  • 1. Data: 2010-02-08 08:23:07
    Temat: Dysk SSD jako systemowy C:\ - czy to dobry pomysł?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Myślę, aby spróbować przerzucić partycję systemową (WinXP) na dysk SSD,
    konkretnie myślę o takim:
    http://www.karen.pl/index.php/product/73990/Podzespo
    ly-PC/Dyski-twarde/Kingston_2.5_SSD_Now_V_Series_64G
    B_%28Serial_ATA%29.html
    bo nie jest drogi.

    Czy prawdą jest, że takie dyski SSD są dobre w odczycie, ale raczej bardzo
    ślimacze w zapisie?

    Czy prawdą jest, że aby taki system działał w miarę żwawo, to trzeba wszelkie
    foldery TEMP, tymczasowe, cashe przeglądarek, Swap systemu i wszystko inne co
    jest często zapisywane ustawić (jeśli się tylko da) na inne partycje, będące na
    dyskach mechanicznych?

    Co jeszcze trzeba wiedzieć, aby nie żałować takiej przesiadki?

    A może to całe SSD to pic na wodę fotomontaż i sens ma tylko wtedy, gdy
    priorytetem jest oszczędność energii i walka z przegrzewaniem się?

    No i pytanie kardynalne - jak wygląda bezpieczeństwo, stabilność danych na SSD?
    Czy często pojawiają sie problemy z odczytem, a la badsectory itp?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-02-08 08:57:58
    Temat: Re: Dysk SSD jako systemowy C:\ - czy to dobry pomysł?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Latet" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > SSD? Czy często pojawiają sie problemy z odczytem, a la badsectory itp?

    SSD jest jeszcze za drogie/za malo pojemne. IMO jeszcze za wczesnie na to...
    Mialem podobny dylemat i kupilem 2 barracudy 320GB (jedeno-talezowe) i
    spialem je w raid 0.
    Zpierdziela jak sam diabel ;-)
    To chyba najbardziej oplacalna "inwestycja" - wydalem na to 333 zl

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2010-02-08 13:45:01
    Od: grafi <g...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > spialem je w raid 0.
    > Zpierdziela jak sam diabel ;-)
    > To chyba najbardziej oplacalna "inwestycja" - wydalem na to 333 zl

    haha ;-)

    grafi

  • 4. Data: 2010-02-08 13:59:05
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "grafi" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > haha ;-)

    Pełnym zdaniem kolego, to nie zerówka ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2010-02-08 14:08:19
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > spialem je w raid 0.
    > Zpierdziela jak sam diabel ;-)
    > To chyba najbardziej oplacalna "inwestycja" - wydalem na to 333 zl

    Na system+programy 64GB to mało? Nie wydaje mi się.

    Różnica w cenie 20% przy generalnie niskiej cenie powiedziałbym
    nieznacząca. Ale w sumie porównywanie 64GB SSD do i 640GB HDD w tym
    zastosowaniu nie ma żadnego sensu (pojemności i szybkość zupełnie inne).

    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-02-08 14:11:56
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości
    > Na system+programy 64GB to mało? Nie wydaje mi się.

    Na system wystarczy.

    > Różnica w cenie 20% przy generalnie niskiej cenie powiedziałbym
    > nieznacząca. Ale w sumie porównywanie 64GB SSD do i 640GB HDD w tym
    > zastosowaniu nie ma żadnego sensu (pojemności i szybkość zupełnie inne).

    Skąd wyszło Ci 20%?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-02-08 14:24:39
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    quent wrote:

    > Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na system wystarczy.

    U mnie na programy też (z nawiązką).

    > Skąd wyszło Ci 20%?

    Sory, ~ 300 vs 400 netto (w komputerniku) czyli 1/3 lub 1/4 (w
    zależności w którą strone liczyć). Ale przede wszystkim, po co
    porównywać produkty przeznaczone do różnych zastosowań?

    Grzegorz

  • 8. Data: 2010-02-08 15:19:23
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Sory, ~ 300 vs 400 netto (w komputerniku) czyli 1/3 lub 1/4 (w
    > zależności w którą strone liczyć). Ale przede wszystkim, po co
    > porównywać produkty przeznaczone do różnych zastosowań?

    Zastosowanie ma być jako szybki dysk systemowy. Jedno i drugie nadaje się do
    tego równie dobrze.
    U mnie 2 dyski w Raid 0 mają max odczyt na poziomie 230MB/s (hd tune) - za
    ta kasę IMO warto.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2010-02-08 15:46:32
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Quent wrote:

> [...]
    > tego równie dobrze.
    > U mnie 2 dyski w Raid 0 mają max odczyt na poziomie 230MB/s (hd tune) - za

    Chyba należałoby praktycznie (wstawanie systemu, uruchamianie programów
    itp.) _porównać_ 2 maszyny różniące się SSD / HDD-RAID...

    Grzegorz

  • 10. Data: 2010-02-08 16:56:59
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 09:23:07 +0100, Latet napisał(a):

    > Czy prawdą jest, że takie dyski SSD są dobre w odczycie, ale raczej bardzo
    > ślimacze w zapisie?

    Nie.

> [...]
    > jest często zapisywane ustawić (jeśli się tylko da) na inne partycje, będące na

    Zależy od stopnia znumeromaniacenia. Jeśli codziennie na śniadanie będziesz
    robił benchmark dysku, a 10% spadek wydajności po jakimś czasie wywoła u
    ciebie siwiznę, to tak, ustaw wszystko na partycjach mechanicznych :)

    Jeśli nie - wszystko co się da pakuj na SSD. Ten sprzęt jest drogi, należy
    go wykorzystywać. Uwierz, radzi sobie świetnie, ale patrz niżej.

    > Co jeszcze trzeba wiedzieć, aby nie żałować takiej przesiadki?

    Ja bym jednak nie ryzykował Kingstona [*]. SSD to jednak raczkująca
    technologia, dostajesz to, za co płacisz. Moim zdaniem warto kupić OCZ
    (Vertex bądź Agility) lub Intela G2. I wywalić muzealne XP [**]

    > A może to całe SSD to pic na wodę fotomontaż i sens ma tylko wtedy, gdy
    > priorytetem jest oszczędność energii i walka z przegrzewaniem się?

    Nie. Nigdy więcej nie będziesz chciał mieć systemu na HDD.

    > No i pytanie kardynalne - jak wygląda bezpieczeństwo, stabilność danych na SSD?
    > Czy często pojawiają sie problemy z odczytem, a la badsectory itp?

    Spytaj za rok :). Bad sectorów samych w sobie nie uświadczysz, ale historii
    całkowitego padu dysku trochę po internecie krąży.

    t.

    [*] Choć niektóre Kingstony są na Intelach z tego co pamiętam.

    [**] Jeśli nie, trochę się będziesz musiał nagimnastykować, zarówno z samą
    instalacją systemu, jak i późniejszym używaniem.

    --