  • 21. Data: 2010-02-09 06:29:31
    Temat: Re: Dysk SSD jako systemowy C:\ - czy to dobry pomysł?
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 00:24:39 +0100, MC napisał(a):

    > Program o którym piszesz jest specjalnie dostosowany do kontrolerów
    > Indilinxa. Oczywiście OCZ nie jest jedynym producentem SSD z tym
    > kontrolerem. I odwrotnie, OCZ montuje także dyski z innymi kontrolerami.
    > Niektóre z nich (nowsze Samsunga) robią to samo automatycznie. Do dysków
    > Intela jest inny program do tego samego celu.

    Zgadza się.

    > Trzy nazwy, których używasz (czyszczenie, trymowanie i Garbage Collecting) w
    > istocie rzeczy dotyczą tego samego.

    Wg tego co piszesz, wiper robi "trymowanie", więc możnaby pomyśleć, że
    przesyła komendę TRIM (co nie jest możliwe).

    A garbage collecting [*] może robić też defragmentację [**]

    Ale tak, ogólnie służą do tego samego :), czyli utrzymania SSD w dobrej
    kondycji.

    t.

    [*] osobiście "to coś" uważam za pomysł zupełnie chybiony, ale może
    dlatego, że usypiania komputera nie praktykuję.

    [**] w sensie: przenoszenie danych w celu ich optymalnego uporządkowania.
    Bardziej bonus do wear levellingu, niż defragmentacja jaką normalnie
    widzimy.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 22. Data: 2010-02-09 07:32:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości grup
    > a czy z Windows [ 2000 ] , 2003 , 2008 , Vista , 7 jest lepiej ??

    W 2000, 2003 były SSD?
    Zoptymalizowana pod SSD jest tylko 7.

  • 23. Data: 2010-02-09 08:29:56
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Ręczny partition alignment jest w przypadku XP i SSD niezbędny.

    A jak się to robi? Czym? I kiedy (spod Windows?).
    Czym jest ten partition aligment w ogóle? Czym się różni od normalnego
    podzielenia dysku na partycje?

    Dzięki,

    latet

  • 24. Data: 2010-02-09 08:35:55
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Z doświadczenia mogę powiedzieć, że zabawy w przenoszenie obrazów systemu mają
    > mało sensu - tzn. więcej czasu tracisz na właśnie takie wygibasy z próbowaniem
    > przeniesienia partycji niż po prostu instalację systemu

    W przypadku dysków mechanicznych mam od wielu lat wyłącznie dobre doświadczenia
    z przenoszeniem obrazów partycji systemowych XP (wszystko zawdzięczam
    wspaniałemu BootIT NG). Więc podejrzewam, że albo problemy zaczynają się w
    przypadku SSD, albo masz na myśli inne programy do przenoszenia partycji, które
    w przeciwieństwie do BootIt NG wymagają od użytkownika wygibasów :)

    P.S.
    Jak sobie BootIT NG radzi z przenoszeniem partycji systemowej Siódemki? Bo tego
    jeszcze nie próbowałem. Z Vistą radzi sobie dobrze, choć nie do końca -
    przeniesioną partycję systemową trzeba jeszcze pobudzić do życia zapuszcając
    funkcję "naprawy" z płyty instalacyjnej Visty. Podejrzewam, że z Siódemją może
    być podobna historia. A więc jednak są wygibasy, ale to jest 2 minuty i 2
    kliknięcia całej roboty.

    latet

  • 25. Data: 2010-02-09 10:42:24
    Od: robot <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl>

    qwerty pisze:

    > XP powoduje 2 krotne zużycie się dysku SSD (pad komórek pamięci). Także transfer
    > nie jest maksymalny.

    Taki nius kiedyś czytałem: w Moskwie w kamienicy, w ciągu nocy
    dach zawalił się dwukrotnie.

    --
    pozdro

  • 26. Data: 2010-02-09 11:52:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Tomasz Bątor pisze:

    > Nie da się, bo to bzdura.

    Nie do końca. Windows XP odpala automatyczną defragmentację
    dysków, zbędną i szkodliwą przy SSD. Oczywiście, da się to
    wyłączyć, ale nie poleca się XP z domyślną konfiguracją sta-
    wiać na SSD. Dopiero Windows 7 chyba całkowicie blokuje de-
    fragmentację dysków SSD, więc nawet niedouczony użytkownik
    nie zaszkodzi napędowi.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 27. Data: 2010-02-09 11:56:14
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Latet pisze:
    > Myślę, aby spróbować przerzucić partycję systemową (WinXP) na dysk SSD,

    W celu?

    > Czy prawdą jest, że takie dyski SSD są dobre w odczycie, ale raczej
    > bardzo ślimacze w zapisie?

    W tej cenie? Bardzo możliwe. Poczytaj sobie testy na Anand-
    Techu choćby. Dopiero nowe napędy Intela i OCZa zbierają cał-
    kiem dobre opinie.

    PS. Nie "dyski", bo żadnego dysku w środku nie ma ;)

    > Czy prawdą jest, że aby taki system działał w miarę żwawo, to trzeba

    Raczej "by napęd nie zwalniał i nie podlegał niepotrzebnie
    zużyciu".

    > A może to całe SSD to pic na wodę fotomontaż i sens ma tylko wtedy, gdy
    > priorytetem jest oszczędność energii i walka z przegrzewaniem się?

    1) SSD wcale nie są aż tak bardziej energooszczędne od HDD.

    2) Dobrze skonfigurowany i używany system działa sprawnie
    nawet na HDD. Generalnie dysk powinien być używany tylko
    w czasie uruchamiania programu, wywoływania jakichś funk-
    cji i odczytywania/zapisywania danych :)

    3) SSD na dzień dzisiejszy mają największy sens w kompute-
    rach ultra-mobilnych, które mogą podlegać silnym urazom
    fizycznym przy ciągłym noszeniom i nie służą intensywnej
    pracy, więc mają mało zapisów na nośniku. W desktopie
    średniej klasy SSD niewiele przyspieszy, a może po pew-
    nym czasie nawet zwolnić system ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 28. Data: 2010-02-09 12:06:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    > A jak się to robi? Czym? I kiedy (spod Windows?).
    > Czym jest ten partition aligment w ogóle? Czym się różni od normalnego
    > podzielenia dysku na partycje?

    Ciężko użyć google?
    http://nvision.pl/Dysk-SSD-czy-warto-wydajnosc-triki
    -i-porady-przy-uzytkowaniu--Articles-274-ndetails-12
    .html

  • 29. Data: 2010-02-09 14:08:48
    Od: "barum" <b...@N...gazeta.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):
    > Dopiero nowe napędy Intela i OCZa zbierają całkiem
    > dobre opinie.
    >
    > PS. Nie "dyski", bo żadnego dysku w środku nie ma ;)

    A napęd jest? ;)

    Wiem, niby Solid State Drive, ale też Solid State Disk. To w ogóle bez sensu
    nazwa.

    barum

  • 30. Data: 2010-02-09 16:12:51
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    aha, czyli rozumiem że stawianie na takim systemu starszego niż Win 7
    nie ma sensu [ bo szybko go ujebie ] , ale fizycznie jest to możliwe do
    zrobienia, a jak wygląda sprawa ze zrobieniem obrazu partycji systemowej
    na takim dysku, innym programem nić ten wbudowany w system, np Acronis
    Trueimage lub Norton GHost ??