  • 61. Data: 2014-04-14 10:54:35
    Temat: Re: Dysk SSD ile procent zapasu
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-14 10:38, Adam Wysocki pisze:
    SSD są dobre do niektórych zastosowań, do
    > innych jeszcze nie (i pewnie długo nie będą).

    A z poziomu Kowalskiego który ma 3-5letni komputer, do wydania 300 zł.
    Czy oprócz tej tu omawianej niedogodności dbania o wolne miejsce na
    dysku są jeszcze jakieś przeciwwskazania???

  • 62. Data: 2014-04-14 14:27:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    z <...@...pl> wrote:

    > A z poziomu Kowalskiego który ma 3-5letni komputer, do wydania 300 zł.
    > Czy oprócz tej tu omawianej niedogodności dbania o wolne miejsce na
    > dysku są jeszcze jakieś przeciwwskazania???

    No jak jebnie, to jebnie. Z uszkodzonego HDD często da się coś
    odzyskać, przy SSD może to być trudniejsze.

    Ale ludzie dzielą się na takich, którzy robią backupy i takich,
    którzy będą je robili...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 63. Data: 2014-04-14 15:14:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-14 14:27, Adam Wysocki pisze:
    > No jak jebnie, to jebnie. Z uszkodzonego HDD często da się coś
    > odzyskać, przy SSD może to być trudniejsze.
    >
    > Ale ludzie dzielą się na takich, którzy robią backupy i takich,
    > którzy będą je robili...

    Znaczy... nową / główną przeszkodą jest cena za GB (coś za coś) a reszta
    to bzdety z którymi borykamy się od wieków :-)

    PS. Kolega celne to ujął: "Nareszcie produkują dyski twarde dostosowane
    do kompa z przed pięciu lat" :-)

  • 64. Data: 2014-04-14 16:47:30
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > - PAni Zosiu, Pani dysk jest w 90% pelny i bedzie przez to dzialala coraz
    > wolniej, zalecamy zwolneinie miejsca...

    Właśnie dlatego warto z góry (na nowiutkim dysku) ograniczyć wielkość partycji i
    wtedy p. Zosia nie musi robić nic, a dysk nie zwolni.

  • 65. Data: 2014-04-14 17:28:04
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Latet* wdusil[a] knefle:

    >Właśnie dlatego warto z góry (na nowiutkim dysku) ograniczyć wielkość partycji i
    >wtedy p. Zosia nie musi robić nic, a dysk nie zwolni.

    Czyli do tej pory nie rozwiaznay problem zapisu i spadku wydajnosci
    zostal przerzucony na juzerow.

  • 66. Data: 2014-04-14 21:25:00
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marfi" napisał w
    :
    : Uży poleceniaj: "xbootmgr -trace boot -prepsystem"

    W jakim trybie to polecenie trzeba wydać?
    No i co ono spowoduje, formatowanie dysku bez pytania o potwierdzenie?

  • 67. Data: 2014-04-14 22:19:38
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik zil0g napisał:
    > *Latet* wdusil[a] knefle:

    > Czyli do tej pory nie rozwiaznay problem zapisu i spadku wydajnosci
    > zostal przerzucony na juzerow.

    A bo to pierwszy raz?

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 68. Data: 2014-04-14 22:27:16
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Czyli do tej pory nie rozwiaznay problem zapisu i spadku wydajnosci
    > zostal przerzucony na juzerow.

    Chciwość i pazerność producentów. Dotyczy dziś zresztą producentów wszystkiego.
    Całą pamięć udostępniają jako wolną, bo szary user woli kupić dysk 128GB niż
    90GB za tę samą cenę. Konkurencja nie zawsze działa na korzyść klientów, czasem
    wręcz odwrotnie, to chyba klasyczny przykład.

    Nie psuje mi to jednak "radości" i "energii", jaką w skostniały świat pecetów
    wniosło pojawienie się dysków SSD. Ja już sobie naprawdę średnio wyobrażam dysk
    mechaniczny jako systemowy.

  • 69. Data: 2014-04-15 15:56:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-08 23:32, Latet pisze:
    > Z moich doświadczeń wynika, że 10% powinno wystarczyć do zachowania
    > dysku w formie - mam tu na mysli dysk systemowy, ale cały zaszyfrowany,
    > więc w pewnym sensie jakby cały pełny. Początkowo próbowałem bez żadnego
    > "nadmiaru" i wydajność leciała na łeb na szyję (prędkość zapisu spadła
    > 10x).

    To jeszcze pytanie na koniec :-)
    Jeśli zdarzy się już tak że zapełnimy dysk SSD do pełna (no prawie) i
    wydajność spadnie to czy po zwolnieniu miejsca powróci on do dawnej
    świetności automatycznie czy trzeba coś kombinować?

  • 70. Data: 2014-04-15 17:25:45
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > wydajność spadnie to czy po zwolnieniu miejsca powróci on do dawnej świetności
    > automatycznie czy trzeba coś kombinować?

    Samo zwolnienie miejsca nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze TRIM.
    Na dyskach które kompresują dane dobrze też sprawdza się (zamist trim lub
    niezależnie) zapisanie całego wolnego obszaru dużymi plikami o monotonnej
    zawartości (np. plik tekstowy zawierający powtórzoną miliony razy jedną literę).