  • 161. Data: 2010-06-18 16:47:52
    Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Jun 2010 15:15:16 +0200, w <hvfrin$uab$1@news.onet.pl>, "Lewis"
    <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    >

    > I poruszaj się z automatyczną skrzynią biegów w trybie serwisowym...

    To przetnij kabel od czujnika.

  • 162. Data: 2010-06-18 16:54:25
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    >
    > nowa generacja owszem.

    Faktycznie, rupiecie z poczatku lat 80-tych moga jeszcze miec wspolny..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 163. Data: 2010-06-18 16:55:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Lewis pisze:

    > nowa generacja owszem.

    Stara 3 kanalowa miala obydwa przednie niezalezne + tylne wspolnie.
    Ale to i tak nie zmienia postaci rzeczy:)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 164. Data: 2010-06-18 17:03:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-17, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:

    > Uważasz że idealna widoczność, żadnego uczestnia ruchu nadjeżdżającego z
    > przeciwka, prosta, równa droga i brak jakiegokolwiek oznakowania o zakazie
    > wyprzedzania, to "brak warunków do wyprzedzania"?

    Zapomniałeś o kluczowym: wyprzedzanie w tym miejscu wymagało jazdy z
    prędkością uniemożliwiającą skuteczne hamowanie w tym miejscu.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 165. Data: 2010-06-18 17:03:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    J.F. pisze:

    > No, w 406 mialem wrazenie ze na suchym asfalcie za wczesnie je jednak
    > wlacza. i ze bez niego mocniej bym hamowal. I to nawet mialo podstawy
    > naukowe.

    Albo szybciej bys zablokował koła. Jednakze może to świadczyć o dużej
    skuteczności układu hamulcowego lub słabych oponach. Slabym hamulcem
    ciezko zmusic ABS do dzialania (co jest raczej logiczne), ale nie ma to
    nic wspolnego z poprawnym zbalansowaniem całego układu.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 166. Data: 2010-06-18 17:07:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Jun 2010 16:32:13 +0200, w <hvg02v$ctm$1@news.onet.pl>, "Lewis"
    <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Oranicza siłe hamowania wszystkich kół w stosunku do tego które ma
    > najmniejszą przyczepność, teraz lepiej?

    Nie, dalej bzdury piszesz. Jest dokładnie odwrotnie.

  • 167. Data: 2010-06-18 17:33:03
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-18 13:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Być może, ale jeszcze nigdy w życiu nie manewrowałem podczas pracy ABS.
    >

    > -----

    "Sprawnym manewrowaniem" można nazwać również utrzymanie toru jazdy.

    A.

  • 168. Data: 2010-06-18 18:31:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Adam Czajka pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=sDtgqSSvsxY&feature=r
    elated
    > tu jest test Mondeo z 1997 przy 64 km/h (od 30sek.)
    > http://www.youtube.com/watch?v=X4w-hyacias&feature=f
    vw
    > a tu z 2007 (od 51 sek.) od 1:03 widać co się dzieje z główką
    > mniejszego dziecka (prawa strona okna filmu). Obrażenia mogą być
    > u niego bardzo poważne.

    Z opisu na stronie EuroNCAP można wywnioskować że co do tego testu z
    dziećmi, to wynik bez większych zastrzeżeń. Jedyne uwagi do pierdół typu
    czytelność oznaczeń i naklejek ostrzegawczych.

    Więc to co na filmie wygląda niedobrze w rzeczywistości może jeszcze
    oznaczać jeszcze brak niebezpieczeństwa.

    Co do odporności dzieci na skutki wypadków to dziwi mnie to co w tym
    wątku zostało napisane. Ja sądziłem (ale niestety w tej chwili nie
    potrafię podać źródła), że dziecko w foteliku jest dużo bardziej
    bezpieczne niż dorosły. Właśnie ze względu na dużo wyższą tolerancję
    dziecięcego organizmu na przeciążenia niż to ma miejsce u dorosłego.
    Do tego dziecko siedzi wyżej, nie ma długich kończyn które łatwo gdzieś
    zakleszczyć itp. itd.

    > Przód samochodu jest dość mocny, a bok podatny na odkształcenia.

    Obecne niby już nie tak bardzo.
    Z przodu specjalnie osłabia się konstrukcję strefami zgniotu, a z boku
    montuje sporo wzmocnień.

  • 169. Data: 2010-06-18 19:59:06
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Zgadzam się z pierwszym zdaniem
    Nie zgadzam się z drugim
    Nighdy nie rozumiałem i nie rozumiem, dlaczego podwyższenie pozycji siedzenia dziecka
    o 30 cm miałoby zwiększać jego bezpieczeństwo
    (pomijam sprawę prowadzenia pasów i miednicy dziecka bez fotelika)..
    Najbezpieczniejsze byłoby na podłodze, tam gdzie zwykle trzymają nogi pasażerowie
    podrużujący z tyłu.

    -----

  • 170. Data: 2010-06-18 21:30:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    dziecka o 30 cm miałoby zwiększać jego bezpieczeństwo
    > (pomijam sprawę prowadzenia pasów i miednicy dziecka bez fotelika)..

    Właśnie chodzi o miednicę, która przy bocznych zderzeniach cierpi
    najbardziej - tam idzie prawie bezpośrednie uderzenie przez drugi pojazd.