  • Data: 2010-05-17 14:31:00
    Temat: Re: Dwuramienne dyski twarde.
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 7 May 2010 18:34:13 +0200
    is the real date, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Zysk ogromny -- wąskim gardłem jest właśnie transfer wewnętrzny.

    Nawet jeśli, to kosztem zwiększonego zapotrzebowania na prąd,
    zwiększonej awaryjności, zwiększonych kosztów produkcji... Patent
    jest, więc na pewno ktoś już dawno usiadł, policzył i wyszło mu, że
    się zupełnie nie opłaca. Ani kilka lat temu, gdy dyski nie były tak
    doskonałe mechanicznie jak teraz, ani dzisiaj, gdy do gry wchodzą SSD.

    >Po co więc zwiększa się wydajność pojedynczych dysków,
    >skoro można stosować RAIDy?

    Bo pozwalają na to postępy w nauce i technologiach, a RAIDa nie każdy
    potrzebuje. Współczesne dyski są _wystarczająco_ szybkie do większości
    zastosowań, dzięki coraz prostszej konstrukcji są też wystarczająco
    tanie. Kto potrzebuje więcej i szybciej, robi sobie RAID - nigdy nie
    było to tak proste i tanie jak dziś.
    Ekonomiczniej jest zwiększać upakowanie danych i prędkość obrotową
    talerzy niż dodawać dodatkowe ramię z głowicami. Na pewno też takie
    zmiany są prostsze we wdrożeniu. Konstrukcje mechaniczne dysków są
    stale upraszczane, a mnożenie ruchomych elementów to krok w przeciwnym
    kierunku, ryzykowny i nieopłacalny.

    >W notebooku wrzucisz naraz
    >ile dysków? :) A do netbooka? :)

    Mhm, a prąd do zasilania drugiego ramienia z głowicami czy drugiego
    dysku to się z powietrza weźmie? Konstrukcja komputerów przenośnych
    (i dysków twardych też) to zawsze efekt kompromisów. Kto tego nie
    rozumie, zawsze będzie rozczarowany.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.