-
11. Data: 2021-01-31 21:28:27
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 31-01-2021 o 20:11, r...@k...pl pisze:
> Sun, 31 Jan 2021 00:55:00 +0100, w <u...@m...org>, Myjk
> <m...@n...op.pl> napisał(-a):
>
>> Rezultat przepustowości widać na animacji
>> https://youtu.be/POKLUTlXeaI
>
> Bez sensu trochę animacja, bo zauważyłem sporo (bardzo dużo) samochodów
> zawracających na rondzie, ale ustawiających się w korku na prawym pasie.
Bo tak właśnie się dzieje na rondzie niedaleko mnie.
Może nie zawracają, ale skręcają w lewo.
Ale ustawiają się na pasie prawym, totalnie go korkując i
uniemożliwiając bezkorkowy skręt w pierwszy zjazd (większość jedzie w
lewo, a dużo mniejsza część prosto, w prawo skręca mało kto).
-
12. Data: 2021-01-31 23:37:20
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 31 Jan 2021 21:28:27 +0100, w <rv73ta$rv4$1$Cav@news.chmurka.net>,
Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):
> W dniu 31-01-2021 o 20:11, r...@k...pl pisze:
> > Sun, 31 Jan 2021 00:55:00 +0100, w <u...@m...org>, Myjk
> > <m...@n...op.pl> napisał(-a):
> >
> >> Rezultat przepustowości widać na animacji
> >> https://youtu.be/POKLUTlXeaI
> >
> > Bez sensu trochę animacja, bo zauważyłem sporo (bardzo dużo) samochodów
> > zawracających na rondzie, ale ustawiających się w korku na prawym pasie.
>
> Bo tak właśnie się dzieje na rondzie niedaleko mnie.
> Może nie zawracają, ale skręcają w lewo.
> Ale ustawiają się na pasie prawym, totalnie go korkując i
> uniemożliwiając bezkorkowy skręt w pierwszy zjazd (większość jedzie w
> lewo, a dużo mniejsza część prosto, w prawo skręca mało kto).
To super. Wskakujesz na lewy i jeżeli nie uda ci się zjechać od razu, to
szybkie kółko na rondzie i jesteś +20 aut do przodu. Dla mnie rewelacja :)
-
13. Data: 2021-02-01 07:36:08
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 31-01-2021 o 23:37, r...@k...pl pisze:
> Sun, 31 Jan 2021 21:28:27 +0100, w <rv73ta$rv4$1$Cav@news.chmurka.net>,
> Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):
>
>> W dniu 31-01-2021 o 20:11, r...@k...pl pisze:
>>> Sun, 31 Jan 2021 00:55:00 +0100, w <u...@m...org>, Myjk
>>> <m...@n...op.pl> napisał(-a):
>>>
>>>> Rezultat przepustowości widać na animacji
>>>> https://youtu.be/POKLUTlXeaI
>>>
>>> Bez sensu trochę animacja, bo zauważyłem sporo (bardzo dużo) samochodów
>>> zawracających na rondzie, ale ustawiających się w korku na prawym pasie.
>>
>> Bo tak właśnie się dzieje na rondzie niedaleko mnie.
>> Może nie zawracają, ale skręcają w lewo.
>> Ale ustawiają się na pasie prawym, totalnie go korkując i
>> uniemożliwiając bezkorkowy skręt w pierwszy zjazd (większość jedzie w
>> lewo, a dużo mniejsza część prosto, w prawo skręca mało kto).
>
> To super. Wskakujesz na lewy i jeżeli nie uda ci się zjechać od razu, to
> szybkie kółko na rondzie i jesteś +20 aut do przodu. Dla mnie rewelacja :)
Często tak właśnie robię, chyba że ten korek jest tak długi, że
zakorkuje nawet dojazd (dwa pasy pojawiają się dopiero 100 m wcześniej).
Ale przecież to jest chore, a miejski inżynier ruchu nie chce słyszeć,
żeby z prawego pasa zrobić pas do jazdy w prawo i prosto.
-
14. Data: 2021-02-01 13:58:46
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:u...@m...org...
Tue, 26 Jan 2021 22:32:34 +0100, Myjk
>Znalazłem ciekawy program do symulowania ruchu drogowego (PTV
>VISSIM),
>zresztą okazało się że jest takich programów całkiem sporo. Ogólnie
>polecam, ciekawe wnioski można powyciągać. Do rzeczy.
>Dwa identyczne "ronda", po dwa nieoznaczone kierunkami pasy ruchu, z
>tym że
>z różnymi warunkami ruchu po nich. Na każdym skrzyżowaniu na każdym
>wlocie
>jest puszczone po 800 pojazdów.
800 na test czy 800/godzine ?
800/h to teoretycznie male odstepy miedzy pojazdami i trudno sie wciac
w sznurek.
Ale tu mamy na dwoch pasach ... no a w zyciu ktos tam zawsze gazu doda
i bedzie wisial na zderzaku, a za nim pusto.
Ale przy dwoch pasach, to na sasiednim moze nie byc pusto.
>o lewej "rondo" gdzie ruch odbywa się literalnie jak w PORD, czyli
>obowiązuje definicja że "rondo" to JEDNO skrzyżowanie, w związku z
>tym
>jeździ się zgodnie z zasadami ogólnymi, trzeba się ustawić do manewru
>tj.
>jazda z prawego pasa dozwolona tylko w prawo (pierwszy zjazd) oraz
>prosto
>(drugi zjazd), niedopuszczalny z prawego pasa skręt w lewo i
>zawracanie,
Tylko jak to upilnowac ...
>zaś jazda z lewego pasa jazda tylko prosto (drugi zjazd), w lewo
>(trzeci
No to masz tu mala kolizyjke, jesli z wewnetrznego pasa ronda chce
zjechac, a na zewnetrznym ktos chce prosto, tzn po obwodzie w lewo.
Twoj program nawiasem mowiac troche kolizji generuje, ale to trzeba na
stopklatce.
Natomiast nie zlapalem go, aby jakis pojazd czekal na wewnetrznym
pasie na oproznienie zewnetrznego.
Czy oni tam nie maja zasady, ze z lewego pasa na wjezdzie mozna tylko
w lewo ?
>zjazd) oraz zawracanie (czwarty zjazd). W związku z tym że to zjazd
>ze
>skrzyżowania (a nie jakiś tam skręt w prawo na skrzyżowaniu na
>skrzyżowaniu), dopuszczony także zjazd bezpośrednio z lewego
>(wewnętrznego)
>pasa na lewy zjazdowy oraz że pojazd na rondzie, zgodnie z
>definicjami
>znaków przed skrzyżowaniem, ma pierwszeństwo gdy znajduje się na
>skrzyżowaniu.
>Po prawej wersja tzw. rondoprostowaczy, czyli obwiednia to droga
>jednokierunkowa ze skrzyżowaniem na zjeździe, jest tam skręt ZAWSZE w
>prawo, zatem dozwolony skręt tylko z prawego pasa. Generalnie na
>rondzie
>wolna amerykanka, można robić co się chce (czyli z prawego można w
>lewo,
>zawracać, kręcić się po skrzyżowaniu), najważniejsze aby zjeżdżać
>prawym
A jaka statystyka ruchu ?
Bo bym tak raczej rzekl, ze z polowa osob chce przejechac prosto,
cwierc w lewo, cwierc w prawo, a zawrocic to jakies niedobitki.
>pasem (czyli ci co wjeżdżają lewym też muszą najpierw zjechać na
>prawy/zewnętrzny).
>Rezultat przepustowości widać na animacji
>https://youtu.be/POKLUTlXeaI
>Tak, tak, rondoprostowacze, stójmy dalej w korkach.
Ale czy symulacja jest poprawna ?
Bo tak czy inaczej masz gdzies na rondzie kolizje.
IMO - ronda moze i sa dobre przy jednym pasie ruchu i umiarkowanym
natezeniu, przy dwoch jest juz Sajgon.
Pardon, Warszawa, nie obrazajmy Wietnamczykow, oni potrafia jezdzic
:-)
Jest we Wroclawiu takie miejsce
https://www.google.com/maps/@51.1572946,17.0104528,1
7z
Przy czym dawniej tej zoltej obwodnicy nie bylo, ani ronda.
Ruch z Pelczynskiej jechal prosto, i kawal dalej robil korek na
swiatlach.
Odkad oddali obwodnice ... korek sie robi na Pelczynskiej, i to chyba
wiekszy niz dawniej na swiatlach.
Mimo, ze wiekszosc jadacych Obornicka jedzie prosto, niewielu skreca w
lewo.
A jadacy obwodnica przemykaja bezkolizyjnie na wysokosciach.
Po prostu ocena, czy ten z Obornickiej bedzie zjezdzal w Pelczynska,
czy jednak pojedzie dalej po obwodzie, zajmuje tyle czasu i
niepewnosci, ze przepustowosc tego wjazdu jest za mala.
I tu by sie takie turbinowe rondo IMO przydalo.
J.
-
15. Data: 2021-02-01 14:59:44
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 31.01.2021 o 00:55, Myjk pisze:
> Znalazłem ciekawy program do symulowania ruchu drogowego
A zrób symulację dla ronda turbinowego.
Wielopasmowe rondo nieturbinowe to porażka niezależnie czy się je
prostuje czy nie.
--
SW3
-
16. Data: 2021-02-01 15:13:31
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-02-2021 o 14:59, SW3 pisze:
> W dniu 31.01.2021 o 00:55, Myjk pisze:
>> Znalazłem ciekawy program do symulowania ruchu drogowego
>
> A zrób symulację dla ronda turbinowego.
> Wielopasmowe rondo nieturbinowe to porażka niezależnie czy się je
> prostuje czy nie.
Mam dokładnie odwrotne zdanie, tyle że dotyczy rond sterowanych
sygnalizacją.
Może to robi różnicę.
-
17. Data: 2021-02-01 16:02:45
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 31 Jan 2021 20:11:26 +0100, r...@k...pl
> Bez sensu trochę animacja, bo zauważyłem sporo (bardzo dużo) samochodów
> zawracających na rondzie, ale ustawiających się w korku na prawym pasie.
Z wieloletnich obserwacji wynika, że tak właśnie jeżdżą rondoprostowacze.
Faktycznie rzuciłem równomierne rozłożenie we wszystkich kierunkach, ale
zmieniając to rondo wg zasad rondoprostowaczy wcale się nie luzuje -- bo
problemem jest jazda w lewo/zawracanie z prawego pasa oraz każdorazowe
zjeżdżanie na prawy pas przy zjeździe co zmniejsza przepustowość.
--
Pozdor
Myjk
-
18. Data: 2021-02-01 16:03:33
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 31 Jan 2021 23:37:20 +0100, r...@k...pl
> To super. Wskakujesz na lewy i jeżeli nie uda ci się zjechać od razu, to
> szybkie kółko na rondzie i jesteś +20 aut do przodu. Dla mnie rewelacja :)
Taka rewelacja, że większość stoi zamiast jechać.
--
Pozdor
Myjk
-
19. Data: 2021-02-01 16:23:27
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 1 Feb 2021 13:58:46 +0100, J.F.
> 800 na test czy 800/godzine ?
To mało istotne, chodzi o to że przepustowość obydwu jest identyczna...
> 800/h to teoretycznie male odstepy miedzy pojazdami i trudno sie wciac
> w sznurek.
...generalnie zwiększałem ilość pojazdów do momentu w którym by się zaczęło
klopsować rondo po lewej -- ale dużo wcześniej na rondzie wg
rondoprostowaczy robił się taki kibel że obydwa pasy były zatkane
całkowicie. Taka jazda jest po prostu pozbawiona elementarnego sensu.
> Ale tu mamy na dwoch pasach ... no a w zyciu ktos tam zawsze gazu doda
> i bedzie wisial na zderzaku, a za nim pusto.
> Ale przy dwoch pasach, to na sasiednim moze nie byc pusto.
A po polsku?
> Tylko jak to upilnowac ...
Tak samo jak na każdym innym skrzyżowaniu.
> No to masz tu mala kolizyjke, jesli z wewnetrznego pasa ronda chce
> zjechac, a na zewnetrznym ktos chce prosto, tzn po obwodzie w lewo.
> Twoj program nawiasem mowiac troche kolizji generuje, ale to trzeba na
> stopklatce.
Program nie jest mój, a generuje i tak więcej kolizji po prawej. Generalnie
można to jeszcze eliminować, zresztą zrobiłem to aktualnie i wtedy po
prawej jest jeszcze gorzej, po lewej niewiele się zmieniło, nadal jest
płynnie. I to jest wynik głównie prawidłowego ustawienia się PRZED
skrzyżowaniem, dalej zjazdu z wewnętrznego pasa, oraz ustąpienia całkowicie
pierwszeństwa pojazdowi który zjeżdża (a który ma przecież pierwszeństwo
przed wjeżdżającym).
> Natomiast nie zlapalem go, aby jakis pojazd czekal na wewnetrznym
> pasie na oproznienie zewnetrznego.
Nie musi czekać. W tym właśnie rzecz że jak się pojazd prawidłowo ustawi
przed skrzyżowaniem i pojedzie zgodnie z zasadami ogólnymi, a wjeżdżający
pozwoli zjechać ze skrzyąowania (a ma taki obowiązek) to nie ma punktów
kolizyjnych.
> Czy oni tam nie maja zasady, ze z lewego pasa na wjezdzie mozna tylko
> w lewo ?
Nie, zasady w obydwu przypadkach są takie same.
> A jaka statystyka ruchu ?
> Bo bym tak raczej rzekl, ze z polowa osob chce przejechac prosto,
> cwierc w lewo, cwierc w prawo, a zawrocic to jakies niedobitki.
We wszystkich kierunkach po równo. Ale doszedłem do wniosku że to bez
sensu trochę, bo zawracających jest mniejszość. Więc teraz dwukrotnie
zmniejszyłem ilość zawracających. Szkoda że to demo, nie mogę zapisać
pracy, a co za tym idzie udostępnić pliku...
> Ale czy symulacja jest poprawna ?
> Bo tak czy inaczej masz gdzies na rondzie kolizje.
Program jest stworzony do symulacji "korków", także nie bardzo rozumiem co
masz namyśli pytając czy symulacja jest poprawna. Ronda są identyczne,
inaczej są wprowadzone zasady jazdy po nich, i tyle. W programie są także
punkty kolizyjne, też są identycznie ustawione. Ale jak się zastosować do
zasad ogólnych na skrzyżowaniach nieoznaczonych, to wszystko zaczyna
działać płynnie -- zresztą tak jak od lat twierdzę.
> IMO - ronda moze i sa dobre przy jednym pasie ruchu i umiarkowanym
> natezeniu, przy dwoch jest juz Sajgon.
Jest sajgon jak się jeździ jak rondoprostowacz, co symulacja doskonale
pokazuje.
> Jest we Wroclawiu takie miejsce
> https://www.google.com/maps/@51.1572946,17.0104528,1
7z
To jest typowy przykład paszkwila drogowego,
zrobionego przez jakiegoś rondoprostowacza.
--
Pozdor
Myjk
-
20. Data: 2021-02-01 16:27:42
Temat: Re: Dworak znowu atakuje
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 1 Feb 2021 14:59:44 +0100, SW3
> A zrób symulację dla ronda turbinowego.
Nie widze żadnego sensu, turbinówki działają "poprawnie", bo w zasadzie
wymuszają ruch zgodny z przepisami ogólnymi, siłą rzeczy większość po nich
jeździ poprawnie.
> Wielopasmowe rondo nieturbinowe to porażka niezależnie
> czy się je prostuje czy nie.
Symulacja po lewej temu stwierdzeniu skutecznie zaprzecza. Wystarczy się
zastosować do Art. 22. PORD dokładnie jak na "zwykłym" skrzyżowaniu zamiast
traktować obwiednię jak drogę jednokierunkową (pozwalającą się kręcić w
kółko, skręcać w lewo czy zawracać z lewego pasa uzurpując sobie dodatkowo
pierwszeństwo na zjazdach) zjazdy jako skręt w prawo.
--
Pozdor
Myjk