  • Data: 2017-05-18 19:00:42
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik s...@g...com ...

    > A widzisz powody dla których to by sie nie udało gdyby zechcieli?
    > Albo inaczej: Trzeba by sie zapytać ile z elektronicznych komponentów
    > w autach mozna wymieniac bez ingerencji w soft ECU?

    Z ich punktu widzenia?
    Chyba tylko taki, ze wiedza, ze mechanicy i tak to obejda a wdrozenie
    zabezpieczen tez kosztuje.

    > W drukarkach sie sporej częsci rynku udało. Albo produkuja drukarki
    > mało trwałe albo koszą kase na kolorowej wodzie w pojemnikach z
    > czipem.

    Udało sie?
    Przez ostatnie 5 lat miałem drukarke brothera do ktorej tusze kosztowały po
    3zł za sztuke a teraz mam epsona gdzie tusz kupuje w butelkach i dolewam.
    Miałem szczescie ze kiedys uzywałem firmowej drukarki HP i dzieki temu
    wiedziałem zeby nigdy tego gówna nie kupować.

    Udało się?

    > Taki dajmy na to czujnik abs-u to wymienic sie daje bez grzebania w
    > ECU? W każdym aucie?
    >
    > Mi sie to też nie podoba ale taki urok monopoli. A na częsci zamienne
    > zazwyczaj monopol ma ich twórca.

    No to trzeba coś z tym zrobić.
    Wydaje się, że własnie tutaj jest rola rządów czy instytucji typu komisja
    europejska.
    Producent ma zrobić trwały samochdód.
    A czesci zamienne? Powinien miec prawo je produkowac tylko producent auta?
    Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,