  • 1. Data: 2010-02-08 10:27:10
    Temat: SPDIF Problem
    Od: "WanEpan" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam przestarzalego juz kompa ale daje rade - plyta glowna to GA-7VA od
    Gigabyte'a ...tyle tytulem wstepu
    Na tej plycie znajduje sie zintegrowana karta muzyczna z wyjsciem SPDIF (TTL)
    ktore podlaczone (przez opornik do czerwonej diody) do wzmacniacza dzialalo
    swietnie... do czasu...
    Zaliczylem padake systemu (winxp) i musialem wszystko stawiac na nowo... i tu
    zaczyna sie intryga

    Na dokladnie takim samym sprzecie (komp, kabelek, wzmacniacz) nie dziala mi
    wyjscie SPDIF... probowalem juz driverow od Realteka, ac3filter, wszystki znane
    mi do tej pory sztuczki i dalej nic
    Wzmacniacz nawet nie detektuje na wejsciu ze to sygnal cyfrowy (choc dioda n
    koncu kabelka swieci) - ani PCM ani DD nic... cisza....

    Pytanie mam takie - jakie drivery dzialaja prawidlowo - moze te ktore teraz
    instaluje sa zbyt nowe?

    Jak to zjesc....

    Pozdrawiam
    WanEpan

  • 2. Data: 2010-02-10 11:51:53
    Temat: Re: SPDIF Problem
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "WanEpan" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > koncu kabelka swieci) - ani PCM ani DD nic... cisza....
    >
    > Pytanie mam takie - jakie drivery dzialaja prawidlowo - moze te ktore

    Przepraszam, ale po co ta dioda?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-02-11 08:51:01
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Poszukaj pod hasłem TOSLINK.

    PC

  • 4. Data: 2010-02-11 09:18:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Poszukaj pod hasłem TOSLINK.

    Taki wlasnie mam i niczego tam lutowac nie musialem..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2010-02-11 11:45:54
    Od: "barum" <b...@g...pl>

    kamil <k...@s...com> napisał(a):
    > Taki wlasnie mam i niczego tam lutowac nie musialem..

    Ale co? Sugerujesz, że jakby podłączył kabelki z pomarańczowego chincha karty
    na wejście optyczne we wzmacniaczu to by działało? Tak bez diody?

    barum

  • 6. Data: 2010-02-11 12:50:38
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "barum" <b...@g...pl> wrote in message

    > Ale co? Sugerujesz, że jakby podłączył kabelki z pomarańczowego chincha
    > karty
    > na wejście optyczne we wzmacniaczu to by działało? Tak bez diody?

    Zazwyczaj do wejscia optycznego podlacza sie wyjscie optyczne, wiec albo
    zbyt malo kawy dzis wypilem, albo takie samorobki dzialaja jak widac na
    przykladzie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2010-02-11 13:01:59
    Od: "barum" <b...@g...pl>

    kamil <k...@s...com> napisał(a):
    > Zazwyczaj do wejscia optycznego podlacza sie wyjscie optyczne, wiec albo
    > zbyt malo kawy dzis wypilem, albo takie samorobki dzialaja jak widac na
    > przykladzie.

    Nie przesadzaj, przecież działało do czasu padu systemu. A powody takiego
    podłączenia mogą być różne: brak wolnych wejść, separacja galwaniczna. Po to
    dostałeś hasło "TOSLINK", żebyś się mógł zorientować, że nie jest to żadne
    cudaczne rozwiązanie. Ale skoro postanowiłeś się dziwować, to się dziwuj ;)

    barum

  • 8. Data: 2010-02-11 13:07:21
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "barum" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > cudaczne rozwiązanie. Ale skoro postanowiłeś się dziwować, to się dziwuj

    Skoro tak, moze trzeba by sprawdzic ktore wyjscie karty jest ustawione jako
    domyslne? Pytajacy nie podal o jaki system chodzi, ale moja karta ma
    pierdylion wejsc i wyjsc (w tym cyfrowe optyczne i coaxial) i trzeba
    odpowiednie ustawic jako domyslne, zeby cokolwiek bylo na nie podawane. To,
    ze dioda swieci nie znaczy jeszcze, ze jakikolwiek sensowny sygnal na tym
    wyjsciu jest.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-02-11 15:01:11
    Od: "barum" <b...@g...pl>

    kamil <k...@s...com> napisał(a):
> [...]
    > odpowiednie ustawic jako domyslne, zeby cokolwiek bylo na nie podawane.
    > To, ze dioda swieci nie znaczy jeszcze, ze jakikolwiek sensowny sygnal na

    Podał model płyty, czyli wiemy, że ma tam tylko jeden s/pdif out. A skoro
    napisał "probowalem juz driverow od Realteka, ac3filter, wszystki znane
    mi do tej pory sztuczki i dalej nic" to możemy przypuszczać, że jest "w
    miarę" zorientowany i raczej potrafi sobie w driverze wyklikać właściwe
    wyjście karty... Oczywistych rzeczy pisać nie ma sensu, na ślepo pomóc nie
    potrafię, więc zabrałem głos jedynie w sprawie diody, która tak Cię
    niepomiernie zdziwiła ;)

    Do autora wątku: sprawdź może czy działają Ci w tej chwili wyjścia analogowe.
    Jeżeli tak, to prawdopodobnie gdzieś jednak nie kliknąłeś ;) Oczywiście może
    być i tak, że karta potrafi na raz dawać i analog i digital.

    barum