-
Data: 2010-05-17 14:31:00
Temat: Re: Dwuramienne dyski twarde.
Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 7 May 2010 18:34:13 +0200
is the real date, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<p...@c...fontem.lucida.console> has written something quite
wise. But (s)he wasn`t the one.
>> Więcej elementów ruchomych -> większa możliwość awarii.
>> Wyższa cena produkcji, a zysk znikomy, dodatkowo zysk wydajności wcale
>> nie tak duży, jakby się mogło wydawać.
>
>Zysk ogromny -- wąskim gardłem jest właśnie transfer wewnętrzny.
Nawet jeśli, to kosztem zwiększonego zapotrzebowania na prąd,
zwiększonej awaryjności, zwiększonych kosztów produkcji... Patent
jest, więc na pewno ktoś już dawno usiadł, policzył i wyszło mu, że
się zupełnie nie opłaca. Ani kilka lat temu, gdy dyski nie były tak
doskonałe mechanicznie jak teraz, ani dzisiaj, gdy do gry wchodzą SSD.
>Po co więc zwiększa się wydajność pojedynczych dysków,
>skoro można stosować RAIDy?
Bo pozwalają na to postępy w nauce i technologiach, a RAIDa nie każdy
potrzebuje. Współczesne dyski są _wystarczająco_ szybkie do większości
zastosowań, dzięki coraz prostszej konstrukcji są też wystarczająco
tanie. Kto potrzebuje więcej i szybciej, robi sobie RAID - nigdy nie
było to tak proste i tanie jak dziś.
Ekonomiczniej jest zwiększać upakowanie danych i prędkość obrotową
talerzy niż dodawać dodatkowe ramię z głowicami. Na pewno też takie
zmiany są prostsze we wdrożeniu. Konstrukcje mechaniczne dysków są
stale upraszczane, a mnożenie ruchomych elementów to krok w przeciwnym
kierunku, ryzykowny i nieopłacalny.
>W notebooku wrzucisz naraz
>ile dysków? :) A do netbooka? :)
Mhm, a prąd do zasilania drugiego ramienia z głowicami czy drugiego
dysku to się z powietrza weźmie? Konstrukcja komputerów przenośnych
(i dysków twardych też) to zawsze efekt kompromisów. Kto tego nie
rozumie, zawsze będzie rozczarowany.
Pozdrawiam,
Mordazy.
--
REMOVE-IT. from my address when replying.
THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
IS A WORLD-WIDE DISASTER.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.10 22:41 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.05.10 15:58 Tomasz Holdowanski
- 19.05.10 22:15 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.05.10 23:05 MC
- 19.05.10 23:40 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.05.10 23:47 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- EPS12V
- Jaka moc wi-fi ?
- Karta dźwiękowa stereo
- Mini pecet
- drukarka potrzebna
- Rok 1973
- CFM (airflow) AMD Wraitha
- 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- Przedłużacz USB-C działa w połowie
- Fujitsu LIFEBOOK E746
- Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=