  • Data: 2014-11-20 21:13:14
    Temat: Re: Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-20 o 15:50, BUNIEK pisze:

    > Co kupić ciężko stwierdzić, są dyski do serwerów gdzie ich awaryjność
    > jest mniejsza ale kosztują krocie i są z interfejsem SAS (choć
    > kontroler można kupić w dość rozsądnych cenach).

    Etam do serwerów.
    Właśnie wymieniłem 2 sztuki DELL (a właściwie Seagate ES.2) 250GB,
    pracujące w RAID-1.
    Jeden wysypał się kompletnie przy ponad 2000 badach, drugi miał ponad
    200. Przepracowane około 4 lata, włączeń 243.
    Czyli gorzej niż zwykłe "cywilne" dyski. A serwerek to duże pudło Dell
    PowerEdge T310 w klimatyzowanej szafie, więc miały znacznie lepiej niż w
    domu. Wsadziłem WD Re 500GB bo nic innego ciekawego akurat nie było, ale
    podejrzewam że podobnie będą na 4 lata, bo po takim okresie 6 z 8
    posiadanych 250GB do piachu wysłałem i wsadziłem zwykłe Seagate (akurat
    komputery bardziej "zwykłe"). Mają się dobrze jak na razie.

    --
    Irokez