  • 21. Data: 2023-08-01 10:28:31
    Temat: Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 09:01:17 +0200, Myjk wrote:
    > Sun, 30 Jul 2023 23:26:44 +0200, nadir
    >
    > Tymczasem karawana jedzie dalej i elektryfikacji, czyli zaprzestania trucia
    > ludzi spalinami samochodowymi, pompowania kasy turbanom i ruskim za paliwa,
    > żadne twoje trollowate utyskiwania nie zawrócą. No ale przynajmniej jest
    > się z czego pośmiać widząc jak wijesz się jak piskorz w occie. hehe

    Tylko na razie sporo prądu jest z węgla, bedzie z gazu ...

    Ewentualnie ludzie nie głupi - popatrzą na ceny prądu, kupią sobie
    spaliniaka :-)

    J.

  • 22. Data: 2023-08-01 15:14:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.08.2023 o 09:01, Myjk pisze:

    > Tymczasem karawana jedzie dalej i elektryfikacji

    A to zmniejszy czy zwiększy ilość pożarów?

  • 23. Data: 2023-08-01 15:16:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.08.2023 o 10:28, J.F pisze:

    > Tylko na razie sporo prądu jest z węgla, bedzie z gazu ...

    Tylko skąd ten gaz?

  • 24. Data: 2023-08-01 15:32:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.08.2023 o 09:01, Myjk pisze:

    > czyli zaprzestania trucia ludzi spalinami samochodowymi
    Nie da się, ludzkość już wybrała i bez spalenia tego czy owego się nie
    obejdzie. Co z tego, że przestaną truć samochody spalinowe, jak zaczną
    płonące statki czy sortownie/magazyny odpadów ze zużytymi bateriami czy
    innymi chemikaliami?
    Na prawdę wierzysz w to, że w całej tej elektryfikacji chodzi o ekologię
    i zdrowie ludzi? Jaki słodziak!

  • 25. Data: 2023-08-01 15:57:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 15:16:15 +0200, nadir wrote:
    > Tylko skąd ten gaz?

    Od wszystkich. Z Rosją włącznie.

    J.

  • 26. Data: 2023-08-01 16:14:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.08.2023 o 15:57, J.F pisze:

    > Od wszystkich. Z Rosją włącznie.

    Ale dla takich myjków gaz od ruskich jest mało koszerny, od turbanów tym
    bardziej. Jak żyć?

  • 27. Data: 2023-08-02 08:58:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Aug 2023 10:28:31 +0200, J.F

    > Tylko na razie sporo prądu jest z węgla,

    Z polskiego węgla w 95% (reszta to bezużyteczny dla
    innych odrzut z importu), filtrowanego.

    > bedzie z gazu ...

    Nie będzie, paradoksalnie dzięki putinkowi.

    > Ewentualnie ludzie nie głupi - popatrzą na ceny prądu,
    > kupią sobie spaliniaka :-)

    Prąd musiałby kosztować 2,5zł/kWh żeby zrównać się cenowo
    z paliwem. Już dzisiaj cena kWh niższa niż przed wojną.
    Dla wielu (w tym dla mnie) kWh kosztuje 0,10 zł.
    Już pędzę kupować czystego spaliniaka...

    Póki co, po tym jak mi ukradli auto, siłą rzeczy nie miałem
    możliwości doczekać się na spokojnie na spadek ceny Tesli Y
    bo musiałem pilnie coś kupić żeby móc pracować, to jest
    kolejny Outlander PHEV i w ponad 90% jeździ na prądzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2023-08-02 08:58:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Aug 2023 15:14:05 +0200, nadir

    > A to zmniejszy czy zwiększy ilość pożarów?

    A zmniejszenie spaliniakó na drogach zwiększy
    czy zmniejszy bicie przez ciebie żony?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2023-08-02 09:11:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 1 Aug 2023 15:32:39 +0200, nadir

    > Nie da się, ludzkość już wybrała i bez spalenia tego czy owego się nie
    > obejdzie.

    I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.
    Ależ z ciebie słodziak!

    > Co z tego, że przestaną truć samochody spalinowe,

    Bardzo wiele, w takiej Wawie ruch kołowy to ponad 50% rakotwórczego
    syfu benzo(a)pirenów, NOx itp. Mniej otrutych ludzi, więcej kasy
    w budżecie, czyli w naszych kieszeniach.

    > jak zaczną płonące statki czy sortownie/magazyny odpadów
    > ze zużytymi bateriami czy innymi chemikaliami?

    No tak, wiadomo, elektryki nie odpowiadają tylko za gradobicie,
    trzęsienie ziemi i koklusz!

    Debilku, jeśli baterie miałyby płonąć, to by już płonęły. Po raz kolejny
    przytoczę ci, głąbie kapuściany, wartości produkcji baterii. Przez ostatnie
    10 lat wyprodukowano do samych tylko smartfonów i laptopów 8 MILIARDÓW kWh
    baterii (a gdzie jeszcze inne piloty, zabawki, elektronarzędzia etc.).
    Można za to wyprodukować 130mln samochodów elektrycznych. Tymczasem przez
    ostatnie 10 lat wyjechało ich na świat 18 mln. I te baterie w samochodów, z
    powodu ich odmiennego traktowania, wytrzymują znacznie dłużej niż baterie w
    urządzeniach przenośnych, ponadto da się je naprawiać. WSZYSTKIE baterie
    (zarówno te z urządzeń przenośnych jak i samochodów) się recyklinguje w
    97%, a odzyskane minerały ziem rzadkich w recyklingu są TAŃSZE niż ich
    wydobycie od zera z przyrody. Ergo, baterie nie leżą i nie będą leżeć jako
    złom, a tym abrdziej nie będą płonąć, jak to wietrzą wielbiciele samochodów
    spalinowych, bo są ZBYT CENNE, debilku.

    > Na prawdę wierzysz w to, że w całej tej elektryfikacji
    > chodzi o ekologię i zdrowie ludzi? Jaki słodziak!

    Tak, chodzi m.in. o zdrowie ludzi, dzięki czemu wiem,
    że nie będę musiał już mieć takich widoków:
    https://youtube.com/shorts/Ss_GjF7Z1L4

    Poza tym elektryfikacja to 2-3x mniejsze zużycie energii,
    a więc znowu mniej spalanych paliw. Jak sobie pomyślę,
    że w litrze paliwa jest 9,5kWh a do wyprodukowania
    potrzeba 7kWh (prądu!), to mnie trzęsie. Ty oczywiście
    masz to w dupie ruski trollu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2023-08-02 10:15:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-08-02 o 09:11, Myjk pisze:
    > Tue, 1 Aug 2023 15:32:39 +0200, nadir

    > I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.

    Chyba ktoś nie przemyślał tego przekazu :-)