    From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dylemat kupującego auto...
    Date: Thu, 30 Jun 2011 13:24:42 +0200

    Użytkownik ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:iuhk28$nge$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >
    > Temat "co kupić" już nieaktualny, teraz jest kwestia wyboru... :D Opcje są
    > dwie:
    > 1. Toyota Avensis II, PR 04/2004, sedan, 2.0 benzyna, 160kkm...
    > 2. Ford Focus II, PR 12/2005, hatchback 3D, 2.0 benzyna, 130kkm...

    3 furtkowca miałem i nigdy więcej nie kupię. Czasem zachodzi potrzeba
    przewieźć jakis delikatny lub ponagdabarytowy ładunek, a w 3d trudno lub nie
    ma możliwości go umieścić. Wygoda też się liczy. :) Zakładam, że auto do
    normalnego codziennego użytku.
    Poza tym ze względu na ceny paliw sugeruję ten, który już ma gaz,
    ewentualnie do którego da się dołożyć gaz. Zakładam, że jeździsz więcej niż
    5kkm rocznie.

    > Cena obu aut identyczna. Oba auta mają dobre wyposażenie, jest dwustrefowa
    > klimatyzacja, elektryka, komputer pokładowy, radio z cd, Ford ma półskóry
    > i opcjonalne radio Sony, więc chyba ma też AUX? Reszta różnic w
    > wyposażeniu
    > jest imho mało istotna...

    W każdym stare pewnie fabryczne radio. Za 300zł dołożysz normalny nowy
    odtwarzacz z USB/SD/AUX grający zdecydowanie lepiej. Moim zdaniem nieistotna
    sprawa.

    > Do Avki musiałbym kupić na przyszły sezon kółka 17" na lato, do Foki są
    > dwa komplety kół, oba auta mają podobne osiągi, Focus pewnie ciut mniej
    > spali... Avensis nie nadaje się do latania po zakrętach, Focus jest do
    > tego
    > stworzony... Avensis kusi eleganckim wyglądem, ale trochę boli pozycja
    > za kierownicą jak na krześle i wybitnie antysportowy charakter auta...
    > Ford za to bardzo podoba mi się stylistycznie, 3 drzwiówka wygląda
    > świetnie...

    Do ave będziesz miał nowe koła, może okaże się, że podejdą mniejsze i
    tańsze. A w focusie masz 2 komplety kół z prawdopodobnie z pogiętymi felgami
    i zużytymi oponami, więc na jedno wychodzi. Ten focus ma jakiś napęd na 4,
    ze lata po zakrętach?
    Pozycja za kierownicą to kwestia gustu. Ja wolałbym łatwo wsiadać i
    wysiadać, siedzieć wysoko i wygodnie i jak najwięcej widzieć. Tu musisz
    wybrać pod swoje preferencje.

    > A co do zastosowania auta - jeżdżę głównie sam, czasami we dwie osoby,
    > dzieci na horyzoncie nie ma, żony też, więc pakowne rodzinne auto jest
    > niepotrzebne. Pomysł zakupu dużego sedana wynika tylko i wyłącznie
    > z chęci dokarmienia własnej próżności, powstaje tylko pytanie, czy jest
    > sens, bo przecież Focus wcale małym autem nie jest i wiem, że by mi
    > wystarczył... No i przypominają mi się czasy, kiedy jeździłem za niskim
    > i za twardym Golfem MK3 GTI, ileż to frajdy dawało...
    >
    > Pomocy, czy ja mam rzucać monetą? :D

    Wszystko ma swoje plusy i minusy. W końcu Ty będziesz tym autem jeździł.