  • 1. Data: 2010-09-11 18:52:28
    Temat: Dysk 2,5 cala na USB - problem
    Od: "Igor Adamiak" <i...@w...peel>

    Jest to dysk Toshiba 250 GB. Blaszak to p4 na ASUS P4P800.
    Jak go zmusić żeby poprawnie działał z przedniego panela obudowy blaszaka?
    Działa tylko na portach bezpośrednio z tyłu na płycie.
    Nawet na kontrolerze USB na PCI coś marudzi.

    IA

  • 2. Data: 2010-09-11 19:49:09
    Temat: Re: Dysk 2,5 cala na USB - problem
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.09.2010 20:52, Igor Adamiak pisze:
    > Jak go zmusić żeby poprawnie działał z przedniego panela obudowy
    > blaszaka? Działa tylko na portach bezpośrednio z tyłu na płycie.

    Sprawdzić kable prowadzące do przednich portów. Za długie,
    marnej jakości (wysoka oporność) lub bez przeplotu nie na-
    dają się do obsługi urządzeń wymagających dużego prądu za-
    silania.

    Można też próbować zastosować kabel typu Y, z dodatkową
    wtyczką zasilającą.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-09-11 19:51:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-11 20:52, Użytkownik Igor Adamiak napisał:
> [...]
    > blaszaka? Działa tylko na portach bezpośrednio z tyłu na płycie.
    > Nawet na kontrolerze USB na PCI coś marudzi.

    Zmienić kabelek na Y i zniknie problem z zasilaniem.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-09-11 23:45:38
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-11 20:52, Igor Adamiak wrote:
> [...]
    > blaszaka? Działa tylko na portach bezpośrednio z tyłu na płycie.
    > Nawet na kontrolerze USB na PCI coś marudzi.

    Hej,

    To jeden z najbardziej typowych problemów z USB2.0 :), Koledzy dobrze
    prawią:
    - kabel USB 2.0Y (2 wtyczki)
    - ew. dodatkowe zasilanie (z PS/2 na osobnym kablu, zasilacz 5V itp).

    Za 1-2 lata problem będzie rozwiązany z okazji powszechnego stosowania
    USB3.0 (kompatybilnego w dół /większy prąd/)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
    Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)

  • 5. Data: 2010-09-12 20:34:04
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.09.2010 01:45, Rafał Łukawski pisze:
    > Za 1-2 lata problem będzie rozwiązany z okazji powszechnego stosowania
    > USB3.0 (kompatybilnego w dół /większy prąd/)

    Możesz wytłumaczyć w jaki sposób nowy standard rozwiąże prob-
    lem marnej jakości kabli, na których przy 1 A prądu spadek
    napięcia przekracza 0.1 V? :) Przy większym dopuszczalnym
    prądzie problem się przecież tylko *pogłębi*, a nie rozwiąże.

    Nie trzeba USB 3.0. Wystarczy stosować dobre kable i markowe
    obudowy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2010-09-12 21:22:08
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-12 22:34, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > prądzie problem się przecież tylko *pogłębi*, a nie rozwiąże.
    >
    > Nie trzeba USB 3.0. Wystarczy stosować dobre kable i markowe

    Z mojego pkt widzenia problemem USB2.0 w stosunku do HDD są dwa obszary:
    1. rozruch dysku
    2. maksymalny transfer

    Pierwszy mozna (teoretycznie) rozwiązać nawet bez specjalnych kabelków
    (Y), montując układ który zgromadzi energie i da dyskowi szanse na
    chwilowy wzrost poboru prądu przy starcie. Nie widziałem w praktyce
    takiego rozwiązania /zapewne drogie/

    Co do kabli nie szukałbym dziury w całym - ten sam dysk (USB3.0), kabel
    zajebistej jakości, na jednym gniazdku USB2.0 działa cacy, na drugim nie
    ruszy (nie rozpędzi się). Szczerze mówiąc jestem zaskoczony, że
    traktujesz to jako większy problem. mając standard zawsze można kupić
    kabel spełniający specyfikacje.

    co do pkt. 2 - usb2.0 tu nic nie poprawi, kiedyś w obudowach będą dyski
    SSD / w tej chwili nie ma to sensu, jeżeli dysk taki daje transfer
    >30MB/s).

    Podsumowując - problem może sie pojawic, *gdy będą urzadzenia
    pobierające w sposób ciągły prąd >=900mA* / to jeżeli dobrze pamiętam
    max USB3.0 (standard, są jeszcze odlamy))/. W przypadku typowych HDD
    2.5" *ciągły pobór* prądu jest mniejszy - max w granicach 500mA

    pozdr.
    Rafał

  • 7. Data: 2010-09-12 22:42:39
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-12 23:22, Rafał Łukawski pisze:

    > Z mojego pkt widzenia problemem USB2.0 w stosunku do HDD są dwa obszary:
    > 1. rozruch dysku
    > 2. maksymalny transfer

    Żeby to człowiek wiedział który kabel jest dobry. Napisane to gdzieś?
    Chyba mam w domu dobre kable bo mi USB 2.0 działa, ale konkretnie jakie
    to kable są (czy dobre czy gorsze) to ja nie wiem.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-09-13 06:48:36
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-13 00:42, animka wrote:

    > Żeby to człowiek wiedział który kabel jest dobry. Napisane to gdzieś?
    > Chyba mam w domu dobre kable bo mi USB 2.0 działa, ale konkretnie jakie
    > to kable są (czy dobre czy gorsze) to ja nie wiem.

    Dla przeciętnego użytkownika wyznacznikiem może byc tylko marka kabla,
    choć większość jest stricte no-name. Dla mnie to raczej problem
    akademicki, nikt nie będzie się bawił / z typowych klientów / w podł. np
    oscyloskopu do dokładnej weryfikacji zmian amplitudy i zniekształceń...
    dla kabla za pare zł. Kazdy pójdzie i ew. kupi nowy kabelek

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 9. Data: 2010-09-13 13:24:56
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 12.09.2010 23:22, Rafał Łukawski pisze:
> [...]
    > (Y), montując układ który zgromadzi energie i da dyskowi szanse na
    > chwilowy wzrost poboru prądu przy starcie. Nie widziałem w praktyce

    Nie drogie, ale niepotrzebne -- wystarczy stosować dobre
    kable (niekoniecznie nawet Y) i problem znika.

> [...]
    > ruszy (nie rozpędzi się). Szczerze mówiąc jestem zaskoczony, że
    > traktujesz to jako większy problem. mając standard zawsze można kupić

    Problem w tym, że wiele kabli - czy to wewnętrznych w obudo-
    wach, czy to przedłużaczy lub połączeniowych (zewnętrznych) -
    *nie* spełnia specyfikacji. Często działają dobrze, ale wła-
    śnie w specyficznych przypadkach już nie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2010-09-14 18:08:44
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-13 08:48, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > oscyloskopu do dokładnej weryfikacji zmian amplitudy i zniekształceń...
    > dla kabla za pare zł. Kazdy pójdzie i ew. kupi nowy kabelek

    Zapomniałam dokupić razem z drukarką kabel USB (A/B) i już się
    martwiłam, że jej nie podłaczę i na drugi dzień dopiero będę mogła kupić
    w jakimś sklepie. Potem mi się przypomniało, że przeciez mam dobry kabel
    od skanera Canon Lide, no i ten kabel podłączyłam do drukarki.

    --
    animka