    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dyfuzor do wbudowanej lampy...
    Date: Sun, 26 Jan 2014 20:01:16 +0100

    W dniu 2014-01-17 01:40, anacron pisze:
    > Warto, czy jednak lepiej kupić zewnętrzną lampę? Oczywiście nie
    > rozpatruję tego w kategorii profesjonalista, bo tu odpowiedź jest jedna,
    > a chodzi mi o zdjęcia "rodzinne" bez palenia twarzy wbudowaną lampą.
    > Jeśli nie warto, to jaka w miarę tania i sensowna lampa do zabawki dla
    > dzieci Sony Alpha 200?

    Kiedyś bawiłem się dyfuzorem na wbudowanej lampie - jeśli jego
    zastosowaniem miałoby być rozproszenie światła, to ja efektów tego nie
    zauważałem. Im większy tym lepiej ale duży do słabej lampy to
    katastrofa. Tak jak koledzy zauważyli - ta lampa sama z siebie marnie
    świeci i jeśli ją przyciemnisz, to już w ogóle nie będzie można nic z
    tym zrobić sensownego.

    Kup zewnętrzną lampę bez automatyki i nawet nie podłączaną do aparatu
    lecz wyzwalaną zdalnie typu:

    YONGNUO YN-560 III (widziałem za 260zł) + pilot

    Lampa ma wbudowany odbiornik. Ustawiasz siłę błysku ręcznie więc trzeba
    parę razy potrenować aby opanować sztukę. Ręczne sterowanie zawsze da
    lepszą kontrolę ale nie zrobisz wtedy zdjęcia bez namysłu. Dlatego mam
    jedną systemową i parę j/w. Jak dla mnie - rewelka.

    > No i przy okazji jeszcze jedno, jestem kompletnym amatorem i chciałbym
    > wiedzieć kiedy stosuje się te kolorowe dyfuzory, bo standardowo kupuje
    > się zestaw trzech kolorków.

    Gdy jesteś w dużym pokoju oświetlonym żarówkami np. fluorescencyjnymi to
    zabarwiasz lampę błyskową na niebiesko takim dyfuzorem po to aby świecił
    w podobnej "tonacji". Wtedy pozbywasz się różnicy kolorów światła w
    bezpośrednim zasięgu lampy i tego co jest dalej - gdzie lampa już nie
    sięga. Gdy ustawisz balans bieli do tego niebieskiego światła to całe
    zdjęcie wyjdzie w naturalnych kolorach.

    Marek