

    Przykladowo
    80 GB Hitachi - 5V, 0,8A
    120 GB Seagate - 5V i 0,62A.
    WD Scorpio 320 GB - 5V, 0,55A - co jest bardzo bliskie specyfikacji USB ;).

    Problemy z odpaleniem na jednym kablu (USB w laptopie) mialem tylko z dyskiem 40 GB,
    ktorego danych nie jestem w stanie przytoczyc, ale na pewno grubo przekraczaly
    specyfikacje dla jednego portu ;). Reszta dyskow chodzi bez problemow z jednym
    kabelkiem.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2010-08-28 08:55:01
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "RadoslawF" napisał:

    > Przy bardziej cienkich ścieżkach na płycie był większy spadek
    > napięcia niż na poprzedniej płycie. Innego wytłumaczenia nie
    > widzę skoro zasilacz ten sam.

    Być może, chociaż mówimy o prądach rzędu raptem 1A. Ale że prawie wszystkie
    sloty PCI były obsadzone, być może ów kontroler dostawał zbyt mało od
    magistrali zasilającej PCI. Szkoda, że wówczas nie pomierzyłem miernikiem
    napięć, ale pilniejsze było zaradzenie sytuacji niż jej dogłębne
    zdiagnozowanie.
    W każdym razie ów przypadek utwierdził mnie w przekonaniu, że nie ma dysku,
    "który na pewno ruszy na jednym kablu usb" na każdym sprzęcie, o co pytał
    wątkotwórca. Zawsze może trafić na jakiegoś złoma, po podpięciu do którego
    ów dysk nie ruszy. Dlatego zawsze dobrze jest mieć kabelek podwójny.

    > Tańsza będzie bez zabezpieczenia prądowego na USB czyli
    > puści tyle ile zasilacz poda.

    Ale co ma zabezpieczenie prądowe USB na płycie do portów kontrolera PCI? ;->

    JoteR

  • 14. Data: 2010-08-28 13:59:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-08-28 10:55, Użytkownik JoteR napisał:

> [...]
    > pytał wątkotwórca. Zawsze może trafić na jakiegoś złoma, po podpięciu do
    > którego ów dysk nie ruszy. Dlatego zawsze dobrze jest mieć kabelek

    Dokładnie tak.

    > Ale co ma zabezpieczenie prądowe USB na płycie do portów kontrolera PCI?

    Zabezpieczenie prądowe USB na płycie nic ale zabezpieczenie
    na samej karcie chyba jednak coś ma. :-)

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-08-29 02:52:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin" <m...@g...pl> wrote in message
    > Czy ktoś z Was zna dyski usb 2.5", które nie wymagają kabla Y
    > (czyli dwóch portów usb)?

    Seagate 640Gb działa bez zewnętrznego zasilacza.
    Taki sam Seagate 1TB już jest dostarczony z zasilaczem.